2026-07-16, 22:13
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Alla vet varför gäddorna har tagit sig till mötesplatsen.
Ser bara dumt ut att försöka hitta på andra förklaringar.
Jag förstår att du har full koll på hela kedjan, från förberedelser som förchattar där de tar reda på om personen är av snuskig sort och diverse persondata, för att sedan masterfiskarna får ta vidare, allt utformat av Sara, den bedrägliga vandellösa kvinnan. Finns det fulla bevis för att de kommer för ett barn?? Om de tror det är en vuxen som rollspelar så kan de givetvis tro uppfatta mötet som ett rollspel också. Säkert finns de som tror det är ett verkligt barn, men var finns bevisen på det, skulle inte funka i rätten.

Du inser att rättsväsendet saknar resurser så du hävdar Dumpen behövs, då rätten inte hinner med. Men Dumpen skapar kostnader också som kunde användas bättre. Som exempel självmord som kostar enorma pengar och ger existentiella kostnader. Skadeade människor får större skador som är dyrare att reparera om det nu ens går. Vårdresurser belastas och sedan tidigare behövande får sämre möjlighet till vård.

Bättre om folk skänkte pengarna till vård i stället för Dumpen, huvudmännen har inte bidragit med mycket pengar till det allmänna genom åren, skatt; nej knappast mycket. Men det går ändå bra att kräva samhället ska ställa upp för deras specialintresse 14 åriga barn, men inte kriminalitet och droger det ska polis släppa helt, för det är ju inte farligt.
Citera
2026-07-16, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av totenhosen
https://arbetet.se/2022/06/09/patrik-sjobergs-skratt-visar-hur-dumpen-ser-pa-de-anhoriga-barnen/
'
4 år gammal artikel, mycket vatten har runnit under broarna sedan dess.

Men det är förstås beklagligt i de fall de gåt fel. Nuförtiden har varken Patrik eller Sara med anhörigstödet att göra som jag förstått det.
Citera
2026-07-16, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buffalo3tys
'

Men det är förstås beklagligt i de fall de gåt fel. Nuförtiden har varken Patrik eller Sara med anhörigstödet att göra som jag förstått det.

Källa på det?
Citera
2026-07-16, 22:30
Medlem
Citat:
'

Impulskollen är gammalt och denna artikel är gammal och räknas därmed inte, bara att glömma. Kallas för gammal skåpmat.
Fem år gamla uthängningar och gäddor som tagit livet av sig är i princip nya.
Citera
2026-07-16, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mittpunkt
Det handlar inte om psykologi, det handlar om logik. Att jag pekar på mönster i hur ni undviker frågor är inte att leka psykolog - det är att reflektera över hur diskussionen ser ut. Skillnaden är enkel: en psykolog försöker ställa en diagnos, jag försöker förstå varför du inte kan svara på frågor om rättssäkerhet.

Det är precis därför jag inte leker psykolog - jag reflekterar över de logiska bristerna. Att reflektera över varför samtal stannar av när man ställer sakliga frågor är inte terapi, det är observation. Det är en stor skillnad.

Men om vi lämnar det: Jag är ingen expert och om jag har rätt eller fel i mina reflektioner det vet jag inte. Det jag vet är att jag, precis som du, är en människa bakom skärmen. Jag hoppas att det finns en gnutta etik och moral bakom allting vi gör, oavsett vilken sida vi står på du och jag

Mitt inlägg handlade främst om din analys av mig. Buffeln.
Psykologi handlar ju om mönster i beteenden. Jag tycker då det ser ut som det. Det blir väl en psykologisk observation. Men hobbyfilosof kanske är närmare sanningen? Jag har svarat massvis med gånger på de inlägg om rättssäkerhet som du kommit med. Men ingen har påstått att Dumpen är en del av rättsväsendet. Så de blir som du kämpar mot en halmgubbe.

Sedan anledningen till att samtalet slutade var ju för att du slutade svara på mina inlägg. Du svarade ju t.ex. inte på det senaste och har fortfarande inte gjort det.

