2026-07-16, 21:17
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
Ja det är väl något du inte sysslar med?

Så fort någon inte håller med dig så är de "dumskallar" och liknande.
Du borde tänka på att det ser bara ut som du har slut på argument när du vräker ur dig sånt.
Till skillnad från dig svarar jag på frågor medan du genomgående aldrig svarar. Nu igen dras "slut på argumentkortet ". Har vi hört den förut? Så jäkla primitivt!
Citera
2026-07-16, 21:22
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Det gör dom inte. Är du tappad helt? Polisen och dylikt tar dom riktiga problemen.

Dumpen tillför ungefär 0 när det kommer till bekämpa problematiken. Alltid härligt att läsa något skrivet av en lyckad hjärntvättning.

Hahaha. Du har uppenbart inte sett alla konfrontationer. Det finns många såna där polisen griper peddot i fråga. Detta då de erkänt barnporrinnehav i chattarna.

Hade detta hänt utan Dumpen? På riktigt?
Citera
2026-07-16, 21:24
Medlem
FuckSwedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeskB
Jag vet att frågan har varit uppe tidigare, men siffrorna kan ju ha ändrats: hur många av alla korrekt diagnostiserade pedofiler har infångats av Dumpen?
100%. Det behövs inte mycket för att kalla en spade för en spade.
Citera
2026-07-16, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
När folk inte kan uppföra sig så blir anhöriga lidande. Det går aldrig att komma ifrån.
Det måste va hemskt för anhöriga att ha en gädda i närheten.
Vem vet, det kanske blir bättre för anhöriga när de kan välja om de vill ha kvar gäddan eller inte.
Kom till jobbet nu, önskar alla en fortsatt varm kväll.

Du förstod inte helt mitt inlägg. Det är när DUMPEN inte kan uppföra sig som barn och andra anhöriga blir lidande. Det går inte att komma ifrån. Om DUMPEN inte skulle uppföra sig så brutalt med uthängningar skulle anhörigas lidande minimeras. Men DUMPEN visar inte någon hänsyn till utomstående drabbade.
Citera
2026-07-16, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
Du förstod inte helt mitt inlägg. Det är när DUMPEN inte kan uppföra sig som barn och andra anhöriga blir lidande. Det går inte att komma ifrån. Om DUMPEN inte skulle uppföra sig så brutalt med uthängningar skulle anhörigas lidande minimeras. Men DUMPEN visar inte någon hänsyn till utomstående drabbade.

Dumpen erbjuder ju stödsamtal och anhörigstöd. Sedan traumavård för eventuella offer som gäddan skapat.
Citera
2026-07-16, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Dumpen är väl ingen domstol.
Man visar upp gäddor som har tagit sig till en plats för att utnyttja ett barn sexuellt.

Du presenterar ingen lösning för hur Sverige ska komma till bukt med jämnåriga pojkar/män som som tafsar mm och är det verkliga problemet. Tjockisarna på Saras blogg är roliga, jag köper det och där är vi är helt överens, fantastisk tv men inte ens du kan tror att en fjortis vill slänga sig in hos Svullo knulla/losa oskulden som Dumpen ger sken av.

Dina tjocka gubbar kanske försöker online men ingen fjortis svarar dessa för det kan inte bli mer onaturligt . Många fjortisar kanske behöver tas i hampan men dejt med plufsige Börje 75 känns avlägset.

Om jag varit en ung utsatt tjej som råkat ut för jämngamla (99% är det så) så hade jag skickat ett stort tack till Dumpen som runkar gubbar.
Citera
2026-07-16, 21:47
Medlem
Citat:
Dumpen erbjuder ju stödsamtal och anhörigstöd. Sedan traumavård för eventuella offer som gäddan skapat.

Anhörigstöd? Du menar när Patrik skrattar åt anhöriga?
Citera
2026-07-16, 21:52
Medlem
Citat:
Anhörigstöd? Du menar när Patrik skrattar åt anhöriga?

Patrik är nog knappast med i det teamet.
Citera
2026-07-16, 21:56
Medlem
Citat:
Patrik är nog knappast med i det teamet.

Hur var det med den uppringande mamman, vilken var orolig för sina barn som blev utsatta pga Dumpen. Var inte Patrik med då? Vems hånskratt hördes?
Citera
2026-07-16, 21:57
Medlem
Citat:
Hur var det med den uppringande mamman, vilken var orolig för sina barn som blev utsatta pga Dumpen. Var inte Patrik med då? Vems hånskratt hördes?

Källa?
Citera
2026-07-16, 22:11
Medlem
Citat:
Källa?

https://arbetet.se/2022/06/09/patrik-sjobergs-skratt-visar-hur-dumpen-ser-pa-de-anhoriga-barnen/
Citera
2026-07-16, 22:13
Medlem
Mittpunkts avatar
Citat:
Dina hobbypsykolog hypoteser är alltid underhållande. Det får man ge dig.

Kan du inte svara på mitt inlägg istället för att köra den passivt aggressiva stilen?

Det handlar inte om psykologi, det handlar om logik. Att jag pekar på mönster i hur ni undviker frågor är inte att leka psykolog - det är att reflektera över hur diskussionen ser ut. Skillnaden är enkel: en psykolog försöker ställa en diagnos, jag försöker förstå varför du inte kan svara på frågor om rättssäkerhet.

Det är precis därför jag inte leker psykolog - jag reflekterar över de logiska bristerna. Att reflektera över varför samtal stannar av när man ställer sakliga frågor är inte terapi, det är observation. Det är en stor skillnad.

Men om vi lämnar det: Jag är ingen expert och om jag har rätt eller fel i mina reflektioner det vet jag inte. Det jag vet är att jag, precis som du, är en människa bakom skärmen. Jag hoppas att det finns en gnutta etik och moral bakom allting vi gör, oavsett vilken sida vi står på du och jag
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in