2026-07-16, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tosstenpoposten
Det verkar ju helt jävla otroligt, när man tänker på det.
Alltså hur många skruvade tankar har rört sig i den skallen innan hon finner att den bästa idén är att sätta sig och handskriva ett hatbrev?

Har verkligen inte sambon fått utstå en lång rad påtryckningar innan detta brev? Det vore ju naturligt om svärmors önskan är att slå split på er som par. Och varför tar då sambon det med större lugn än TS?

Det bästa för husfriden är nog att lyfta blicken, kapa banden, och vandra vidare i livet.

Det är nog lika bra att inte veta det 😅
Han har inte sagt något om att hon skulle sagt något tidigare, men anledningen till att han inte bryr sig om brevet är för att han vet att det personen skriver inte stämmer, och det är han nöjd med.
Citera
2026-07-16, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arraksbollen.
För ca 6 månader sedan fick jag och min sambo hem ett otrevligt anonymt brev, som var handskrivet. Där det bland annat står att denna personen tycker att jag är en psykopat och att min sambo borde lämna mig.

Jag misstänker starkt min svärmor då hon under många år inte tycker om mig pga att jag har en egen åsikt, och är det enda som vågar säga emot henne eller säga ifrån om något är fel. Övriga familjen undviker detta för att de inte längre orkar med den enorma scen hon ställer till med om hon inte får sin vilja igenom.
Tyvärr tror inte min sambo att det är hon trots att det syns tydlig på handstilen.

Listan på hennes beteende kan göras lång tyvärr.

Min fråga är egentligen: Finns det något man kan göra med detta brevet? Polisanmälan är väl knappt någon ide då brevet är anonymt? Tycker detta är väldigt obehagligt så jag tar tacksamt emot alla råd och tips jag kan få.
Har du verkligen gått och tänkt på detta i ett halvår?
I så fall har inte brevet fel.
Vi normala människor skulle bli förbannade. När ilskan efter någon minut lagt sig hade vi pratat med vår sambo och kollat vad denne tycker. Sedan kan man ändra sig så människan man lever med älskar en lite mer.
Vad andra har för åsikter brikar vi normala skita i.
Sedan kan du självklart polisanmäla det. Polisen lär lägga mycket tid på det hela och även ta skrivprover på alla människor i er närhet.
Eller så lär det avskrivas innan du ens hinner gå ut från polisstationen
Citera
2026-07-16, 12:00
Medlem
Citat:
Det är nog lika bra att inte veta det 😅
Han har inte sagt något om att hon skulle sagt något tidigare, men anledningen till att han inte bryr sig om brevet är för att han vet att det personen skriver inte stämmer, och det är han nöjd med.
Det är nog bäst, ja

Han kanske skäms litegrann när det visar sig att morsan är lite knasig. Det vill ingen gosse, oavsett ålder, veta av. Mamma är alltid mamma.

Står ni enade i detta, så fortsätt fokusera på ert förhållande. Och klipp banden till förstörande element, i den mån det går. Har det gått 6 mån sen brevet nu, så känns det inte som smockan hänger i luften och det är hanterbart.
Citera
2026-07-16, 13:24
Medlem
HBTKuks avatar
Om handstilarna är så lika bör det röja alla tvivel för din frus del?

Har du ett helt brev som referenspunkt är det plättlätt att göra en grundanalys. Testa skicka in i AI och kolla vad den säger.
Citera
2026-07-16, 13:51
Medlem
zombie-nations avatar
Är det ett helt brev så lär man ju se på handstilen. Det finns rätt få människor som kan förställa sin handstil i extrem utsträckning. Vet man inte hur allas handstilar ser ut? Kanske bara jag som minns sådant.
Citera
2026-07-16, 14:22
Medlem
godboys avatar
Antar att TS är kvinnan i relationen. Jag tycker att din partner, mannen, ska säga åt sin morsa att antingen uppför du dig och är normalt trevlig mot min partner eller så behöver du inte komma hit överhuvudtaget. Det är ju inte hon som lever ihop med TS så hon har inte med det att göra. En riktig man står upp för sin partner.
Citera
2026-07-16, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Antar att TS är kvinnan i relationen. Jag tycker att din partner, mannen, ska säga åt sin morsa att antingen uppför du dig och är normalt trevlig mot min partner eller så behöver du inte komma hit överhuvudtaget. Det är ju inte hon som lever ihop med TS så hon har inte med det att göra. En riktig man står upp för sin partner.

Ja det är någon jag bett honom göra under flera år, men det verkar aldrig hända då han påstår sig vara konflikträdd.
Citera
2026-07-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zombie-nation
Är det ett helt brev så lär man ju se på handstilen. Det finns rätt få människor som kan förställa sin handstil i extrem utsträckning. Vet man inte hur allas handstilar ser ut? Kanske bara jag som minns sådant.

Jag håller med. Jag ser rätt tydligt att det är samma person som skrivit även om hon försökt vrida till det lite. Det syns extra tydligt på vissa bokstäver då de är så speciellt skrivna
Citera
2026-07-16, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HBTKuk
Om handstilarna är så lika bör det röja alla tvivel för din frus del?

Har du ett helt brev som referenspunkt är det plättlätt att göra en grundanalys. Testa skicka in i AI och kolla vad den säger.

Ska prova, tack!
Citera
2026-07-16, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provocative3.0
Har du verkligen gått och tänkt på detta i ett halvår?
I så fall har inte brevet fel.
Vi normala människor skulle bli förbannade. När ilskan efter någon minut lagt sig hade vi pratat med vår sambo och kollat vad denne tycker. Sedan kan man ändra sig så människan man lever med älskar en lite mer.
Vad andra har för åsikter brikar vi normala skita i.
Sedan kan du självklart polisanmäla det. Polisen lär lägga mycket tid på det hela och även ta skrivprover på alla människor i er närhet.
Eller så lär det avskrivas innan du ens hinner gå ut från polisstationen

Oj vad tydligt det är att du varken vet vad en psykopat är eller hur jag är som person 😅
Citera
2026-07-16, 18:55
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ja det är någon jag bett honom göra under flera år, men det verkar aldrig hända då han påstår sig vara konflikträdd.
Du får säga till honom att han får "kuka upp sig" eller att du faktiskt väljer att gå vidare och lämna honom. Du ska inte behöva acceptera att hans skit-morsa inte kan uppföra sig, det är hans jobb som man att faktiskt styra upp den saken. Han kan inte ens hantera sin egen morsa, så hur hanterar han andra bekymmer? En riktig man står upp för sin kvinna.
Citera
2026-07-16, 19:29
Medlem
zombie-nations avatar
Citat:
Jag håller med. Jag ser rätt tydligt att det är samma person som skrivit även om hon försökt vrida till det lite. Det syns extra tydligt på vissa bokstäver då de är så speciellt skrivna

Då behöver du inte tveka på den punkten. Självklart resten jobbigt också...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in