Citat:
Ursprungligen postat av
needAlife
Varför ändra om det säljer? Tråkigt men förståeligt och det blir ju ett moment 22. Folk som köper dessa fortsätter då inget nytt finns och företagen förnyar inte då de fortsätter sälja.
Med en skillnad och det är när företagen ska vinstmaximera och inför "Nytt godare recept" vilket i 100 fall av 100 betyder sämre råvaror och mindre protein.
Det stämmer ju att någon fryst "nyhet" som jag tyckt om knappast kommit de 10 senaste åren. Men just därför borde man ju prova EN ny varje månad, och rätt var det är hittar man favoriten.
Jag kan minnas fel men inte en enda av dagens rätter fanns för 25 år sedan när jag också åt fryst, då var det enklare rätter som pannbiff med mos eller någon enklare kyckling.
Den enda nya jag äter senaste 7 åren är woosh eller vad de heter, men de ligger i kyldisken och kostade i början 57 kr och nu 70 kr så extremt dyr. Men de är godare än de frysta för 35-40.
Frysta kostade 20 kr/st på willys ganska länga åtminstone till 2019. En thaibox kostade 26 kr. Extrema prishöjningar på mat efter corona.