Citat:
Ursprungligen postat av
John.Walker
Kritik är en sak, och rakt av lögner och propaganda för öka, hatet I samhället mot muslimer (som några här inne håller på med medvetet) är något annat.
Muslimer i Sverige har noll politiskt inflytande I princip så hur ksn sekularisering vara relevant för dom? Sekularisering är att göra skillnad på staten och kyrkan (religion).
Vad är det med diket slaget du undrar?
Mecka folket kom för atr döda Muhammed och muslimerna. Dom gjorde även allians med Banu Qurayza som var en judisk stam inne I Medina. Muslimerna byggde vallgravar och stod emot attacken. Efter kriget så ställdes Banu Qurayza till svars för deras förräderi.
Vi i Sverige har också avrättat mängder av folk för förräderi genom historien. Det är så det gick till förr i tiden. Något jag vill ha idag? Nej, men på den tiden var det inget märkligt
Islam har visst politiskt inflytande bland muslimer här och till stor del även genom vänstern som försvarar den fanatiskt.
Ja att man är sekulär är att man lämnar religionen och inte låter den styra sitt liv. Det vore väl bra om de som är muslimer gör det, om man tillåter en öppen debatt om islam som om kristendomen. Just barngiftermål som förekommer har faktiskt fått många att ta avstånd från religionen och lämna den. Det är väl bra?
Det är väl du du och vänstern som ökar hatet i samhället. Du kallar mig sionist utan motiv, kallar mig islamofob för att jag kritiserar islam. Det är väl du som är hataren här. Alla som kritiserar islam är onda lögnare som hatar muslimer, enligt dig. Du har väl kritiserat kristna själv här, whatabout them. Inte bryr du dig om det skulle leda till hat mot dem. Så då handlar det inte om det, utan något helt annat som du nog behöver förklara.
Så du menar att när profeten beordrar massamord och säljer människor som slavar, är det förenligt med den religion som du påstår är god?
Ja, det följer Koranen, men visar förstås att du har fel om att den skulle vara speciellt human. Inget som Jesus skulle försvarat i alla fall, om man jämför islam med kristendomen. Det måste du väl hålla med om.
Whatabout nåt annat säger du sen. Jag jag försvarar inte att man mördar människor och menar att det är inte förenligt men kristendomen. So what. Det går inte att använda som argument. För då är islam samma sort ändå och inte bättre. Då är det rätt att döda de inom islam som lämnar religionen, som man gjort. Rätt att straffa kvinnor som inte bär slöja, för sånt har hänt förut. Rätt att gifta bort barn. Rätt att avrätta homosexuella. Då är allt acceptabelt, för det finns alltid någon som varit värre eller lika hemsk. Men nu lever vi på tvåtusentalet, inte som på medeltiden med den moralen, som inom islam.
Men du svarar inte på varför du inte kan känna med de som lider under religionen. Kan du det?