Idag, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gadgeet
Har inte hittat en enda artikel om rådasjö där dom skriver om skräp, utan det är bull som folk sprider på FB för dom blandat ihop det!

Helt rätt.

Som jag förstått det var BO på bryggan sent med flickvän och ev. bekanta. Tre eller fler MGM - svenskar - var också där.

BO och en av MGM känner till varandra sedan tidigare och börjar av någon anledning bråka så BO dör av skador efter att MGM och vän/ner misshandlar BO brutalt.

De är häktade för vållande så de verkar inte sökt upp BO utan stött på honom vid badplatsen.

Blir smått vansinnig på alla som blandar ihop händelserna i Stenungsund/Mölnlycke och sprider både dynga och felaktiga uppgifter.

OT: Har inte läst om skräp i Stenungsund heller. Där verkar det också blivit bråk med dödlig utgång.
Senast redigerad av Realdoll00 Idag kl. 09:22.
Citera
Idag, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Nej, jag kan inte bekräfta något om detta dåd.
Men jag antar att mordet på den unge killen inte skulle ha med skräpupplockning att göra. Tror inte en ung kille skulle tjata på andra ungdomar att städa efter sig.

Ung kille kan man väl knappast kalla en 45-åring?
Citera
Idag, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realdoll00
Helt rätt.

Som jag förstått det var BO på bryggan sent med flickvän och ev. bekanta. Tre eller fler MGM - svenskar - var också där.

BO och en av MGM känner till varandra sedan tidigare och börjar av någon anledning bråka så BO dör av skador efter att MGM och vän/ner misshandlar BO brutalt.

De är häktade för vållande så de verkar inte sökt upp BO utan stött på honom vid badplatsen.

Blir smått vansinnig på alla som blandar ihop händelserna i Stenungsund/Mölnlycke och sprider både dynga och felaktiga uppgifter.

OT: Har inte läst om skräp i Stenungsund heller. Där verkar det också blivit bråk med dödlig utgång.

Släpptes precis en ny artikel! ”Handlar om ett efterspel” men kan inte läsa artikeln dock.
Citera
Idag, 10:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dalia83
Ung kille kan man väl knappast kalla en 45-åring?

Tydligen har du också blandat ihop dåden.
Läs gärna vad jag skrev.

Vem skulle anse att en medelålders man.är en ung kille? Eftersom jag inte känner eller vet namnet på BO i Stenungsund, så kallade jag honom för "ung kille" då han tydligen var i 20-årsåldern, till skillnad från mannen som denna tråd handlar om.
Senast redigerad av Detdundrar Idag kl. 10:47.
Citera
Idag, 10:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kincop
Jag undrar över två ting:
BO har på sin FB sida bild där han "stoltserar" med jaktvapen och fällt vilt.. Om han nu har dessa domar på sig sedan tidigare så kan han knappast ha egna jaktvapen. Allltså, antingen fejkar han bilden (varför?) eller så har han inte dessa domar.. You tell me.

Bilden behöver ju inte vara nytagen?
I domen avseende det ringa narkotikabrottet framkommer det att narkotikan upptäcktes i samband med att polisen var hos honom för att beslagta jaktvapnen. Det var i augusti 2025.

Polisen och läkare har ju också fått kritik för att detta med att dra in jaktlicens och beslagta vapen inte efterlevs i den utsträckning det ska, och att det finns många personer som borde blivit av med sina vapnen/licens pga sjukdom eller domar, men som inte blivit det. Så det hade inte varit helt orimligt om det även hade missats här, men så var det inte.
Citera
Idag, 10:52
Medlem
Citat:
Tydligen har du också blandat ihop dåden.
Läs gärna vad jag skrev.

Vem skulle anse att en medelålders man.är en ung kille? Eftersom jag inte känner eller vet namnet på BO i Stenungsund, så kallade jag honom för "ung kille" eftersom han tydligen var i 20-årsåldern, till skillnad från mannen som denna tråd handlar om.

