2026-07-17, 08:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Har du inte bevis för att jag är kriminell , kanske du inte ska kalla mig kriminell va?
Sen så tycker inte jag att våld borde vara en obligatorisk del av kriminaliteten.
Det är bara "stentuff, häftiga, coola, balla, hårda " små Sverigegangsters som du som tycker det.
( Med Sverigegangsters menar jag både blattar och svenska pojkar som du själv )

De kriminella skulle kunna vara kriminella utan våld.
Fiffel och langning skulle kunna ske utan våld, faktiskt, men eftersom sossevänstern sett till att typerna VÅGAR vara våldsamma, så.........................

Jodå jag har bevis i min inkorg, klart att de kriminella skulle kunna vara kriminella utan våld men nu är det inte så, eftersom jag inte är kriminell så råkar jag inte heller illa ut det är ganska enkelt
Citera
2026-07-17, 08:53
Avstängd
Citat:
Är det viktigt att råna då ?
Livsviktigt ?

Nä i den bästa av världar hade vi inte haft någon kriminalitet alls men eftersom de till 98 procent är självsanering är det inget stort samhällsproblem heller
Citera
2026-07-17, 08:54
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Jodå jag har bevis i min inkorg, klart att de kriminella skulle kunna vara kriminella utan våld men nu är det inte så, eftersom jag inte är kriminell så råkar jag inte heller illa ut det är ganska enkelt

Som jag skrev nån månad sen, jag tror mer på polisen än på dig.
Kriminella rånar civila, för det första, eftersom dessa är lättare att råna än andra kriminella.
Varför vågar kriminella råna folk ?
Svar: S, C, MP och V
Citera
2026-07-17, 08:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Nä i den bästa av världar hade vi inte haft någon kriminalitet alls men eftersom de till 98 procent är självsanering är det inget stort samhällsproblem heller

Jag kan tyvärr inte ta dig och din personliga statistik på allvar.
Citera
2026-07-17, 08:56
Medlem
Så fort de ser en vit man som inte är en miljöpartist skriker de Nazist!!!

De är grovt störda människor på vänsterkanten. Inte ett dugg kompatibla med Demokratin.

Aldrig någonsin hört en vänsterextrem skydda ett brottsoffer annat än svarta grova brottslingar som blir dödade av polisen.
Citera
2026-07-17, 09:04
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av RandomWanderer
Så fort de ser en vit man som inte är en miljöpartist skriker de Nazist!!!

De är grovt störda människor på vänsterkanten. Inte ett dugg kompatibla med Demokratin.

Aldrig någonsin hört en vänsterextrem skydda ett brottsoffer annat än svarta grova brottslingar som blir dödade av polisen.

Bingo.
Jag tycker vi får sluta vara så överdrivet toleranta mot dessa pajaspartier.
Om VAM inte fick vara med i riksdag och regering, då borde inte sossevänstern heller få vara med.
Vad är skillnaden liksom ? Båda parterna tycker ju att vissa ska ha det bra och andra kan gå och knulla sig.
Citera
2026-07-17, 09:07
Bannlyst
Nej. Enligt den sovjetiska marxism leninismen som svenska vänstern följer så består ALL brottslighet enbart av socioekonomiska faktorer så det finns inget att protestera mot mer än klassskillnader enligt dem.

Se tex marxist leninisten marcostars inlägg i tråden
Senast redigerad av anonymfascist 2026-07-17 kl. 09:09.
Citera
2026-07-17, 09:12
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Nej. Enligt den sovjetiska marxism leninismen som svenska vänstern följer så består ALL brottslighet enbart av socioekonomiska faktorer så det finns inget att protestera mot mer än klassskillnader enligt dem.

Se tex marxist leninisten marcostars inlägg i tråden

Japp och när jag frågar dom om det verkligen är SÅ jobbigt och hårt att leva i Sverige att man måste bli en brutal våldsbrottsling så svarar dom med sin obligatoriska psykopatiska TYSTNAD.
Det är som om dom tränar varann att bete sig på ett visst sätt.
Citera
2026-07-17, 09:18
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Vilken jävla forskning ?????
ALLA vet att medelsvensson ( om ens han ) är rädd för svenska kåkar, men hårda kriminella ser kåkarna som en naturlig del av livet, bara.
Resurser ? Effekten vore bättre om fängelserna var mer avskräckande.
Det är ju därför det hyrts celler i Estland.
Lettland och Litauen vore ännu billigare.

Ditt jävla sosseri löser ingenting utan bara förvärrar problemen, tydligen.

- SBU
- BRÅ
- VR (Vetenskapsrådet)
- Uppsala universitet och ESO expertgrupp (bland annat Merkel och Levander)
- Kriminalvården, polisen, skolan, socialtjänsten, psykiatrin och övriga vården understryker själva detta - detta har vi skrikit om hur länge som helst om

Det som framkommit är följande:
- förebyggande insatser, särskilt tidiga sociala och situationsanpassade åtgärder är helt avgörande för att minska brottslighet och nyrekrytering. Har visat sig ha god effekt för gängrelaterad kriminalitet och skjutvåld bland barn och unga
- strukturerat samordnat stöd från vård, skola och omsorg, rättsväsendet och civilsamhället
- repressiva åtgärder har begränsad effekt på återfall bland unga
- att ge verksamheter möjlighet att jobba evidensbaserat - vi har fått i uppdrag att göra det samtidigt som vi behöver jobba utifrån det politiker säger (populism) vilket motsätter varandra i dagens läge. Vi behöver mer resurser för att kunna jobba förebyggande. Idag jobbar samhället med att släcka bränder för att det är det vi har tid för (knappt ens det)

Jag orkar faktiskt inte droppa forskares namn och artiklar + myndigheter och professionellas uttalanden men om du väljer att lyfta på en sten så kommer du hitta det.

