2026-07-16, 20:33
Medlem
Den tappre soldaten Svejk
Citera
2026-07-16, 20:53
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Sedan finns det ju sjukt många poddar.

Nej fy fan. Nämn en bra podd. Jag lyssnade på creepypodden, fram tills damen med den darriga rösten tog över. Uschiamej.
Citera
2026-07-16, 20:59
Medlem
supremanics avatar
Frågan är ju vad du gillar att lyssna på och var Gaiman en riktning du gillade? Jag gled in på Gaiman och American gods från fantasy hållet utav bokspektrumet en gång när jag hade brist på ljudböcker och tyckte det var hyggliga böcker. Om du kan tänka dig att glida in på fantasy så tycker jag Joe Abercrombies First Law trilogi är riktigt nice. Den är rå och har inte så komplicerade nördiga system för magi och världsbyggande och de har riktigt bra berättare för ljudböckerna.
Citera
2026-07-16, 21:21
Medlem
Donaldstrumpets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Nej fy fan. Nämn en bra podd. Jag lyssnade på creepypodden, fram tills damen med den darriga rösten tog över. Uschiamej.

Hahaha. Ja det kryllar inte av 5+ poddar.
Jag gillar true crime och politiska poddar men det är ju en smaksak.
Jag avskyr när jag hittar en bra ljudbok och så "dödar" uppläsaren den.
Citera
2026-07-16, 21:41
Medlem
Citat:
Tjena!

Här ligger man mer eller mindre på dödsbädden, med nerdragna rullgardiner och glass som enda sällskap.

Pga kassa ögon kan jag inte läsa, så vilken bok ska man nu lyssna på i denna fruktansvärda dödsvärme?

Jag gillar en del äldre böcker av Stephen King, Institutet tyckte jag också var riktigt bra. Annars har jag svårt att hitta böcker jag verkligen gillar. Jag kör lite American Gods av Neil Gaiman i väntan på bättre tips.

Eller så får det bli skvalradio som vanligt. En liten vaniljglass hemgjord blåbärssylt väntar, men just nu är jag för varm för att både äta och dricka. Ett bra boktips hade livat upp denna infernaliska dag! Tack på förhand.

Edit: p
Per Olof Sundman är riktigt fantastisk. Men han var ju tydligen "nazist" så ingen av hans böcker finns nu som ljudböcker. Den enda boken OM honom heter "Frostviken: ett reportage om Per Olof Sundman, nazismen och tigandet".

Fy fasen va trött man blir.

sagan om isfolket det är 47 böcker
Citera
2026-07-16, 21:47
Medlem
Om den finns som ljudbok
Hundra år av ensamhet Gabriel Garcia Marques
Citera
2026-07-16, 21:50
Medlem
Carlos Ruiz zafons böcker
Magiska
Alla
Måste kolla om dom finns som ljudbok
Ja det gör dom
Dom kommer i oordning
Citera
2026-07-16, 21:50
Medlem
Citat:
Tjena!

Här ligger man mer eller mindre på dödsbädden, med nerdragna rullgardiner och glass som enda sällskap.

Pga kassa ögon kan jag inte läsa, så vilken bok ska man nu lyssna på i denna fruktansvärda dödsvärme?

Jag gillar en del äldre böcker av Stephen King, Institutet tyckte jag också var riktigt bra. Annars har jag svårt att hitta böcker jag verkligen gillar. Jag kör lite American Gods av Neil Gaiman i väntan på bättre tips.

Eller så får det bli skvalradio som vanligt. En liten vaniljglass hemgjord blåbärssylt väntar, men just nu är jag för varm för att både äta och dricka. Ett bra boktips hade livat upp denna infernaliska dag! Tack på förhand.

Edit: p
Per Olof Sundman är riktigt fantastisk. Men han var ju tydligen "nazist" så ingen av hans böcker finns nu som ljudböcker. Den enda boken OM honom heter "Frostviken: ett reportage om Per Olof Sundman, nazismen och tigandet".

Fy fasen va trött man blir.

Idioten av Dostorojozyevsky rekommenderas handlar om dig! MVH Roger
Citera
2026-07-16, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ronlemmy
Den tappre soldaten Svejk
Är den bra
Citera
2026-07-16, 22:01
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Donaldstrumpet
Hahaha. Ja det kryllar inte av 5+ poddar.
Jag gillar true crime och politiska poddar men det är ju en smaksak.
Jag avskyr när jag hittar en bra ljudbok och så "dödar" uppläsaren den.

Ja sånt är tråkigt.

Jag äter heller asfalt än att konsumera någonting som handlar om politik - kan ju passa på nu när asfalten är uppmjukad!

Jag har lyssnat igenom det mesta som jag funnit intressant inom true crime. Var helt besatt av seriemördare som ung, så den lådan är tyvärr ganska uttömd.

Har känt ett litet sug efter true crime på sistone, som just nu mättas av SVT:s Kriminalarkivet. TV alltså.
Citera
2026-07-16, 22:04
Medlem
Senaste boken jag lyssnade på var Pojkarna från Södra Möre av Henrik Hollbox. Mycket bra, kusligt läskig utan blod och splatter. Rekommenderas!
Citera
2026-07-16, 22:04
Medlem
Paponims avatar
Citat:
Tjena!

Det självklara svaret är boken "Den sjätte vintern":
https://www.legimus.se/bok/?librisId=k3wz42kw4n50xvv
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in