2026-07-15, 15:15
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Var endast två som blev häktade, så ingen ide att snacka om de andra i dagsläget.

I denna tråden har många felaktigt pekats ut vilket är pinsamt, kan vi snälla sluta med det.

Det finns väl inget som hindrar att söka den tredje?
Den som hängdes ut felaktigt har korrigerats i tråden.
Citera
2026-07-15, 15:19
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KomissarieBeck
Det finns väl inget som hindrar att söka den tredje?
Den som hängdes ut felaktigt har korrigerats i tråden.

Det var tre (sen fyra) som blev intagna från början, endast två häktades. Tycker vi ska hållas oss till dessa två då åklagaren inte tyckte att de andra skulle häktas.
Citera
2026-07-15, 15:24
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iagh
Stämmer, det finns inga påståenden i tråden om att någon faktiskt har sett en film av händelsen.

Uppgifter här säger att en film finns och att den visar att GM:en hoppat sönder BO:s bröstkorg. Komplett vidrigt om det stämmer, riktigt illa.

Det var många på platsen. Polisen har belagt vittnen med yppandeförbud. Men jag har fått reda på att en av de inblandade var strulig redan på högstadiet då han uppgicks med en grupp barn till nyrika och som höll på en hel del med droger. Han blev därför skickad till behandlngshem i USA och gjorde därför sin gymnasietid i high school.
Citera
2026-07-15, 15:28
Medlem
Iaghs avatar
En av de tre som anhölls misstänkta för våldshandlingen begärdes inte häktad idag av åklagare eftersom polisen ska hålla fortsätta förhör med honom. Jag skulle säga att att den personen nog är intressant för fallet.
Citera
2026-07-15, 15:34
Medlem
Kvillebacken1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uppohoppa
Vi slutar spekulera om *dd nu, istället vill vi ha fram allt som folk vet om Arvid och Philip. Vilka är de? Vad är motivet?

Vem är det som har föräldrar som var polis/poliser och vem var son till en välkänd företagare?

Eller var det bara påhittat/spekulationer?
Citera
2026-07-15, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Vem är det som har föräldrar som var polis/poliser och vem var son till en välkänd företagare?

Eller var det bara påhittat/spekulationer?

Det verkade vara den felaktigt utpekade Noah som hade polisförälder.
Företagarfadern misstänker jag var den först utpekade GM.
Citera
2026-07-15, 15:55
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PetterRinghals
Stämmer jag nämnde för två dagar sedan att N va en av GM och att hans föräldrar va poliser men ingen som lyssnade då

Varför skulle någon lyssna på helt felaktiga uppgifter?
Citera
2026-07-15, 16:08
Medlem
GrodanKermit1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hulebacken
Det var tre (sen fyra) som blev intagna från början, endast två häktades. Tycker vi ska hållas oss till dessa två då åklagaren inte tyckte att de andra skulle häktas.
Stämmer inte, fortsatta förhör med den tredje innan beslut om häktning. Den fjärde frihetsberövades något senare. Men ingen har väl ännu häktas? Förhandling imorgon om det inte pågår förhandling i skrivande stund. Skulle dock tro imorgon.
Citera
2026-07-15, 16:28
Medlem
Iaghs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Det var många på platsen. Polisen har belagt vittnen med yppandeförbud. Men jag har fått reda på att en av de inblandade var strulig redan på högstadiet då han uppgicks med en grupp barn till nyrika och som höll på en hel del med droger. Han blev därför skickad till behandlngshem i USA och gjorde därför sin gymnasietid i high school.

Intressant.

Rehab I USA, wow, det sparades inga pengar på den gossen inte.
Citera
2026-07-15, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Göteborgs tingsrätt
COB-TM348082-26
Avdelning 1
Målnr: B 13888-26

Häktningsframställan:
https://gofile.io/d/6jZMLY

Fan kan jag inte öppna länken för? Pga att jag bara har jobbtelefonen med mig eller? Provat både Chrome och Safari men verkar helkört
Citera
2026-07-15, 16:44
Medlem
Står på GP att de inte häktades för mord. Vet någon vad rubriceringen blev? Märkligt, åklagare yrkade ju på att de skulle häktas för mord i häktningsframställan.
Citera
2026-07-15, 16:48
Medlem
Noah är en för mig okänd person. Men Philip kommer från ordnade hemförhållanden. Far har jobbat sig upp inom en åkericentral. Började som bärare på en flyttfirma på 90 talet och har jobbat sig upp till vice vd på samma central. Har fiske som ett stort intresse och har varit i Norge och fiskat ett antal gånger. Har aldrig hört honom uttrycka sig eller bete sig på ett konstigt sätt som skulle kunna påverka pojken i negativ riktning.

Mamman kommer förvisso från en känd alkis-släkt i Mölnlycke men bytte efternamn för att markera att hon inte var av den sorten. Kommer ihåg att hon såg väldigt bra ut i tonåren och att de två blev ihop var lite oväntat. Dels lite åldersskillnad, dels umgicks de i olika kretsar. Hon höll sig mer åt raggarna och blöjnassarna på 90-talet men även en del med kretsen som hade fler invandrare (där även BO fanns) eftersom hennes bästa vän var ihop med en dansk som umgicks i den kretsen.

De gick skilda vägar utan dramatik och byggde upp nya stabila liv. Så instabila hemförhållanden är svårt att hävda.

Om nu fotbollshuliganen är inblandad. Ja du, han kommer inte direkt från prima avelsmaterial. Hade det varit längre bak i tiden (1934-1975) så vet jag inte om det hade gränsat till tvångssterilisering
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in