Ja jag har inget personligt agg mot dig om du tror det.
Senast redigerad av buffalo3tys 2026-07-16 kl. 22:37.
Citera
2026-07-16, 22:36
Medlem
Citat:
Källa på det?

Jag har ingen källa på det. Men det har väl inte tid med det då de är ute och jagar gäddor tänker jag?
Om de sköter de fortfarande så har de väl lärt sig sedan ETC publicerade det där.
Citera
2026-07-16, 22:43
Medlem
Citat:
Jag har ingen källa på det. Men det har väl inte tid med det då de är ute och jagar gäddor tänker jag?
Om de sköter de fortfarande så har de väl lärt sig sedan ETC publicerade det där.

Alltså ingen källa för det du anger, utan du bara tror? Och Patrik kan fortsätta hånskratta åt anhöriga beroende på att du TROR han inte gör det?

Är inte Dumpen till för att barn ska skyddas, inte att anhöriga och deras barn ska hånskrattas åt?
Citera
2026-07-16, 22:47
Medlem
Citat:
Alltså ingen källa för det du anger, utan du bara tror? Och Patrik kan fortsätta hånskratta åt anhöriga beroende på att du TROR han inte gör det?

Är inte Dumpen till för att barn ska skyddas, inte att anhöriga och deras barn ska hånskrattas åt?

Det stämmer jag har ingen källa på det.
Menar du att de satt i system att håna anhöriga? Då skulle nog inte så många medlemmar stödja Dumpen.
Har du någon källa på det?
Citera
2026-07-16, 22:54
Medlem
Citat:
Det stämmer jag har ingen källa på det.
Menar du att de satt i system att håna anhöriga? Då skulle nog inte så många medlemmar stödja Dumpen.
Har du någon källa på det?

Du kan läsa i syskontråden till denna där man hänger ut "Gäddor", följarna i den tråden hånar gärna anhöriga beroende på att de inte genast flyttar etc. Och eftersom Dumpen inte tar något som helst avstånd från detta, eller den instans som finns på annan kanal kallad "Gräv", och vilken framgått eventuell medverkan i den kanalen från involverade i Dumpen, så kan man anta att Patrik och Sara ser med goda ögon på detta.
Citera
2026-07-16, 22:59
Medlem
Citat:
Du kan läsa i syskontråden till denna där man hänger ut "Gäddor", följarna i den tråden hånar gärna anhöriga beroende på att de inte genast flyttar etc. Och eftersom Dumpen inte tar något som helst avstånd från detta, eller den instans som finns på annan kanal kallad "Gräv", och vilken framgått eventuell medverkan i den kanalen från involverade i Dumpen, så kan man anta att Patrik och Sara ser med goda ögon på detta.

Vad jag sett är det inte tillåtet att hänga ut gäddor. Och det är oftast bara de som är aktuella som är ett samtalsämne. Om det inte är någon spektakulär gädda som sticker ut.

Jag har då inte sett att någon hånat anhöriga. Däremot gäddor som blir hånade är väl oundvikligt?

Vad jag vet har Dumpen inget med Gräv att göra. Har du källa?
Citera
2026-07-17, 08:17
Medlem
rallykalle69s avatar
Citat:
Detta känner IMY till för övrigt. Pågående, så ingen skriver ”inget har hänt”, nej, det är innebörden av pågående…
Citera
2026-07-17, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Takanashi
Impulskollen är gammalt och denna artikel är gammal och räknas därmed inte, bara att glömma. Kallas för gammal skåpmat.
Fem år gamla uthängningar och gäddor som tagit livet av sig är i princip nya.

Impulskollen är i allra högsta grad levande för jag såg/hörde Putte tjata om det där förbannade visitkortet igår när jag kollade sköna klassiker på Dumpen. Putte liksom kastade sig på gäddans bil för visitkortet skulle in där till vilket pris som helst och det är ju inte riktigt utrett i vems fickor pengarna hamnade men jag är beredd att dra ett streck över det.

Dumpen 4ever.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in