2026-07-16, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
RIS ??? Ewww

Ja, ris. Blir inte lika tungt och känns lite fräschare också.
Citera
2026-07-16, 11:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bokki89
På en capricciosa tillagas alla ingredienser tillsammans i ugnen, vilket ger en mer sammanhängande smak. Med kebabpizza läggs kebaben på i efterhand, ovanpå en redan gräddad pizzabotten med tomatsås och det blir en annan typ av rätt i mina ögon.
Aha, det hade jag inte en aning om. Trodde man lade på den innan ugnen. Men det är alltså som när man får ruccola på en äkta italiensk pizza.
Citera
2026-07-16, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stiffinger
Aha, det hade jag inte en aning om. Trodde man lade på den innan ugnen. Men det är alltså som när man får ruccola på en äkta italiensk pizza.

Exakt och anledningen är att kebaben annars lätt blir torr och seg i ugnen.
Citera
2026-07-16, 11:50
Medlem
Citat:
Exakt och anledningen är att kebaben annars lätt blir torr och seg i ugnen.
Men om man lade på kebaben innan man körde in pizzan i ugnen, så skulle det vara bättre enligt dig. Kan du inte bara be dem göra så, om du nu vill ha en äkta pizza?

Kanske tillsammans med lite ruccola.
Citera
2026-07-16, 11:53
Medlem
Citat:
Men om man lade på kebaben innan man körde in pizzan i ugnen, så skulle det vara bättre enligt dig. Kan du inte bara be dem göra så, om du nu vill ha en äkta pizza?

Kanske tillsammans med lite ruccola.

Nej, det fungerar inte riktigt så och det är just därför jag ser kebab och pizza som två olika rätter. Varför inte lika gärna ta en kebabrulle istället?
Citera
2026-07-16, 11:54
Medlem
Citat:
Nej, det fungerar inte riktigt så och det är just därför jag ser kebab och pizza som två olika rätter. Varför inte lika gärna ta en kebabrulle istället?
Istället? Varför inte ta en räksallad istället om du nu ogillar pizza?
Citera
2026-07-16, 11:56
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anslut
Eller så går du till korvmojen som en riktig svensk ock skippa kebabskiten hos Muhammeds pizza.

Finns ingen korvmoj där jag bor och min pizzabagare är väldigt svensk!
Citera
2026-07-16, 11:57
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Ja, ris. Blir inte lika tungt och känns lite fräschare också.

har aldrig testat faktiskt så jag ska väl inte säga bu eller bä! Men känns inte riktigt rätt? Eller?
Citera
2026-07-16, 12:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YeahLikeWhoa
har aldrig testat faktiskt så jag ska väl inte säga bu eller bä! Men känns inte riktigt rätt? Eller?

Smakerna kommer fram mer. Värt att testa någon gång.
Citera
2026-07-16, 12:16
Medlem
Citat:
Istället? Varför inte ta en räksallad istället om du nu ogillar pizza?

Jag säger inte att jag ogillar pizza. Jag menar bara att kebabpizza inte riktigt är en klassisk pizza eftersom kebaben läggs på efter att pizzan har gräddats och då blir det en annan typ av rätt.
Citera
2026-07-16, 12:23
Medlem
Citat:
Jag säger inte att jag ogillar pizza. Jag menar bara att kebabpizza inte riktigt är en klassisk pizza eftersom kebaben läggs på efter att pizzan har gräddats och då blir det en annan typ av rätt.
Varför är du så inne i att en pizza ska vara som den var för hundra år sedan?

Hade man ens tomatsås på pizzan för femhundra år sedan?

Kebabpizza är ett svenskt fenomen som jag anser att vi ska vara stolta över. En utveckling av pizzan. Sedan behöver man inte gilla den, det är en annan sak. Det finns pizzor som jag inte heller gillar, det betyder inte att de inte är pizzor.
Citera
2026-07-16, 12:29
Medlem
YeahLikeWhoas avatar
Citat:
Smakerna kommer fram mer. Värt att testa någon gång.

Måste definitvt testa med ris och mycket hajpade kebabsallad! Ingen har nämt kebab i bröd i hela tråden dock. Är den utdöd? När jag var tonåring så bar det mest kebab med bröd man åt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in