2026-07-16, 00:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goodasstimes
Sajterna uppdaterar sig så att ditt nya namn syns. Då har sajten "smutsat ner" även det nya namnet.

Du byter ju namn utomlands efter du fått medborgarskap.
Citera
2026-07-16, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flaglosh
Varsågod

Jag hjälper andra men ingen verkar vilja hjälpa mig med min fråga

Jag har haft problem med att kopiera rätt länk i Bing sökresultat via iPhone. Går man helt enkelt in på sökresultatet och kopierar länken i adressfältet? Eller måste man göra på ett annat sätt? Kopierar man länken direkt i sökresultatet så får man Bing-webbadressen och den funkar inte. Jag vill få in rätt länk som ska tas bort. Jag tog bort en länk tidigare men sökresultatet finns kvar trots att jag fick besked att de skulle ta bort den.

Det bör stå i formuläret vilken form av URL dom vill ha, kommer inte ihåg för tillfället då jag inte tagit bort länkar på bing på väldigt länge men Bing är betydligt segare på att handlägga och avindexera efter godkännande än vad google är.
Citera
2026-07-16, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hirmas142
En spotanfråga.
Ni som anser att dessa sajter stigmatiserat er till den grad att det är svårt att börja om.
Varför byter ni inte namn och flyttar till typ Norge? Danmark?

Har personligen inget intresse att flytta då vänner och familj finns här i Sverige och jag tycker det är extremt alternativt för att kunna leva ett värdigt liv för att komma undan en friande dom som ändå ställer till det som om jag vore dömd och hänger ut en när personer söker på mitt namn.
Citera
2026-07-16, 14:06
Medlem
Har försökt hitta mrkoll kontaktuppgifter, mail eller liknande men hittar inget. Nån som har lyckats hitta uppgifterna och kan tänka sig dela med sig.
Citera
2026-07-16, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pens
Har försökt hitta mrkoll kontaktuppgifter, mail eller liknande men hittar inget. Nån som har lyckats hitta uppgifterna och kan tänka sig dela med sig.

https://mrkoll.se/om/kundservice/

Jag hade inga problem att gå in med bankID och få bort min profil iaf.
Citera
2026-07-16, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tearsinrain

(FB) Dödsstöten för mrkoll,Lexbase och liknade sidor är GDPR tog en del från det inlägget. Trodde inte jag stod med på krimfup men det gör jag tydligen... Får skicka dit med.

Du får gärna uppdatera hur det går! Hoppas min mall är till nytta
Citera
2026-07-16, 17:09
Medlem
Vad tror ni om möjligheten att begära ut uppgifter om vilka aktörer som hittills har köpt domar? Borde man inte, med stöd av GDPR, ha rätt att få veta vilka personuppgifter företaget har sålt och till vilka mottagare de har lämnats ut till?

Det vore ju faktiskt intressant att veta vilka "vänner" och bekanta som snokat
Citera
2026-07-16, 18:27
Medlem
Som jag förstått det ska man ha den rätten som person.
Vore onekligen mycket intressant att begära ut från Mr koll, Lexbase, verifiera och de andra stora aktörerna.

Citat:
Ursprungligen postat av Gretafjunberg
Vad tror ni om möjligheten att begära ut uppgifter om vilka aktörer som hittills har köpt domar? Borde man inte, med stöd av GDPR, ha rätt att få veta vilka personuppgifter företaget har sålt och till vilka mottagare de har lämnats ut till?

Det vore ju faktiskt intressant att veta vilka "vänner" och bekanta som snokat
Citera
2026-07-16, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ManZerManZour
https://mrkoll.se/om/kundservice/

Jag hade inga problem att gå in med bankID och få bort min profil iaf.

Ska prova att logga in och se om det går att begära radering.
Stort tack!
Citera
2026-07-16, 23:23
Medlem
rallykalle69s avatar
Krimfup och Upplysning är som prata med väggen. Trots att dom är under tillsyn och att nu C-199/24 sagt sitt.

Någon som upplevt framångar där efter 9 Juli? IMY verkar inte skrida till verket speciellt snabbt heller, även om det är semestertider.
Citera
2026-07-17, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rallykalle69
Krimfup och Upplysning är som prata med väggen. Trots att dom är under tillsyn och att nu C-199/24 sagt sitt.

Någon som upplevt framångar där efter 9 Juli? IMY verkar inte skrida till verket speciellt snabbt heller, även om det är semestertider.

Skicka in en stämningsansökan.
Citera
2026-07-17, 00:31
Medlem
De kommer inte bara fösvinna, de är inte rädda för stämmning, krimfup hoppas läggs ner men jag tror inte det. De kommer hitta kryphål.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in