Citat:
Ursprungligen postat av
crille132
Det är ändå en fråga om var man ska lägga resurser på. Tycker personligen att det är viktigare att göra kollektivtrafiken tillgänglig för alla med lågt insteg i tåg och bussar. Idag 2026 är det inte fullt genomfört. Det tar en jävla tid att få det åtgärdat.
Absolut, om man måste prioritera, men att göra några bad tillgängliga är ingen större utgift.
Det jag reagerar på är att mammans förslag avfärdas som helt oresonligt av många i tråden när det inte alls är det.
Jag förstår verkligen inte hur man kan bli så provocerad av önskemål om en relativt liten åtgärd på några enstaka bad som skulle betyda så mycket för personer med flerfunktionsnedsättning.
Vi lever i ett kravsamhälle där kraven ofta är rätt absurda men det här handlar om det mest grundläggande i livet, sådant som vi andra tar för givet.
Ibland kanske man ska stanna upp och fundera över sina egna reaktioner. Visst det är Flashback men att attackera en mamma som önskar att hennes dotter ska få ta ett bad som andra barn är lågt även för det här forumet.
Jag hoppas att hon inte läser den här tråden . Att vara mamma till ett barn med flerfunktionsnedsättning är tuffare än många av oss kan förstå.
Hon kom med ett önskemål, inte något aggressivt krav, för sin dotters skull. Hon förtjänar inte alla vidrigheter som folk häver ur sig i tråden.