Jag känner att jag inte har något mer att tillföra i diskussionen. Kikar på ditt svar sen och gör en bedömning om jag lägger mer tid då. Kommer i vilket fall att avsluta vår diskussion på ett respektfullt sätt oavsett om det sker i nästa inlägg eller fem framåt. Detta för att jag har respekt för att vi kanske tycker olika.

Vill förövrigt understryka att jag uppskattar att vi har samma mål, utrota gängkriminaliteten. Det är hoppfullt med gemensamma mål över blockgränsen.
Senast redigerad av Undermedvetenh3t 2026-07-17 kl. 09:24.
Citera
2026-07-17, 09:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
- SBU
- BRÅ
- VR (Vetenskapsrådet)
- Uppsala universitet och ESO expertgrupp (bland annat Merkel och Levander)
- Kriminalvården, polisen, skolan, socialtjänsten, psykiatrin och övriga vården understryker själva detta - detta har vi skrikit om hur länge som helst om

Det som framkommit är följande:
- förebyggande insatser, särskilt tidiga sociala och situationsanpassade åtgärder är helt avgörande för att minska brottslighet och nyrekrytering. Har visat sig ha god effekt för gängrelaterad kriminalitet och skjutvåld bland barn och unga
- strukturerat samordnat stöd från vård, skola och omsorg, rättsväsendet och civilsamhället
- repressiva åtgärder har begränsad effekt på återfall bland unga
- att ge verksamheter möjlighet att jobba evidensbaserat - vi har fått i uppdrag att göra det samtidigt som vi behöver jobba utifrån det politiker säger (populism) vilket motsätter varandra i dagens läge. Vi behöver mer resurser för att kunna jobba förebyggande. Idag jobbar samhället med att släcka bränder för att det är det vi har tid för (knappt ens det)

Jag orkar faktiskt inte droppa forskares namn och artiklar + myndigheter och professionellas uttalanden men om du väljer att lyfta på en sten så kommer du hitta det.

Jag känner att jag inte har något mer att tillföra i diskussionen. Kikar på ditt svar sen och gör en bedömning om jag lägger mer tid då. Kommer i vilket fall att avsluta vår diskussion på ett respektfullt sätt oavsett om det sker i nästa inlägg eller fem framåt. Detta för att jag har respekt för att vi kanske tycker olika.

Vill förövrigt understryka att jag uppskattar att vi har samma mål, utrota gängkriminaliteten. Det är hoppfullt med gemensamma mål över blockgränsen.

Avskräckning då ?
Citera
2026-07-17, 09:44
Medlem
WhiteBoySummers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vänstern motverkar kriminalitet, medan högern orsakar den.

Bidragstak, försämrad a-kassa och sjukpenning, ökad fattigdom och misär är typisk högerpolitik som driver hederliga människor in i kriminalitet från början. Sen tror högern att de bara kan lagstifta bort problemen de själva orsakat. Vänstern vet att problem måste lösas. Det är en stor skillnad.

Exempel: Stölder av barnmat ökar – butikschefen Jakob: ”Skär i hjärtat” >>

Problem löses inte med att göra människor beroende av bidrag, vilket är vänsterns lösning på precis allt.

Jämför hur djur blir beroende av dig om du ger dem mat, eller hur Afrika fortfarande är en hel kontinent av kaos trots att hela världen skickat miljarders miljarder dit i snart 100 år.

Du säger bidragstak som om det vore något orimligt, ska det inte finnas något tak på hur mycket bidrag en person eller familj ska kunna få? Snacka om att se ner på människor och inte ens för det minsta tro att de någonsin ska kunna klara sig på egen hand. Vilket äckligt perspektiv på människor och deras kapacitet.
Citera
2026-07-17, 09:45
Medlem
kyrkstockens avatar
Citat:
Jag mår också illa,men som man kan se på mina trådar så predikar jag EMOT våld och brottslighet.
Vafan är vänsterns problem, liksom ?
Problemet är just att de inte förstår sin omvärld och drivs av hat.

Skillnaden mellan mellan dig och tex. JAn Myrdal eller greta är empati.

Det är väldigt lätt att se att många av vänsterns agitatorer har autism. Extrem frekvens av glasögon tex. Vi har haft hur många trådar som helst av typen "varför går vänsteraktivister så konstigt"? Orsaken till att de går eller rör sig så konstigt beror på att de har dålig finmotorik.
Bristande finmotorik var ett diagnoskriterie för den äldre aspergerdiagnosen.

Nu är detta koncept som folk inte kan hantera.

Jag har också mått dåligt någon period men inte önskade jag ett helvete på andra eller att rasera samhället för det.
Man skall heller inte underskatta ren avund (avund verkar var en av människans starkaste drivkrafter, kanske det som bibeln varnar mest för (cain och abel, jakob och hans bröder).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in