Citat:
Ursprungligen postat av
Nyepost
Var det så du raggade på det ljuva 90-talet?
Vi har å andra sidan cirka 10 000 anmälningar per år, flest i Europa tror jag.
Jag tvivlar på att nån skulle få för sig att våldta mig, inte ens i samband med ett förnedringsrån, som för övrigt inte direkt drabbar män som är i min ålder. Återigen briljerar du med din förmåga att vara rätt i tiden, men tack för tipset!
Så du är 50+. Började väl nuppa sent 80/tidigt 90 tal. Växte upp i ett skyddat samhälle utan internet. Inte ens mobiltelefoner var standard. Då var det väl bara nån udda kuf här och där som aldrig rört en kvinna.
Drygt 60% av unga män, minst, är incels idag. Så var det inte ens när jag var ung (är fortfarande ganska ung). Det är andra tider nu. Öppna nåt annat än flashback.org när du går in på mobilen. Typ Tiktok, Youtube eller Instagram kan jag rekommendera till Farbror.
Näe! Man hånglade med varandra och det ena ledde till det andra och båda var alltid aktiva, mycket kyssar osv. Väldigt tydligt att samtycke fanns! Och verkade något plötsligt "off", så frågade man!
Av 10 000 våldtäktsanmälningar per år, så är det 8% killar och män som har anmält. Alltså 800 killar och män anmäler våldtäkt, årligen. Och vi kan
garanterat räkna med ett mörkertal! 500 av de 10000 anmälningarna, leder till fällande dom.
2% av alla anmälningar är falsk tillvitelse. Dvs. Typ 200 fall/ år. Det är alltså betydligt vanligare för en man att bli utsatt för våldtäkt än för falsk tillvitelse.
Och du resonerar så som tyvärr många offer gör, innan de drabbas "det händer inte mig". Men tänk
om! Tänk om du blur förnedringsrånad av ett gäng på 5-6 ynglingar. Och de kör upp föremål I sin anal "för att roa sig". Det kan tyvärr hända. Och är vanligare än falsk angivelse . Men ändå är du mer orolig för eventuell falsk angivelse, än för våldtäkt. Märkligt.
Nej, jag närmar mig 50. Är inte där än. Jag hade min sexdebut på 90-talet, som 15-åring. På 80-talet var jag alldeles för ung! Internet fanns och Lunarstorm.
Nope. En majoritet av unga män mellan 18-34 är gifta eller sambos. Enligt SCB. De har säkert regelbundet sex! Youtube kollar jag frekvent på. Vad menar du att jag ska kolla på där?