Citat:
Ursprungligen postat av
Arraksbollen.
För ca 6 månader sedan fick jag och min sambo hem ett otrevligt anonymt brev, som var handskrivet. Där det bland annat står att denna personen tycker att jag är en psykopat och att min sambo borde lämna mig.
Jag misstänker starkt min svärmor då hon under många år inte tycker om mig pga att jag har en egen åsikt, och är det enda som vågar säga emot henne eller säga ifrån om något är fel. Övriga familjen undviker detta för att de inte längre orkar med den enorma scen hon ställer till med om hon inte får sin vilja igenom.
Tyvärr tror inte min sambo att det är hon trots att det syns tydlig på handstilen.
Listan på hennes beteende kan göras lång tyvärr.
Min fråga är egentligen: Finns det något man kan göra med detta brevet? Polisanmälan är väl knappt någon ide då brevet är anonymt? Tycker detta är väldigt obehagligt så jag tar tacksamt emot alla råd och tips jag kan få.
Har du verkligen gått och tänkt på detta i ett halvår?
I så fall har inte brevet fel.
Vi normala människor skulle bli förbannade. När ilskan efter någon minut lagt sig hade vi pratat med vår sambo och kollat vad denne tycker. Sedan kan man ändra sig så människan man lever med älskar en lite mer.
Vad andra har för åsikter brikar vi normala skita i.
Sedan kan du självklart polisanmäla det. Polisen lär lägga mycket tid på det hela och även ta skrivprover på alla människor i er närhet.
Eller så lär det avskrivas innan du ens hinner gå ut från polisstationen