2026-07-15, 20:32
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Ja, man anföll och dödade människor i namnet på fredens religion. Konstigt att de var de som anföll så ofta, när det alltid handlade om självförsvar?

Nu blandade jag ihop det, då det var slaget vid diket som jag tänkte på, då man massakrerade och sålde judar som slavar. Jag har redan gått igenom det här i debatter med andra vänsteridioter och även muslimer. Sluta tramsa.

Men du anser att man handlade rätt i Medina då man själva anföll och sen utrotade judarna där. Att det var självförsvar?

Oj Såfort ni blir avslöjade så säger ni jag blandade ihop eller jag länkade fel. Och kommer med nya lögner.

Du är avslöjad Benji, gå till ditt andra hasbara konto
Citera
2026-07-15, 20:34
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Menar du att det finns ett val att bli muslim? Lär inte islam ut att islam skall styra hela världen? Att alla föds som muslimer?

Alla föds som muslimer lika mycket som kristendomen säger alla som föds är Guds barn.
Alla abrahimitiska religioners syfte är att alla människor följer den. Annars skulle man väl inte tro på Gud om budskapet endast är för några få utvalda och inte alla människor
Citera
2026-07-15, 20:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Alla föds som muslimer lika mycket som kristendomen säger alla som föds är Guds barn.
Alla abrahimitiska religioners syfte är att alla människor följer den. Annars skulle man väl inte tro på Gud om budskapet endast är för några få utvalda och inte alla människor

Den här sidan säger att din tolkning är fel: https://aboutislam.net/counseling/ask-the-scholar/dawah-principles/are-all-people-born-muslims/
Citera
2026-07-15, 20:39
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Islam har aldrig krigat i Sydostasien och stora delar av Afrika,. Malasiya, Indonesien, Afrika, Azerbajdzjan, Kazakhstan alla dessa blev muslimer genom fredlig handel.

Skitsnack. Det pågår flera folkmord i Afrika just nu utfärdade av muslimer.
Citera
2026-07-15, 20:55
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Oj Såfort ni blir avslöjade så säger ni jag blandade ihop eller jag länkade fel. Och kommer med nya lögner.

Du är avslöjad Benji, gå till ditt andra hasbara konto
Ja, det är vad marxisten säger när han inte kan svara.

Jag har inte ljugit om någonting och du har inte avslöjat någonting, för vad skulle det vara i så fall? Förklara?
Det var väl jag som sa att jag tagit fel, utan att du har kritiserat eller avslöjat nåt alls. Du försöker vara dryg, men är bara en liten vänsteridiot som följer din falska tro. En liten hatisk människa.

För även om du försöker framställa islam som god, utifrån koranen. Så är det inte så den har utövats, ens från början och görs inte idag heller. Eller hur? Det är en lögn du försvarar.
Citera
2026-07-15, 21:27
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Den här sidan säger att din tolkning är fel: https://aboutislam.net/counseling/ask-the-scholar/dawah-principles/are-all-people-born-muslims/

Min tolkning? Jag höll ju med dig att islam säger alla som föds är muslimer.

Men det är exakt samma som kristendomen
säger att alla barn som föds är Guds barn.
Inget konstigt eller extremt med det. Tvärtom det är fint och menas att om ett barn dör så är den i paradiset då den är Muslim/kristen
Citera
2026-07-15, 21:29
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Skitsnack. Det pågår flera folkmord i Afrika just nu utfärdade av muslimer.

Ja, just nu. Varför sker det nu i historien när islam funnits i 1500 år och dominerat Afrika i 1000 år? Varför sker det nu i modern tid efter kolonialiseringen?

Alltså har det geopolitiska och sociala orsaker mer än att islam säger dom ska göra det. För då hade det skett för 1000 år sen
Citera
2026-07-15, 21:31
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ja, det är vad marxisten säger när han inte kan svara.

Jag har inte ljugit om någonting och du har inte avslöjat någonting, för vad skulle det vara i så fall? Förklara?
Det var väl jag som sa att jag tagit fel, utan att du har kritiserat eller avslöjat nåt alls. Du försöker vara dryg, men är bara en liten vänsteridiot som följer din falska tro. En liten hatisk människa.

För även om du försöker framställa islam som god, utifrån koranen. Så är det inte så den har utövats, ens från början och görs inte idag heller. Eller hur? Det är en lögn du försvarar.

