2026-06-27, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Suck. Trist att du aldrig har fått ha sex med en sexsugen kvinna. En sexsugen kvinna är aktiv och stönar, kysser, tar aktivt egna sexuella initiativ etc. Det är då supertydligt att samtycke finns.

Någon sådan regel finns inte.

Det finns garanterat gott om kvinnor som är passiva och undergivna/blyga i sängen. Och/eller som inte uttrycker sig sexuellt på det sättet du beskriver.
Citera
2026-06-27, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du snackar skit som vanligt. Tråden handlar inte om våldtäkter specifikt, men jag har länkat väldigt många fall där unga killar dömts för våldtäkt på väldigt lösa grunder. Varför gillar du att folk döms på lösa grunder, varför gillar du att rättsstaten urholkas till att döma oskyldiga? Vad är ditt politiska mål som extremvänster? Storskaliga avrättningar av oliktänkande? Du är på väg dit, men inser det inte själv.

Du skrämmer upp unga män. Jag försöker lugna unga män med att bevisningen är central för en fällande dom och att endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.

Det viktiga för unga män och unga kvinnor att lära sig är ju att vara lyhörda för varandra och inhämta samtycke. Inte kul att råka våldta sin sexpartner!
Citera
2026-06-27, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Det trodde männen som sitter inne för oaktsam våldtäkt också att de visste.

Men nej, du kan aldrig med 100% säkerhet veta vad som försiggår i en annan människas hjärna.

Jaså? Har du ens läst en enda av dessa domar? De jag har läst angränsar till våldtäkt. Alltså: de hade lika gärna kunnat bli dömda för våldtäkt. Så pass illa har de betett sig.
Citera
2026-06-27, 03:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Någon sådan regel finns inte.

Det finns garanterat gott om kvinnor som är passiva och undergivna/blyga i sängen. Och/eller som inte uttrycker sig sexuellt på det sättet du beskriver.

De låter hur trista som helst att ha sex med. Låter ju som de inte gillar sex. Jag hade blivit avtänd och trott att de inte ville.

Men visst, det finns ju de som tänder på när kvinnan inte vill. Så de tycker väl att tystlåtna, still kvinnor som ligger där likt lik, är helt underbara att ha sex med.
Citera
2026-06-27, 03:21
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Inte kul att råka våldta sin sexpartner!

Det här visar hur sjuk i huvudet du är.
Citera
2026-06-27, 03:29
Medlem
Citat:
Du skrämmer upp unga män. Jag försöker lugna unga män med att bevisningen är central för en fällande dom och att endast 5% av alla våldtäktsanmälningar leder till fällande dom.

Det viktiga för unga män och unga kvinnor att lära sig är ju att vara lyhörda för varandra och inhämta samtycke. Inte kul att råka våldta sin sexpartner!

Det där är inte ett bra argument. Att 95% inte leder till fällande dom säger ingenting om hur bevisvärderingen ser ut i de 5% som leder till fällande dom. I de flesta fall finns absolut ingenting alls. Men finns det ett sms till en kompis så kan det räcka för fällande dom. Till exempel.
Citera
2026-06-27, 03:32
Medlem
Citat:
Jaså? Har du ens läst en enda av dessa domar? De jag har läst angränsar till våldtäkt. Alltså: de hade lika gärna kunnat bli dömda för våldtäkt. Så pass illa har de betett sig.

Eh ja, flera. Det finns rätt många exempel där männen trodde det fanns samtycke.
Citera
2026-06-27, 03:44
Medlem
Citat:
De låter hur trista som helst att ha sex med. Låter ju som de inte gillar sex. Jag hade blivit avtänd och trott att de inte ville.

Men visst, det finns ju de som tänder på när kvinnan inte vill. Så de tycker väl att tystlåtna, still kvinnor som ligger där likt lik, är helt underbara att ha sex med.

Den där typen av förakt från extroverta gentemot introverta människor som du ger uttryck för här är verkligen osmakligt. Men tyvärr inte ovanligt från såna som dig.

Tystlåtna människor förtjänar också respekt, och inte att bli jämförda med lik bara för att de inte måste stöna som primitiva apor hela tiden när de har sex.

Vad du tycker är trist och inte har ingen relevans här. Det finns gott om människor som uttrycker sig sexuellt på andra sätt än vad du gör. Försök fatta det någon gång. Ingen tvingar dig att ha sex med dem. Men de finns vare sig du vill eller inte.

Herregud. Ni extroverta är fanimig de mest olidliga och trångsynta människor man kan tänka sig.
Senast redigerad av Joe88 2026-06-27 kl. 03:53.
Citera
2026-06-27, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det här visar hur sjuk i huvudet du är.

Eller snarare så fattade du inte att det var retoriskt skrivet.
Jag fattar ju när jag har/inte har samtycke.
Men de som inte fattar detta, kan ju alltså "råka" våldta sin sexpartner.
Citera
2026-06-27, 04:11
Medlem
Citat:
Eller snarare så fattade du inte att det var retoriskt skrivet.
Jag fattar ju när jag har/inte har samtycke.
Men de som inte fattar detta, kan ju alltså "råka" våldta sin sexpartner.

Du kan tro hur mycket du vill att du har samtycke. Men du kan aldrig till 100% veta det.
Citera
2026-06-27, 07:05
Medlem
KonungHonungs avatar
Kvinnliga rättigheter måste återkallas om vi vill att vår civilization ska fortsätta.
Citera
2026-06-27, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungHonung
Kvinnliga rättigheter måste återkallas om vi vill att vår civilization ska fortsätta.
Vilka ska då lära er stava till civilisation i skolan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in