Ja, jag läste vad du skrev och det var detta inlägg jag svarade på:

Citat:
Nej, jag kan inte bekräfta något om detta dåd. Men jag antar att mordet på den unge killen inte skulle ha med skräpupplockning att göra. Tror inte en ung kille skulle tjata på andra ungdomar att städa efter sig.

Jag har inte blandat ihop dåden, men jag trodde du skrev om BO som det handlar om i den här tråden. Stenungsund nämndes inte i den kommentar jag svarade på, även om jag nu förstår att det var det brottet du syftade på.
Citera
Idag, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gadgeet
Släpptes precis en ny artikel! ”Handlar om ett efterspel” men kan inte läsa artikeln dock.

Vilken tidning/sida?
Citera
Idag, 10:56
Medlem
Men för jösse namn!!

Om man som många här bemödar sig med att logga in och skriva ett inlägg, kan ni väl för fasen lägga lite till energi först och läsa hela tråden!? Då slipper vi alla idiotiska inlägg som skräpar ner tråden med allt från att gm var invandrare osv.. De flesta svar på era frågor som i dagsläget finns, finns här! Och ta inte med er påståenden från Facebook hit. På Facebook kan vem som helst skriva vad som helst och det blir av någon konstig anledning en sanning för gemene Svenssons. Helt obegripligt och sjukt skrämmande!
Och tro mig jag är blå som fan och lika förvånad som ni, över att gärningsmännen är Svenskar, men rätt ska vara rätt!
Senast redigerad av hollmankollman2 Idag kl. 10:58.
Citera
Idag, 11:06
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Eftersom jag inte känner eller vet namnet på BO i Stenungsund, så kallade jag honom för "ung kille" då han tydligen var i 20-årsåldern, till skillnad från mannen som denna tråd handlar om.
BO i Stenungsund hette M*h*mm*d.

Långsökt, men givetvis möjligt, att uppgörelsen på stranden i Stenungsund hade något att göra med vem som skulle plocka upp skräp.

Det kan ju finnas andra saker som fick dem att inte vara kompisar.

Tiden (och utredningen) får visa.
Senast redigerad av KristoferA Idag kl. 11:16.
Citera
Idag, 11:22
Medlem
Citat:
Vilken tidning/sida?

https://www.bt.se/mark/personer-frislappta-efter-dodsmisshandeln-vid-badplatsen/

Citat:
"Den tredje personen misstänktes för grovt skyddande av brottsling, men tingsrätten valde att släppa honom efter förhandlingen.

– Han var inte på plats vid själva våldet, utan det handlar om ett efterspel. Jag gjorde bedömningen att det inte fanns tillräckliga skäl för att han skulle vara fortsatt frihetsberövad, säger Fredrik Berglund."

Inte helt enkelt att hålla reda på vilka som är vilka här. Artikeln säger också att det var sju personer på badstranden, där fyra personer var på BOs sida och tre på den andra. Men den tredje personen i citatet var inte tredje personen på stranden, utan det är snarare då den som kallas för fjärde personen, och som också är släppt (misstankarna kvarstår)? Högst oklart.

Citat:
Vad som ligger bakom konflikten är fortfarande inte helt klarlagt. Åklagaren bekräftar dock att det finns en tidigare koppling mellan en av de misstänkta och den avlidne mannen.

– De är inte vänner, utan det handlar mer om att man har fått en anknytning på det privata planet av andra orsaker. Men exakt vad orsaken är till att detta händer är fortfarande inte helt klarlagt, säger Fredrik Berglund.
Citera
Idag, 11:23
Medlem
Borås tidning
Citat:
Vilken tidning/sida?

https://www.bt.se/mark/personer-frislappta-efter-dodsmisshandeln-vid-badplatsen/
Senast redigerad av Gadgeet Idag kl. 11:33.
Citera
Idag, 11:35
Medlem
KristoferAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belloq

Paywall-befriad version:
https://archive.fo/2CMYf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in