2026-07-17, 08:29
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Uptown018
Man hör, ser och läser dagligen att de rödgröna partierna uppmanar (beordrar) oss normala att
FÖRSTÅ, FÖRLÅTA, SKONA och DALTA MED livsfarliga brottslingar som njuter av att slå, hugga och skjuta ihjäl folk. Lägg till våldta och kidnappa också.

Men hur är det motsatta?
Har ni nånsin sett / hört en sosse, vänsterpartist, centerpartist eller miljöpartist predika åt packet att sluta begå brott ? Att det är fel att råna, misshandla och döda?
Att det INTE är häftigt att vara gangster ?
Att många människor blir lidande, offren själva plus anhöriga samt rädsla och oro i hela samhället ?

Kom gärna med exempel, för jag har då bara lagt märke till det förstnämnda.

Det är nästintill enbart andra krininella som råkar illa ut så det är ingen big deal
Citera
2026-07-17, 08:32
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Undermedvetenh3t
Vi behöver olika nivåer av insatser. Fängelse avskräcker vissa men långt ifrån alla. Att brösta en femma är för vissa coolt, tills man sitter där. Grejen med de mjäkiga metoderna är att vi inte nyttjar de metoder som forskningen påvisat effekt. Hur menar jag då? Vi fullföljer inte alla punkter i metoden för att det inte finns resurser. Det är som att bli förbluffad över att man inte blir frisk om man inte följer behandlingsplanen.

Hade vi haft resurserna så hade vi haft andra resultat. Nedskärningarna inom välfärden har pågått i cirka 30 år och marknadsexperimentet ungefär samtidigt. Du har helt rätt med att det tar tid och det är den tiden vi behöver ge. Jag kan ha fel men forskningens stöd har jag i ryggen. Vidare, jag välkomnar de ökade kraven till viss del. Jag ser redan nu att det inom socialtjänsten lutar åt att vi kommer att få mer utrymme till att träffa klienter och mindre administration. Tror att vi är något på spåren. Skifte av regering leder förhoppningsvis att vi får mer resurser och kan genomföra uppdraget på det sättet evidensen säger till oss att göra.

Notera att insatserna behöver ske samordnat (där det krävs) på olika nivåer således från stat, region, kommun och civilsamhälle. Först då kan vi lyckas och få ett blomstrande land igen. PS. En del av insatserna ska självfallet komma från Kriminalvården.

Vilken jävla forskning ?????
ALLA vet att medelsvensson ( om ens han ) är rädd för svenska kåkar, men hårda kriminella ser kåkarna som en naturlig del av livet, bara.
Resurser ? Effekten vore bättre om fängelserna var mer avskräckande.
Det är ju därför det hyrts celler i Estland.
Lettland och Litauen vore ännu billigare.

Ditt jävla sosseri löser ingenting utan bara förvärrar problemen, tydligen.
Citera
2026-07-17, 08:33
Medlem
Wyrdkins avatar
Jag vill gärna se ett dagligt exempel där vänstern vill att vi daltar med brottslingar.

Vänstern har bl.a. instiftat världens hårdaste lagar mot våldtäkt, något högern var emot.
Citera
2026-07-17, 08:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Wyrdkin
Jag vill gärna se ett dagligt exempel där vänstern vill att vi daltar med brottslingar.

Vänstern har bl.a. instiftat världens hårdaste lagar mot våldtäkt, något högern var emot.

Dagligt exempel?
Alla villkorliga domar för grov misshandel, till att börja med.
Citera
2026-07-17, 08:37
Avstängd
Citat:
Några få ? Titta på statistiken och fråga dig om det är FÅ.

Eftersom det bara är andra kriminella som råkar illa ut så är det inget samhällsproblem den som ger sig in i leken får leken tåla ditt fucktard följ lagen så råkar du inte illa ut fler gånger ganska enkelt
Citera
2026-07-17, 08:39
Avstängd
Citat:
Håll dig till ämnet, lilla barnsliga, omogna, efterblivna snorunge.
Har du nåt exempel där sossevänstern försöker avskräcka från att begå brott?

Ja genom att ha rimliga påföljder, eftersom de enbart är andra kriminella som råkar illa ut finns ingen anledning till drakoniska straff din efterblivna lilla fitta
Citera
2026-07-17, 08:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Putinhater
Ja genom att ha rimliga påföljder, eftersom de enbart är andra kriminella som råkar illa ut finns ingen anledning till drakoniska straff din efterblivna lilla fitta

Skulle du kunna ge exempel på dessa rimliga straff då, lille vän ?
Annars kan man inte ta dig på allvar, förstår du.
Citera
2026-07-17, 08:42
Avstängd
Citat:
Skulle du kunna ge exempel på dessa rimliga straff då, lille vän ?
Annars kan man inte ta dig på allvar, förstår du.

En gängkriminell som rånar en annan kriminell får redan några år fast den andra kriminella själv gett sig in i leken så jo det är en rimlig påföljd
Citera
2026-07-17, 08:42
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Vänstern motverkar kriminalitet, medan högern orsakar den.

Bidragstak, försämrad a-kassa och sjukpenning, ökad fattigdom och misär är typisk högerpolitik som driver hederliga människor in i kriminalitet från början. Sen tror högern att de bara kan lagstifta bort problemen de själva orsakat. Vänstern vet att problem måste lösas. Det är en stor skillnad.

Exempel: Stölder av barnmat ökar – butikschefen Jakob: ”Skär i hjärtat” >>

Citat:
Ursprungligen postat av MarcoStar
Det är konsekvenser.

Samtidigt som unga dras in i gängkriminalitet, väljer högerregeringen att underfinansiera statsbidragen till kommunerna så att professionen som arbetar med att motverka kriminalitet - elevstödjare, fältassistenter och liknande - blir arbetslösa istället för att jobba med det brottsförebyggande och få unga på rätt bana i livet. Det är också exempel på hur högerpolitik orsakar kriminalitet.
Ni i vänstern är ju sjuka i huvudet. Att människor fortfarande tror på marxistiska förklaringsmodeller.

Låt säga att jag skulle bli en ekonomiskt marginaliserad flykting utan jobb i Somalia eller Irak. Tror du verkligen det finns en chans att jag då skulle förnedringsråna lokalbefolkningen och bokstavligen pissa i deras munnar? Ett sådant beteende är inte ens fantasier hos människor som är normala i huvudet, oavsett fattigdom eller annan misär.
Senast redigerad av trewq 2026-07-17 kl. 08:46.
Citera
2026-07-17, 08:44
Avstängd
Citat:
Topic är att du bölar om kriminaliten fast du är småkriminell själv det är skrattretande

Har du inte bevis för att jag är kriminell , kanske du inte ska kalla mig kriminell va?
Sen så tycker inte jag att våld borde vara en obligatorisk del av kriminaliteten.
Det är bara "stentuff, häftiga, coola, balla, hårda " små Sverigegangsters som du som tycker det.
( Med Sverigegangsters menar jag både blattar och svenska pojkar som du själv )

De kriminella skulle kunna vara kriminella utan våld.
Fiffel och langning skulle kunna ske utan våld, faktiskt, men eftersom sossevänstern sett till att typerna VÅGAR vara våldsamma, så.........................
Citera
2026-07-17, 08:44
Moderator
blomvattnares avatar
Brott och brottsbekämpning --> Politik: inrikes
/Moderator
Citera
2026-07-17, 08:46
Avstängd
Citat:
En gängkriminell som rånar en annan kriminell får redan några år fast den andra kriminella själv gett sig in i leken så jo det är en rimlig påföljd

Är det viktigt att råna då ?
Livsviktigt ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in