2026-07-15, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan-A
Men du begriper ju inte mycket.
Av etnisksa svenskar är SD största partiet i Stockholm bland män och tom näst störst totalt sett.
80-90% av alla jag känner har röstat SD sedan många val tillbaka.
Det är dock tyvärr så att många invandrare flyttar till Stockholms förorter sedan 70-talet och lyfter statistiken för vänsterblocket i Stockholm.
Du låter bara som en korkad glesbygdsbo.
De som främst har borgat för massinvandring och mångkultur i Sverige har sedan 70-talet varit vänstern och de har alltid varit i minoritet i Stockholm bland etniska svenskar.
Uppväxt i Malmö och sett staden tagits över av araber. Bor i en mindre skånsk kommun nu. Det är ni 08r som fördärvat landet.
Citera
2026-07-15, 12:17
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Det är vi skåningar som drabbats värst.

Nej. Eftersom fler områden är besudlade i Sthlm. Kommunikationerna är bättre. Och antalet blattar är långt fler.

Men, viktigare, Skåne har (i sin helhet) röstat nästan lika rött som Norrland, 1975-2005.
Så både Skåningar och Norrlänningar har bistått invandringspolitiken i högre utsträckning än Stockholmare.

Så, sossarna hade Skåne och Norrland att välja på och gjorde en avvägning.
Hur många röster de tappar vs. vinner på att fylla Malmö resp. Norrland.
Citera
2026-07-15, 12:32
Avstängd
StormuftinMagdas avatar
Etnisk rensning av svenska städer via enorma folkförflyttningar.
Stalin hade en liknande politik, vilket ledde till krig mellan Armenien och Azerbaijan.
Citera
2026-07-15, 12:32
Medlem
-charliesheens avatar
I innerstan är det 90% vita svenskar som bor, skulle jag själv säga som bor där
Citera
2026-07-15, 12:42
Medlem
Mailmanss avatar
Hade jag kunnat flytta ut på landet hade jag gjort det för länge sedan pga invandrare. Tyvärr kräver mitt jobb att jag bor kvar nära stan. Har bott innanför tullarna och det var väll OK. Dock inte när vi bodde på Södermalm
Citera
2026-07-15, 12:43
Medlem
Mailmanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -charliesheen
I innerstan är det 90% vita svenskar som bor, skulle jag själv säga som bor där

Beror ju på vart man bor och rör sig. Grannarna kanske är vita men inte dom som rör sig på gatan
Citera
2026-07-15, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Nej. Eftersom fler områden är besudlade i Sthlm. Kommunikationerna är bättre. Och antalet blattar är långt fler.

Men, viktigare, Skåne har (i sin helhet) röstat nästan lika rött som Norrland, 1975-2005.
Så både Skåningar och Norrlänningar har bistått invandringspolitiken i högre utsträckning än Stockholmare.

Ni fånar röstade ju fram aset Reinfeldt.
Citera
2026-07-15, 13:08
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vespasianus
Ni fånar röstade ju fram aset Reinfeldt.

Japp, tillsammans med hela Sverige.

Jag är astrött på jämförelsen.
Den finns bara för att yngre människor på vischan först började märka av blattarna under Reinfeldt.
Efter att ha röstat rött i alla år utan att behöva ta några konsekvenser.

Det intressanta är hur dessa personer gav Palme mandat via valsedeln från 1975-framåt att fullständigt förstöra Sverige, så länge det var blattefritt på hemmaplan.
Och sedan, praktiskt, skylla allt på Reinfeldt, som endast gick in för att totalsabba under en kortare period jämförelsevis.
Citera
2026-07-15, 13:12
Medlem
-charliesheens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mailmans
Beror ju på vart man bor och rör sig. Grannarna kanske är vita men inte dom som rör sig på gatan

Ja rör mig över hela Sthlm regelbundet förutom runt Östermalm och bort mot Gärdet typ. Pratar om de som bor där nu, men tycker överlag att det är en fin balans av invandrare och svenskar i Sthlm.
Citera
2026-07-15, 13:22
Medlem
Jazkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka

Malmö är en förlorad stad sedan länge. Araber och annat pack har tagit över. Minns för många år sedan äldre släktingar som bodde centralt där, överallt man gick var det svenskar och skyltar på svenska. Nu när man rör sig i samma områden är det araber överallt och skyltar på arabiska. Misslyckad integration antagligen, eftersom alla såzzar och deras röstboskap inte velat se verkligheten för vad den är under lång tid.
Citera
2026-07-15, 13:27
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jazker
Malmö är en förlorad stad sedan länge. Araber och annat pack har tagit över. Minns för många år sedan äldre släktingar som bodde centralt där, överallt man gick var det svenskar och skyltar på svenska. Nu när man rör sig i samma områden är det araber överallt och skyltar på arabiska. Misslyckad integration antagligen, eftersom alla såzzar och deras röstboskap inte velat se verkligheten för vad den är under lång tid.

"Integration" är den största lögnen som sossarna sålt på sina fans.
Nu är blattarna så många att de ej längre behöver ens ljuga om deras integrationsvilja.

Det kunde jag talat om 1985.
Citera
2026-07-15, 13:32
Medlem
White flight kallas det. Händer i hela västvärlden och nu lite senare än i andra länder händer det även i Sverige. Men i Stockholm finns ändå en del platser som är väldigt svenska fortfarande men de områdena måste man vara jävligt rik för att bo i. Vanligt folk får bo med skiten eller flytta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in