2026-07-14, 13:57
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussianFederation
Du är medveten om att försvara sig bara gäller om man inte har möjligt att SPRINGA åt ett annat håll. Så om de kunde försöka springa men valde bort det alternativet kommer inget självförsvar eller nödvärn i världen hjälpa dem
Nej så är det inte. Sluta sprid sånt trams. Idiot!
Citera
2026-07-14, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbmk
Svenskar, förstår inte i min vildaste fantasi att man kan lägga så mycket vikt i etnicitet
Jag kan förklara det för dig. Det är nämligen så att människor besitter en förmåga som kallas mönsterigenkänning. Detta är något som vi inte kan avaktivera bara för att det enligt den rådande sekulära, humanistiska överideologin är tabubelagt att uppmärksamma vissa mönster, t ex att personer med utländsk bakgrund (särskilt från vissa länder) har en större sannolikhet att begå den här sortens brott.

När vissa grupper är överrepresenterade så blir etnicitet en ofrånkomlig faktor. Hade vi inte sett någon variation mellan olika grupper så hade inte etnicitet varit en faktor som folk fäste något värde vid. Så även om det inte verkar vara någon med utländsk bakgrund den här gången så är det fullt logiskt att folk har ett intresse i att veta misstänkta gärningsmäns etnicitet.

Sen så finns det såklart vissa personer som saknar mod alternativt kognitiv förmåga till att tänka utanför den rådande överideologins sanktionerade tankemässiga ramverk. Dessa personer upplever kognitiv dissonans när ”förbjuden fakta” påtalas. Man väljer då att stoppa huvudet i sanden istället för att uppdatera sin världsbild.

Hoppas detta gjorde det hela mer begripligt för dig.
Senast redigerad av Hoald 2026-07-14 kl. 14:04.
Citera
2026-07-14, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det verkar ju som att de är det. Men jag har inte sett om någon undersökt vilket land MGM:s föräldrar samt mor- och farföräldrar är födda i.
Jo om det är rätt person är åtminstone föräldrarna födda i Sverige. Tror du farfar också är viktig förbrottet?
Citera
2026-07-14, 14:33
Medlem
Krasigts avatar
Jag börjar alltmer fatta oron kring desinformation när jag nu ser inlägg som blandar GM:s nationalitet från Stenugnsund och applicerar detaljerna på GM i det här fallet. Likes och delningar stiger utan några relevanta korrigeringar. Det finns verkligen ett stort sug på invandrare-svensk våld för politiska poänger.
Citera
2026-07-14, 14:57
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jesussuger
För att 90% av brotten man läser idag är utfört av blattar

Det är fortfarande ingen anledning till att hänga upp sig på etnicitet i en brottstråd.
Citera
2026-07-14, 15:39
Medlem
Andy Flags avatar
BO hade en OK lön för sin ålder 2022 (658k om året). Tappade 150k 2023, då dök en betalningsanmärkning upp.

124k inkomståret 2024. Så verkar varit lite på glid.
Citera
2026-07-14, 15:44
Avstängd
Hulebackens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lillbmk
Som jag tidigare skrivit så är både BO samt alla GM helt svenska med svensk bakgrund och uppvuxna här

Hur vet du att alla gärningsmän är svenskar? Lusläste tråden innan jag kom hit, finns inget om det innan.

Endast GM bosatt i Mölnlycke är namngiven, om du vet mer får du gärna dela med dig om de nu tre andra GM.

Tack för det du redan bidragit med.
Citera
2026-07-14, 15:45
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Det är fortfarande ingen anledning till att hänga upp sig på etnicitet i en brottstråd.

Säger en del gällande etnicitet.

Är det bekräftar att han blev misshandlar pga att han bad dem plocka upp skräp som de lämnat efter sig? Så går snacket enligt de som var på plats.
Citera
2026-07-14, 15:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Är det bekräftar att han blev misshandlar pga att han bad dem plocka upp skräp som de lämnat efter sig? Så går snacket enligt de som var på plats.
Har du talat med dem eller läst det på Facebook?
Citera
2026-07-14, 15:51
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty

Nej, diskussioner om etnicitet har inget med själva brottet att göra om man inte är rasist. Sådana diskussioner ska, precis som den här, tas på andra ställen.

Nej, det är inget bekräftat om vad som initierade händelsen. Det finns ju även uppgift i tråden om att något bråk mellan personerna redan börjat för 3-4 månader sedan.
Citera
2026-07-14, 15:54
Medlem
Han fick sin bröstkorg sönderhoppad och MGM filmade allt. Vad som hänt innan vet jag inte men ingen förtjänar något sådant. BO var en omtyckt och bra kille.
Citera
2026-07-14, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tadetlugntduhinner
Han fick sin bröstkorg sönderhoppad och MGM filmade allt. Vad som hänt innan vet jag inte men ingen förtjänar något sådant. BO var en omtyckt och bra kille.

Är det från säker källa?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in