2026-07-15, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Intressant.

Rehab I USA, wow, det sparades inga pengar på den gossen inte.
Finns olika former av effektiv "rehabilitering" där, t.ex. 'boot camps' med syfte att göra män av omöjliga glin. Fast bet tydligen inte på denne gosse, vilken typ av rehab han nu genomgick.
Citera
2026-07-15, 23:18
Medlem
kungenslillapigas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjorven4
Vem fan slår ihjäl någon över en uppmaning att plocka ihop skräp? Finns bild på asen?
Fast det är väl inget som är bekräftat? Ligger nog mer bakom dådet då den ena förövaren verkar bekant med offret sen tidigare.
Citera
2026-07-15, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndresIniesta8
Skummat igenom tråden,

Hittar ingen bra förklaring till varför dom inte häktas för mord.

Oavsett vart åtalet landar i, så ska det självklart utredas som mord.

Enda förklaringen jag kan finna till varför det inte utreds som mord är att den avlidne inte dött till följd av skadorna utan kanske fått något hjärttillstånd efteråt (tex av blödningar, chock, adrenalin etc) och det känns löjligt

Kan ge ett tiotals exempel på identiska mål bara från göteborg där rubriceringen varit mord för att sen ändras. för att ha alla utredningsåtgärder möjligt. Oavsett vad åtalet sen blir

Nu förstår jag att det är rätten som beslutat om att det inte ska rubriceras mord och inte åklagaren, men på vilken grund är min fråga

Känns mysko. Klart att någon som blir så pass misshandlad står en god chans att dö av hjärttrauma, hjärnblödning etc. eftersom våld mot vitala delar av kroppen drabbas.

Det enda som jag kan tänka mig som förmildrande orsak är att BO avlidit p.g.a. redan existerande organfel eller tidigare skada som förvärrades eller utlöstes genom dådet, såsom aortabråck.
Citera
2026-07-15, 23:21
Medlem
Om avsikten i ett sådant fall är att grovt misshandla någon men det uppsåtliga våldet blir så grovt att offret avlider klassas brottet alltså som mord, eller i vissa fall dråp, inte grov misshandel. Om gärningsmannen inte kan anses haft uppsåt att döda offret men varit oaktsam blir brottsrubriceringen istället vållande till annans död.

Om det nu är så att man hoppar/stampar på någons huvud flera gånger så bör det inte hamna under "oaktsam". Helt vansinne. Lås in packet och släng nyckeln.
Citera
2026-07-15, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av no16
Fan kan jag inte öppna länken för? Pga att jag bara har jobbtelefonen med mig eller? Provat både Chrome och Safari men verkar helkört

Kan inte heller.öppna. Bara någon annons med fet porrbrud.
Citera
2026-07-15, 23:41
Medlem
Här har ni alla ni som tror att ni har rätt ang.etnisitet. NI ÄR ETT GÄNG LOOSSERRS!!!!!

https://pixeldrain.com/u/8eJdZx8T

https://pixeldrain.com/u/1R1Xk1MP
Citera
2026-07-15, 23:42
Medlem
pege70s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeTeigneux
Så Bosse på Facebook som fortfarande skriver "Tack Svetsarn", "De måste utvisas" osv. skämmer ut sig.

Nåja, skämmer ut sig är väl att ta i.

1 gång av 50 måste Bosse få ha fel.
Citera
2026-07-15, 23:45
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XtraX
Kul på Facebook alla som skrev skicka hem packet, rösta rätt, ut ur vårt vackra land, Sverige är förstört osv osv.

Det är ju det första alla naturligtvis tänker på när man läser "gäng". Gäng betyder i princip alltid invandrare.

Svenska gäng som slår ihjäl oskyldiga personer är EXTREMT sällsynt.

Jag kan inte komma på särskilt många fall där svenska gäng slagit ihjäl oskyldiga på det här sättet de senaste 30-35 åren så det är ett mycket speciellt fall det här.
Senast redigerad av Steinarr 2026-07-15 kl. 23:56.
Citera
2026-07-15, 23:56
Medlem
populopiduss avatar
Unga grabbar med normala namn... vad kan ha hänt? Tragiskt som fan då dom inte bara berövat en man på hans liv utan även förstört sina egna.
Citera
Igår, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Unga grabbar med normala namn... vad kan ha hänt? Tragiskt som fan då dom inte bara berövat en man på hans liv utan även förstört sina egna.

Ja, oerhört tragiskt för BO och hans närmaste. Tycker dock inte synd om GM som medvetet begick detta fruktansvärda dåd. De har själva valt sina öden.
Citera
Igår, 00:24
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus

Knarkare?

En av GM har suttit inne för flera narkotikabrott.
Senast redigerad av Steinarr Igår kl. 00:29.
Citera
Igår, 00:25
Medlem
Antabazzs avatar
Skummat igenom tråden, och jag är då fortfarande inte ett dugg klokare gällande motivet.

Tråkigt att så många bara ljuger i tråden och kommer med saker från höger och vänster.

Men... Vill man ''plocka'' någon så känns det ju som IQ-fiskmås att göra det på en jävla badplats. Onekligen inga genier dessa tomtar. Men dem är väl ute igen om 6-8 år och får nytt namn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in