Idag, 18:57
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpingonthemoon
Jag har inte påstått att dom larmade att dom såg någon misstänkt skytt direkt efteråt.

Sluta ljuga. Jag frågade: Så du menar att de såg att personen på taket hade ett vapen och hur han ”hanterade det”? Varför larmade de inte säkerhetspersonalen direkt - var de lite förståndshandikappade?!

Då svarade du ”Det gjorde dom”.

Nej det gjorde de inte alls, de väntade till en timme efter Kirks död.. gör om gör rätt…
Citera
Idag, 18:59
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Till er andra, med förståndet i behåll.

Vittnet hann inte eftersom att figuren på taket avlossade ett skott ca 5 sekunder efter det att vittnet slutade filma. Efter skottet begav sig vittnet sig direkt till auditoriet och förklarade för polisen att de hade gripit fel person (Zinn) eftersom att figuren på taket som avlossade skottet rörde sig som en ung vältränad man.

Fel- enligt den länkade intervjun väntade han en timme… det är verkligen inte att ens försöka larma direkt - det är tecken på förståndshandikapp alternativt fullständigt kaos - men verkligen inte att direkt larma om att man sett något misstänkt…
Citera
Idag, 19:01
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Varför tror du att det var Tyler Robinson på filmerna?
Jag frågar igen - menar du att filmen studenterna tog visar en helt annan person än alla de andra klippen som visade delar av samma händelseförlopp??
Citera
Idag, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Sluta ljuga. Jag frågade: Så du menar att de såg att personen på taket hade ett vapen och hur han ”hanterade det”? Varför larmade de inte säkerhetspersonalen direkt - var de lite förståndshandikappade?!

Då svarade du ”Det gjorde dom”.

Nej det gjorde de inte alls, de väntade till en timme efter Kirks död.. gör om gör rätt…
Smällen kom 5 sec efter att han slutat filma. Dom pratade nog med polis/säkerhetspersonal så fort dom kunde.
Citera
Idag, 19:06
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Inte ens hans pojkvän, Lance Twiggs, kunde identifiera honom från övervakningsfilmerna.

Här är du lite vassare?
Nej inte jag men Tylers föräldrar var uppenbarligen lite vassare än du och identifierade Tyler utifrån övervakningsfilmerna.
Citera
Idag, 19:06
Medlem
Citat:
Jag frågar igen - menar du att filmen studenterna tog visar en helt annan person än alla de andra klippen som visade delar av samma händelseförlopp??
Jag menar att Tyler troligen aldrig var på taket. Eller att det var flera skyttar. Personen som först efterlystes via polisradion hade signalementet kamouflagekläder och ansiktsmask enligt Candace.
Citera
Idag, 19:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Smällen kom 5 sec efter att han slutat filma. Dom pratade nog med polis/säkerhetspersonal så fort dom kunde.

Ja det kanske de gjorde men det jag undrade var ju om de direkt kontaktat säkerhetspersonal - självklart för att varna för att de sett något misstänkt. Det gjorde de alltså inte trots att du påstod det.
Citera
Idag, 19:09
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Jag menar att Tyler troligen aldrig var på taket. Eller att det var flera skyttar. Personen som först efterlystes via polisradion hade signalementet kamouflagekläder och ansiktsmask enligt Candace.

”Enligt Candace” är förstås helt betydelselöst utan länk till hennes källor, men jag frågar igen - menar du att filmen studenterna tog visar en helt annan person än alla de andra klippen som visade delar av samma händelseförlopp??
Citera
Idag, 19:12
Medlem
Citat:
”Enligt Candace” är förstås helt betydelselöst utan länk till hennes källor, men jag frågar igen - menar du att filmen studenterna tog visar en helt annan person än alla de andra klippen som visade delar av samma händelseförlopp??
Här är en larmoperatör angående signalementet. Jag vet inte vem larmoperatören beskriver men det verkar inte vara Tyler.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=1380
Citera
Idag, 19:13
Medlem
Citat:
Ja det kanske de gjorde men det jag undrade var ju om de direkt kontaktat säkerhetspersonal - självklart för att varna för att de sett något misstänkt. Det gjorde de alltså inte trots att du påstod det.
Dom kontaktade nog så fort dom kunde. Direkt med andra ord.
Citera
Idag, 19:15
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Här är en larmoperatör angående signalementet. Jag vet inte vem larmoperatören beskriver men det verkar inte vara Tyler.
https://youtu.be/puuMVxEu5NU?t=1380

Underbart!! Där säger vittnet att skytten bar jeans - i din förra länk sa studenten (och Candace höll med) att skytten absolut INTE bar jeans.

Tack för att du bekräftar det jag alltid skriver - vittnesmål är inte pålitliga med detaljer, vittnen ser fel, misstar sig, minns fel…
Citera
Idag, 19:17
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Dom kontaktade nog så fort dom kunde. Direkt med andra ord.

”Direkt” en timme efter Kirks död så är man ju lite sent ute kanske om du försöker påvisa att säkerhetspersonalen skulle varit inblandade…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in