Citat:
Ursprungligen postat av
Lund-NoGo-zone
Så skåningar är egentligen danskar? Att Sverige erövrade Danmark på 1600-talet har ingen relevans för den som använder termen "folkgruppen svenskar", en gång dansk skalle alltid dansk. Intressant. Vill du även köra ut dem, räknar du skåningar som "invandrare"?
Du kan inte vinna den här debatten.
Nej jag vill inte köra ut dem för de är så genetiskt lika oss så de medför inga större problem i vårt samhälle. De har väldigt liknande samhällen själva nämligen. Norrmän, svenskar och danskar är alla en del av en större grupp som kallas skandinaver.
Vill du hellre att jag kallar svenskar för skandinaver då du verkar mer än måttligt förvirrad av ordet svensk? Som du märker ligger mitt fokus på vem man är genetiskt. Vad du vill sätta för titel på den genetiska personen är egentligen ointressant, för personen är densamma oavsett vad du hittar på.
Så du har inte bara fel om att jag inte kan vinna den här debatten, jag kan omöjligt förlora den för jag står på sidan som sätter ursprung och genetik i fokus. Du står på sidan som lägger fokus vid namnen på folkgrupperna. Dina argument är att byta namn på en människa som förblir densamma oavsett vad du kallar den. Så min position förändras aldrig oavsett hur många olika namn på folkgrupperna du hittar på.