2026-07-16, 23:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grimgrull
Det är mina egna "slutsatser", du kan även kalla det mina observationer
Dom kan jag mycket väl presentera. I just did!
Det är uppbackat så gott det går med den data som finns, och att man åkt runt mycket i Stockholm och observerat med egna ögon. Samt växt upp i Stockholm, och se område efter område sluta vara svenskt.
Som man bör göra för att få sig en bild av saker och ting.

Poängen är att även om vi kanske just idag inte är en minoritet i Stockholm.
Så är det inom väldigt snart vi är det.
På väldigt många platser i och utanför Stockholm idag, är vi de-facto minoritet.

Kollade lite nyss på nyfödandet på SCB.
Minst en utrikes född (eller två) förälder. Är största gruppen som står för barnafödandet.

Svensken som vi känner till den, är snabbt påväg bort.
Dina observationer har i princip inget bevisvärde.

När nutida data inte räcker hänvisar du i stället till en obestämd framtid.
Citera
2026-07-17, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Dina observationer har i princip inget bevisvärde.

När nutida data inte räcker hänvisar du i stället till en obestämd framtid.

Varför skulle man dra slutsatsen att massinvandringen kommer att upphöra när den har varit konstant i över 30-40 år oavsett vem som har suttit i regeringen. Det logiska är väl snarare att utgå ifrån att den fortsätter de kommande 30 åren också i ungefär samma mängd alltså runt 100 000 per år.

Fortsätter massinvandringen så blir svenskarna minoritet i Stockholm och i många andra områden. Det är en matematisk omöjlighet att det blir på något annat sätt om man inte aktivt segregerar staden.
Citera
2026-07-17, 00:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 16266
Att upprepa ett påstående gör det inte mer sant. Om du hävdar att majoriteten inte är svenskar bör du kunna presentera data, inte bara en magkänsla.

Rösta på Magda och lär dina barn att alla är lika mycket värda! Själv sticker jag, lycka till grabben!
Citera
2026-07-17, 03:12
Medlem
Citat:
Det är mina egna "slutsatser", du kan även kalla det mina observationer
Dom kan jag mycket väl presentera. I just did!
Det är uppbackat så gott det går med den data som finns, och att man åkt runt mycket i Stockholm och observerat med egna ögon. Samt växt upp i Stockholm, och se område efter område sluta vara svenskt.
Som man bör göra för att få sig en bild av saker och ting.

Poängen är att även om vi kanske just idag inte är en minoritet i Stockholm.
Så är det inom väldigt snart vi är det.
På väldigt många platser i och utanför Stockholm idag, är vi de-facto minoritet.

Kollade lite nyss på nyfödandet på SCB.
Minst en utrikes född (eller två) förälder. Är största gruppen som står för barnafödandet.

Svensken som vi känner till den, är snabbt påväg bort.

https://demografi.nu/

Folk lever i förnekelse. Bodde i Sthlm 15 år och har lämnat.

Finns bra ställen i Sthlm men mycket är under förfall och livet blir begränsat.
Citera
2026-07-17, 10:22
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sxephil
Skåningar är otroligt nära svenskar genetiskt och är ofta omöjligt att skilja åt. Använd inte oss skåningar som exempel för att försvara massinvandringen. Äckel.
Alla skåningar har Kalle Anka-humör! Särskilt i Malmö. Jag har bott i Malmö i 8 år så jag vet.

Mitt påpekande var enbart filosofiskt för att visa vilken absurd åsikt rasisten hade, att man bara kunde vara svensk om man är född i Sverige. Oops han glömde bort att Finland tillhört Sverige och Skåne tillhört Danmark. Att vara rasist är att vara ologisk.
Citera
2026-07-17, 10:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Om det inte existerar en folkgrupp svenskar som du skriver,
så finns det inte en folkgrupp iranier heller, och inte heller italienare och så vidare.
Med ditt sätt att resonera.

Vi är alla exakt likadana!

Folkgrupp:
"Folkgrupp är en grupp människor som förenas av någon gemensam egenskap. Beroende på sammanhang kan det syfta på olika typer av grupper, till exempel:
Etnicitet eller ursprung (t.ex. samer eller kurder)
Nationalitet Religion Språk Kultur"
Nu blandar du ju själv ihop "land" och "folkgrupp". I Iran som är ett jätteland med 93M människor finns massor med interna folkgrupper som de själva har koll på t.ex perser eller kurder. I Sverige som är ett litet land finns svenskar och samer, möjligen judar romer och finnar.
Citera
2026-07-17, 10:56
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Det är ju bra att man hittar ”rätt”. För min del är Sjöstan rena misären, men alla är olika
Haha du bor i Brandbergen, jag visste det.
Citera
2026-07-17, 11:26
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Deras moderata politiker var extremt för massinvandringen, men gnäller nu på dess konsekvenser. Du kan läsa själv vad ledande moderator i Täby skrev om invandringen.

Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Alla skåningar har Kalle Anka-humör! Särskilt i Malmö. Jag har bott i Malmö i 8 år så jag vet.

Mitt påpekande var enbart filosofiskt för att visa vilken absurd åsikt rasisten hade, att man bara kunde vara svensk om man är född i Sverige. Oops han glömde bort att Finland tillhört Sverige och Skåne tillhört Danmark. Att vara rasist är att vara ologisk.

Skåningar och danskar är inte en annan ras. Vi är skandinaver så vi är i princip identiska genetiskt. Att jämföra finnar och skåningar med MENA är efterblivet. Svenskar delar varken kultur, historia eller genetik med dem.
Citera
2026-07-17, 11:34
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Skåningar och danskar är inte en annan ras. Vi är skandinaver så vi är i princip identiska genetiskt. Att jämföra finnar och skåningar med MENA är efterblivet. Svenskar delar varken kultur, historia eller genetik med dem.
Så är det, och det är alltså absurt att som rasisten säga att "inga invandrare ska bo i min stad". Det går utmärkt med danskar norrmän finnar eller skåningar. Och faktiskt utmärkt med 90% iranier spanjorer italienare också.
Citera
2026-07-17, 11:40
Medlem
sxephils avatar
Citat:
Så är det, och det är alltså absurt att som rasisten säga att "inga invandrare ska bo i min stad". Det går utmärkt med danskar norrmän finnar eller skåningar. Och faktiskt utmärkt med 90% iranier spanjorer italienare också.

Jag håller med att invandring kan vara berikande. Men inte som vi har haft i Sverige.
Citera
2026-07-17, 11:54
Medlem
barkeepers avatar
Citat:
Haha du bor i Brandbergen, jag visste det.

Knappast jag bor på landet.
Citera
2026-07-17, 11:55
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Knappast jag bor på landet.
Alltid kul när lantisar har åsikter om Stockholm och Stockholmare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in