2026-07-15, 19:04
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Ja, vad kan någonsin gå fel med en slik funktion?
Citera
2026-07-15, 20:25
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Ja, vad kan någonsin gå fel med en slik funktion?
En liten omformulering hade varit bra. Låt oss säga, rent hypotetiskt att i framtiden detta går åt skogen, vad tror du då skulle vara anledningen till att det gick åt skogen?

Felet dessa beslutsfattare gör är att redan från början omedvetet utesluta alla möjligheter för att något kan gå fel. Och då kommer de inte på att något någonsin kan gå fel. "Vad kan gå fel? Kommer inte på något "

Men om de måste svara på frågan "helt hypotetiskt, i framtiden", varför det gick fel så har de inte den hangupen längre och måste tänka på vad som kan gå åt h-e för att kunna gissa vad som gick åt h-e. Helt hypotetiskt alltså.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2026-07-15 kl. 20:29.
Citera
2026-07-15, 23:14
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jumpjet
Det kommer att bli så som jag skriver om du fortsätter tycka som du gör.
Det här är vanligt, att personer uppfattar mina åsikter som viktiga. Du är i gott sällskap.
Citera
2026-07-15, 23:18
Medlem
Undermedvetenh3ts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Japp det skall jag!

Själv kört tradare, märkte jag att jag fått ett "rep" efter mig brukade jag gå in på en parkeringsficka och ta en kaffe om tid fanns.

Sen kommer de fram till nästa rep 500 meter fram och så är vi igång igen

Fint av dig dock!
Citera
2026-07-15, 23:39
Medlem
Running_mans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bib-bo
Det är väl bra att idioter håller hastigheten? Vad är problemet? Vill du köra för fort?
Det är ju skitbra! Då kan vi med bilar i köpta innan lagändringen köra om dem och dom kan inte hinna ikapp oss för att gnälla.
Citera
2026-07-16, 00:29
Medlem
Stratakastas avatar
Fjolligt och tröttsamt. Det är över för EU och man skapar absolut inget av värde för dess medborgare, sedan ska alla bevakas med kamera inuti bilen också…
Hastigheterna är alldeles för låga och skapades en tid då bilar var mycket sämre på alla sätt, finns ingen anledning att inte köra, säg 150 uppåt på dagens 120 vägar, tror nog de flesta är smarta nog att förstå sitt eget fordon och hur det fungerar. Detta är inget annat än förnedring av människor och de som stödjer detta är samma typer av fjollor som önskar de kunde åka tunnelbana från stockholm till berlin
Citera
2026-07-16, 00:46
Medlem
MyJustices avatar
Skaffa en gps jammer .
En liten
problem solved
Citera
2026-07-16, 07:08
Medlem
Har man rent mjöl i påsen har man inget att frukta, eller hur var det nu?
Citera
2026-07-16, 08:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blacklodge77
övervakningen är total vet vi, men det räcker inte med detta, nu verkar EU bestämma hur fort vi kör och därför vill ha ny teknik i bilarna: om bromsar om du kör för fort

dags att lämna EU och övervaknings moderaterna?

https://www.dagensps.se/motor/eus-nya-plan-bilen-ska-bromsa-dig-om-du-kor-for-fort/

Ett alldeles utmärkt förslag!
Jag ser dagligen folk som kör över 100 km/h inne i stan, där hastigheterna är 30 km/h.
Jag tycker sådant är inget annat än ett rent hån med denna mängd av bilister som kan inte bry sig mindre om hastigheter och kör exakt så fort som de själva vill.
Citera
2026-07-16, 08:29
Medlem
Kommer knappast handla om att bromsa folk mitt i en omkörning, vilket skulle leda till dödsolyckor.

Det här handlar om att komma åt förare som systematiskt kör för fort.
Citera
2026-07-16, 11:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stratakasta
Fjolligt och tröttsamt. Det är över för EU och man skapar absolut inget av värde för dess medborgare, sedan ska alla bevakas med kamera inuti bilen också…
Hastigheterna är alldeles för låga och skapades en tid då bilar var mycket sämre på alla sätt, finns ingen anledning att inte köra, säg 150 uppåt på dagens 120 vägar, tror nog de flesta är smarta nog att förstå sitt eget fordon och hur det fungerar. Detta är inget annat än förnedring av människor och de som stödjer detta är samma typer av fjollor som önskar de kunde åka tunnelbana från stockholm till berlin

Fjollor är folk som gillar civilisation?

Fattar inte varför högern har blivit som moderna barbarer från bergen. 100% att den moderna högern hade hatat romerska viadukter och avlopp när det kom på samma sätt som dom hatar snabbtåg och vindkraftverk nu.

Små ideér för små hjärnor antar jag. Lilla fega fjollhögern som inte vågar hänga i grupp.. bo själva på landet och köra bil ensam 🤣
Citera
2026-07-18, 13:19
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Finns många situationer där denna funktion kan bli direkt farlig, inte om föraren litar på den och låter farthållaren styras av den. Npgra exempel:

- Vid tillfälliga hinder på vägbanan.

- Tillfälliga trafikarbeten

- Tillfälliga omläggningar av trafiken vid vägarbeten

- Tillfälliga vägskador

- A- och Epa-traktorer som blir svåra att köra om

- Vanliga traktorer som blir svåra att köra om.

- När trafikljus är tillfälligt ur funktion.

Kort sagt: Funktionen kan för det mesta fungera med hög säkerhet på motorvägar och större huvudleder, men det är också där som behovet är minst. I övrigt skulle jag vara försiktig med den.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in