Jag som är hatisk? Det är ju du och dina hasbara vänner som hatar på muslimer och islam och försöker sprida hat dygnet runt.
Citera
2026-07-16, 07:30
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Jag som är hatisk? Det är ju du och dina hasbara vänner som hatar på muslimer och islam och försöker sprida hat dygnet runt.
Nej, det är du som försöker försvara en religion som förtrycker och förtryckt människor från kritik och försöker mena att de som kritiserar den, för att arbeta för Israel, vilket är helt knäppt. Det här har inget med dagens Israel att göra. Varför tror du det. Är det din utgångspunkt och enbart därför du försvarar islam? Ditt hat mot dem.

Jag sprider inget hat mot muslimer. Det är deras religion jag kritiserar, på samma sätt som jag kritiserar den totalitära ideologin marxism. Två förtyckande och hatiska ideologier, där du egentligen står på bådas sida. På samma sätt som vänstern inte kan kritisera Kuba och känna med de förtryckta där, kan du inte känna med de i Afghanistan eller Iran när de straffas, om de inte följer tron. Inte heller känna med offren historiskt, inom båda trosinriktningarna.

På frågan tidigare om du vill att muslimer här ska sekulariseras, på samma sätt som de tidigare kristna, svarade du inte. Vad anser du där?

Min poäng med diket, var om du menar att Mohammed handlade rätt där. Anser du det?

Är det Mohammeds attacker på judar som tilltalar dig med islam, utifrån dagens situation, eller vad?
Senast redigerad av EnCarte 2026-07-16 kl. 07:33.
Citera
2026-07-16, 07:41
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ja, just nu. Varför sker det nu i historien när islam funnits i 1500 år och dominerat Afrika i 1000 år? Varför sker det nu i modern tid efter kolonialiseringen?

Alltså har det geopolitiska och sociala orsaker mer än att islam säger dom ska göra det. För då hade det skett för 1000 år sen

Det har skett hela tiden. Ottomanerna folkmördade hela tiden. Hela idéen med ett "Jilafa" är att det inte finns några gränser, det finns bara ett ständigt växande kalifat. När muslimerna erövrat ett område och en kultur så brände de ner alla böcker för att utplåna kulturen för att sen skriva egna böcker om hur erövringen gick till. Det är därför vi har så otroligt lite information om Östrom trots att det existerade i tusen år längre än Västrom.

De kristna kopterna i Egypten talade antik egyptiska så sent som på 1600-talet. Idag så tror folk att Egypten alltid varit muslimskt. Folk fattar inte att Egypten, Syrien och Turkiet var större kristna centrum än Rom är idag och att de blev ERÖVRADE, inte konverterade.
Citera
2026-07-16, 07:43
Medlem
Melange5738s avatar
Här berättar Raymond Ibrahim om Ribat-systemet som islam använder mot väst: https://www.youtube.com/watch?v=DEdZBgaiIRA

"Palestina" är en Ribat.
Citera
2026-07-16, 11:02
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Nej, det är du som försöker försvara en religion som förtrycker och förtryckt människor från kritik och försöker mena att de som kritiserar den, för att arbeta för Israel, vilket är helt knäppt. Det här har inget med dagens Israel att göra. Varför tror du det. Är det din utgångspunkt och enbart därför du försvarar islam? Ditt hat mot dem.

Jag sprider inget hat mot muslimer. Det är deras religion jag kritiserar, på samma sätt som jag kritiserar den totalitära ideologin marxism. Två förtyckande och hatiska ideologier, där du egentligen står på bådas sida. På samma sätt som vänstern inte kan kritisera Kuba och känna med de förtryckta där, kan du inte känna med de i Afghanistan eller Iran när de straffas, om de inte följer tron. Inte heller känna med offren historiskt, inom båda trosinriktningarna.

På frågan tidigare om du vill att muslimer här ska sekulariseras, på samma sätt som de tidigare kristna, svarade du inte. Vad anser du där?

Min poäng med diket, var om du menar att Mohammed handlade rätt där. Anser du det?

Är det Mohammeds attacker på judar som tilltalar dig med islam, utifrån dagens situation, eller vad?

Kritik är en sak, och rakt av lögner och propaganda för öka, hatet I samhället mot muslimer (som några här inne håller på med medvetet) är något annat.

Muslimer i Sverige har noll politiskt inflytande I princip så hur ksn sekularisering vara relevant för dom? Sekularisering är att göra skillnad på staten och kyrkan (religion).

Vad är det med diket slaget du undrar?
Mecka folket kom för atr döda Muhammed och muslimerna. Dom gjorde även allians med Banu Qurayza som var en judisk stam inne I Medina. Muslimerna byggde vallgravar och stod emot attacken. Efter kriget så ställdes Banu Qurayza till svars för deras förräderi.

Vi i Sverige har också avrättat mängder av folk för förräderi genom historien. Det är så det gick till förr i tiden. Något jag vill ha idag? Nej, men på den tiden var det inget märkligt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in