Igår, 18:27
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Så han grinade och ångrar sig nu? Lätt och vara efterklok. Hoppas livstid eller sprutan var värt det.
Citera
Igår, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Då försöker vi igen: vad sa han till säkerhetsfolket? När sa han det? Hur togs det emot? Och har du en källa så länkar du den.

Inget av detta togs upp i de förberedande förhandlingarna men om det stämmer så lär det ju definitivt tas med i rättegången.
Hans samtal kommer efter nån minut.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=864
Citera
Igår, 18:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Hans samtal kommer efter nån minut.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=864

Snälla nån - du vet att det här är ett diskussionsforum och att länkar ska användas som stöd för det du skriver, inte tvärtom. Vi försöker igen: vad sa han till säkerhetsfolket? När sa han det? Hur togs det emot? Och källan har du ju redan länkat så nu behöver du bara svara på frågorna och säkerställa att källan stöder dina svar.
Citera
Igår, 18:32
Medlem
Fantens avatar
Citat:
Ja det känns ju nästan inte alls som om vittnesmålet är inspirerat av tv-spel och Hollywood….
Nu är jag ju uppenbarligen ingen operatör, men om jag skulle utföra en 'hit' så hade jag förmodligen inte sprungit runt i stadsmiljö klädd i tacticool som en annan airsoft-spelare.

Citat:
Det säger även flera av dom som ringer 911 angående skytten nära biblioteket.
Det skulle inte förvåna mig om du har missförstått något igen.
Citera
Igår, 18:33
Medlem
Citat:
Snälla nån - du vet att det här är ett diskussionsforum och att länkar ska användas som stöd för det du skriver, inte tvärtom. Vi försöker igen: vad sa han till säkerhetsfolket? När sa han det? Hur togs det emot? Och källan har du ju redan länkat så nu behöver du bara svara på frågorna och säkerställa att källan stöder dina svar.
Han sa till dom att dom hade fel gubbe. Efter smällen. Dom hörde av sig till honom några dagar senare. Sedan ingenting...
Citera
Igår, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fanten
Nu är jag ju uppenbarligen ingen operatör, men om jag skulle utföra en 'hit' så hade jag förmodligen inte sprungit runt i stadsmiljö klädd i tacticool som en annan airsoft-spelare.

Det skulle inte förvåna mig om du har missförstått något igen.
Du får väll lyssna på larmoperatörerna.
Citera
Igår, 18:45
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Han sa till dom att dom hade fel gubbe. Efter smällen. Dom hörde av sig till honom några dagar senare. Sedan ingenting...

Nu var jag snäll mot dig och tittade på klippet trots att du bryter mot flashbacks regler.

Han kontaktade alltså säkerhetspersonalen först efter att Kirk var död - en hel timme efter t.o.m - så de larmade inte alls om att de såg någon misstänkt skytt direkt som du påstod. Att efteråt inse att personen man såg på taket kanske var skytten är ju något fundamentalt annat än att se en person man tror kan utgöra ett hot och larma om det..

Han säger dessutom att han inte kunde avgöra om personen hade en hjälm eller ej - men han är tydligen helt övertygad om att han hade ansiktsmask. Förstår du inte varför sådana vittnesmål är i stort sett helt meningslösa i bevishänseende?

Det här börjar likna jfk-mordet där ”vittnen” dyker upp efter flera år och påstår en massa skit som ingen kan bekräfta men dårpippis som vill få sin bias bekräftad sväljer med hull och hår….
Citera
Igår, 18:49
Medlem
Västkustskts avatar
Citat:
Om du inte har sett killarnas film, varför kommenterar du då killarnas vittnesmål?
Oavsett vad som finns på killarnas film så försvinner inte filmerna på Tyler Robinson.

Alla som tittade på preliminary hearing såg filmerna som följde Tyler Robinson under hela attentatet.
Citera
Igår, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Fantasier från konspirations-kanaler. Tyler Robinson finns på övervakningsfilmer från början till slut.
Inte ens hans pojkvän, Lance Twiggs, kunde identifiera honom från övervakningsfilmerna.

Här är du lite vassare?
Citera
Igår, 18:51
Medlem
Citat:
Nu var jag snäll mot dig och tittade på klippet trots att du bryter mot flashbacks regler.

Han kontaktade alltså säkerhetspersonalen först efter att Kirk var död - en hel timme efter t.o.m - så de larmade inte alls om att de såg någon misstänkt skytt direkt som du påstod. Att efteråt inse att personen man såg på taket kanske var skytten är ju något fundamentalt annat än att se en person man tror kan utgöra ett hot och larma om det..

Han säger dessutom att han inte kunde avgöra om personen hade en hjälm eller ej - men han är tydligen helt övertygad om att han hade ansiktsmask. Förstår du inte varför sådana vittnesmål är i stort sett helt meningslösa i bevishänseende?

Det här börjar likna jfk-mordet där ”vittnen” dyker upp efter flera år och påstår en massa skit som ingen kan bekräfta men dårpippis som vill få sin bias bekräftad sväljer med hull och hår….
Jag har inte påstått att dom larmade att dom såg någon misstänkt skytt direkt efteråt.
Citera
Igår, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Västkustskt
Oavsett vad som finns på killarnas film så försvinner inte filmerna på Tyler Robinson.

Alla som tittade på preliminary hearing såg filmerna som följde Tyler Robinson under hela attentatet.
Varför tror du att det var Tyler Robinson på filmerna?
Citera
Igår, 18:57
Medlem
Citat:
Så du menar att de såg att personen på taket hade ett vapen och hur han ”hanterade det”? Varför larmade de inte säkerhetspersonalen direkt - var de lite förståndshandikappade?!

Till er andra, med förståndet i behåll.

Vittnet hann inte eftersom att figuren på taket avlossade ett skott ca 5 sekunder efter det att vittnet slutade filma. Efter skottet begav vittnet sig direkt till auditoriet och förklarade för polisen att de hade gripit fel person (Zinn) eftersom att figuren på taket som avlossade skottet rörde sig som en ung vältränad man.
Senast redigerad av onopono Igår kl. 18:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in