Igår, 17:22
Medlem
Berit85s avatar
Tjena!

Här ligger man mer eller mindre på dödsbädden, med nerdragna rullgardiner och glass som enda sällskap.

Pga kassa ögon kan jag inte läsa, så vilken bok ska man nu lyssna på i denna fruktansvärda dödsvärme?

Jag gillar en del äldre böcker av Stephen King, Institutet tyckte jag också var riktigt bra. Annars har jag svårt att hitta böcker jag verkligen gillar. Jag kör lite American Gods av Neil Gaiman i väntan på bättre tips.

Eller så får det bli skvalradio som vanligt. En liten vaniljglass hemgjord blåbärssylt väntar, men just nu är jag för varm för att både äta och dricka. Ett bra boktips hade livat upp denna infernaliska dag! Tack på förhand.

Edit: p
Per Olof Sundman är riktigt fantastisk. Men han var ju tydligen "nazist" så ingen av hans böcker finns nu som ljudböcker. Den enda boken OM honom heter "Frostviken: ett reportage om Per Olof Sundman, nazismen och tigandet".

Fy fasen va trött man blir.
Senast redigerad av Berit85 Igår kl. 17:25.
Citera
Igår, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Fy fasen va trött man blir.
Varför inte fortsätta med King? Funkar dock inte så bra som ljudbok,
Citera
Igår, 17:39
Medlem
okok1s avatar
https://www.youtube.com/watch?v=gyPKTOdW2sE&list=PLGh1K6TyJH-p51IQs6EvNzlutJGpIpdv-&index=1
Citera
Igår, 17:40
Medlem
fjollciggs avatar
Om du inte bangar en svensk så testa Ajvide Lindqvist? Jag gillar Lilla Stjärna, den är spännande, men Himmelstrand var den första bok jag tänkte på när jag läste ditt inlägg.
Citera
Igår, 17:41
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Varför inte fortsätta med King? Funkar dock inte så bra som ljudbok,

Jag har både läst och lyssnat på King i typ 7 år nu. Det börjar kännas lite gjort.

Det finns en bra bok om ett nöjesfält som jag gärna hade lyssnat om på nytt. Men nu är jag sugen på att utforska något annat.
Citera
Igår, 17:45
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
https://www.youtube.com/watch?v=gyPKTOdW2sE&list=PLGh1K6TyJH-p51IQs6EvNzlutJGpIpdv-&index=1

Åh nej fy fasen, inte den gamla skitboken. Minns att jag läste den som tonåring och den var fruktansvärt tråkig.

Den hade nästan kunnat hamna på plats 2 av "De sämsta böckerna som någonsin skrivits" (enligt mig) efter den fasansfullt dåliga och plågsamt tråkiga Ulysses av James Joyce, som är den absolut vidrigaste boken jag någonsin läst. Den levererade 0 läsglädje, och jag kan säga att dess rykte som världens bästa bok kom rejält på skam pga DEN SUGER.

Tack för länk med hel ljudbok dock!
Citera
Igår, 17:47
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjollcigg
Om du inte bangar en svensk så testa Ajvide Lindqvist? Jag gillar Lilla Stjärna, den är spännande, men Himmelstrand var den första bok jag tänkte på när jag läste ditt inlägg.

Aaah så trevligt! Då kör jag på din intuition och lyssnar på Himmelstrand.

Han är en mycket bra författare, men jag är så allergisk mot mainstream så jag har tappat lusten lite. Tyvärr.

Tack för bra tips!
Citera
Igår, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Berit85
Jag har både läst och lyssnat på King i typ 7 år nu. Det börjar kännas lite gjort.

Det finns en bra bok om ett nöjesfält som jag gärna hade lyssnat om på nytt. Men nu är jag sugen på att utforska något annat.
Trodde du var seriös.
Citera
Igår, 18:01
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Trodde du var seriös.

Tror hon menar Joyland
Citera
Igår, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Tror hon menar Joyland
Vad är det du yrar om?
Citera
Igår, 18:02
Medlem
G3d9H-D.z-0ds avatar
Citat:
Vad är det du yrar om?

Stephen King - Joyland (2013)
Citera
Igår, 18:03
Medlem
Berit85s avatar
Citat:
Trodde du var seriös.

Vad menar du? För att jag inte minns titeln? Jag kan lätt plocka fram den åt dig om du vill. Den påminde lite om 5 nights at Freddys då den hade inslag av härliga kostymer.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in