2026-07-16, 17:33
Medlem
Den bästa frysta maträtten tycker jag var Werners grillbit från dafgårds https://imgur.com/a/9wOt12N
Tyvärr finns den inte kvar men när den fanns var den jättegod
Annars är ju thai kuberna helt ok men väldig små 340g? krävs 2 för att bli mätt.
Citera
2026-07-16, 17:36
Medlem
Danieloss avatar
Billys pan pizza (originalet).

Billig och jättegod!
Citera
2026-07-16, 17:39
Medlem
exoticspices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Kommer alltid tillbaka till lasagne om jag inte orkar. Den går alltid ner och är som du säger inte torr. Under universitetstiden gick micron varm med de där rackarna. Annars håller jag med om de där asiatiska boxarna också. Sjukt goda men för små tyvärr i mitt tycke.

Edit: Ja matpajerna är också grymma men igen för små.
Det är alltid så snålt med ris i asiatiska boxarna, det är synd för riset är så gott. Kunde vara dubbelt så mycket.
Citera
2026-07-16, 17:40
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bosscs2
Har bra erfarenhet av Dafgårds.

Citat:
Ursprungligen postat av Danielos
Billys pan pizza (originalet).

Billig och jättegod!
Fast nu ljuger du lite så du tror dig själv. Både du o jag vet att bilys pepperoni är bättre än originalet.
Citera
2026-07-16, 17:40
Avslutad
Äter de ofta, men gillar egentligen ingen.

Eller tänkte efter, Dafgård har några thairätter som jag brukar gilla mer än boxarna
Citera
2026-07-16, 17:41
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Det är alltid så snålt med ris i asiatiska boxarna, det är synd för riset är så gott. Kunde vara dubbelt så mycket.
Mm tänk om de kunde haft i 2kr mer ris
Citera
2026-07-16, 17:42
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G3d9H-D.z-0d
Äter de ofta, men gillar egentligen ingen.
Vilken äter du ofta 😃 varför gillar du ingen 😃😃
Citera
2026-07-16, 17:43
Medlem
Yoloswag55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av When6Loves9
Den bästa frysta maträtten tycker jag var Werners grillbit från dafgårds https://imgur.com/a/9wOt12N
Tyvärr finns den inte kvar men när den fanns var den jättegod
Annars är ju thai kuberna helt ok men väldig små 340g? krävs 2 för att bli mätt.
Krävs två oavsett vilken frus rätt du säger för o bli mätt. Ibland tre o ibland fyra men aldrig en
Citera
2026-07-16, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Yoloswag55
Vilken äter du ofta 😃 varför gillar du ingen 😃😃

Hela repertoaren av Findus och Dafgårds frysrätter tyvärr, jag har nog smakat alla minst en gång.

Men som jag skrev, Dafgårds thairätter gillar jag nog men misslyckas med att köpa dem ganska ofta, är väl slut där jag handlat eller nåt.

Eller ok, farfars delikatessköttbullar är också bra.

Men resten är bara ähhhhh liksom.
Citera
2026-07-16, 17:55
Medlem
Lund-NoGo-zones avatar
säkra kort" verkar vara ICAs och Coops ide om frysta rätter. För det är väl 5 år sedan jag såg en ny fryst rätt från de stora bolagen. man kan ju annars tänka att "månadens smak" hade varit populärt.

Eller så är frystätare extremt konservativa och det är ingen ide med omväxling.
Citera
2026-07-16, 17:57
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exoticspice
Exakt så, lägg till 3 spänn på priset och fixa dubbla mängden ris.
Citera
2026-07-16, 17:59
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
säkra kort" verkar vara ICAs och Coops ide om frysta rätter. För det är väl 5 år sedan jag såg en ny fryst rätt från de stora bolagen. man kan ju annars tänka att "månadens smak" hade varit populärt.

Eller så är frystätare extremt konservativa och det är ingen ide med omväxling.
Varför ändra om det säljer? Tråkigt men förståeligt och det blir ju ett moment 22. Folk som köper dessa fortsätter då inget nytt finns och företagen förnyar inte då de fortsätter sälja.

Med en skillnad och det är när företagen ska vinstmaximera och inför "Nytt godare recept" vilket i 100 fall av 100 betyder sämre råvaror och mindre protein.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in