2026-07-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det hoppas jag också. Hur kommer det sig att tredje och fjärde person, släpptes ur häktet?
Har nog ögonen på sig, men inte tillräckliga bevis för häktning. Kanske skyddande av brottsling? Eller hjälp till att förstöra bevis alt. både och. Man kanske har span på dem för att få fram mer bevis?

Måste väl ha funnits en hel del blod på GMs kläder/skor som han inte kunde gå omkring med på byn eller undvek ta hem och tvätta för att leda utreningen ditåt.
Citera
2026-07-17, 22:22
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterJihadi
Det hoppas jag också. Hur kommer det sig att tredje och fjärde person, släpptes ur häktet?

Vet inget om den tredje personen som sägs ha varit med vid dödsmisshandeln, men man kan anta att han inte varit direkt delaktig (kanske "bara" tittat på). Frågan är dock hur man kan veta detta?

Vad gäller den fjärde mannen är han misstänkt för skyddande av brottsling. Man fann kanske inte skäl nog för häktning här (t ex att han kan fortsätta brottslighet eller påverka utredningen).

Dock är detta enbart spekulationer.

Citat:
Ursprungligen postat av Gadgeet
Det har jag sagt hela tiden!! Men folk envisades med att någon hade sett en vän till BO skriva det på FB!?! Som att allt på FB stämmer? Bad om visa vad ”vännen” skrivit men sen blev det tyst….

Som vi diskuterat sprids en massa felaktigheter på FB, inte minst att GM är invandrare (en afgan och en somalier) - samt då att det handlat om nedskräpning.

Misstänker att det är en agenda bakom detta, typ SDs trollfabrik eller ryssarna. Kontot som postat det är anonymt och reagerar inte på när folk påpekar felaktigheterna.

Sjukt ändå... sist jag kollade (igår) hade inlägget fått 11 tusen likes och ett antal hundra delningar samt kommentarer från upprörda boomers som spottade ut sitt hat mot muslimer.

Inlägget känns alltså medvetet skapat för att få till just den här reaktionen.
Senast redigerad av populopidus 2026-07-17 kl. 22:27.
Citera
Igår, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sallen8585
Läs domarna. Sen kan du uttala dig.

Folk har lagt ut vad domarna innebär och varför här redan, så ser ingen mening med det. Min åsikt kvarstår..
Citera
Igår, 00:06
Medlem
Helt uppenbart är väl det du skriver. Många personer i den här tråden med intellektuell funktionsnedsättning.
On topic: Vilka var personerna som släpptes? Finns det någon uppdaterad instagram/facebook som kan kopplas till MGM? Någon i tråden sa att MGM vart på "rehab" i USA, potentiellt kopplat till sin medverkan i organiserad brottslighet. Kan någon bekräfta om detta är sant eller bs.
Citera
Igår, 00:45
Medlem
Jag hänger inte med.
Från att en del höger initialt och stort, t ex SD, har lagt ut att tre muslimer dödade honom för att han påpekade att de ska plocka upp skräpet efter sig (vilket i o f s är befängt om så vore)...så är det nu tre svenskar som är misstänkta?
Citera
Igår, 01:02
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T02
Jag hänger inte med.
Från att en del höger initialt och stort, t ex SD, har lagt ut att tre muslimer dödade honom för att han påpekade att de ska plocka upp skräpet efter sig (vilket i o f s är befängt om så vore)...så är det nu tre svenskar som är misstänkta?

Vad folk än lagt ut har det hela tiden rört sig om tre eller egentligen fyra svenskar (plus svensk BO). Och vi pratar här etniska svenskar med svenska namn.

Andra historier är bara rykten och missförstånd.
Senast redigerad av populopidus Igår kl. 01:41.
Citera
Igår, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Vad folk lagt än lagt ut så har det hela tiden rört sig om tre eller egentligen fyra svenskar (plus svensk BO). Och vi pratar här etniska svenskar med svenska namn.

Andra historier är bara rykten och missförstånd.

Helt sjukt. Jag har BARA sett lipande över att det var tre muslimer...

Men faktagranskande är inte ytterhögerns grej direkt.

Jag kommer själv vara avvaktande till jag vet med säkerhet.
Citera
Igår, 01:14
Medlem
zurfarns avatar
Härregud. Hur jävla svårt är det att hålla isär 2 olika händelser?

STENUNGSUND: minst tre blattar som MGM och antagligen BO också blatte.

RÅDASJÖN i Mölnlycke: minst tre pursvenskar som MGM som släckte livet på på BO i 45-årsålden som också var pursvensk.

Skärpning.
Citera
Igår, 01:19
Medlem
Citat:
Helt sjukt. Jag har BARA sett lipande över att det var tre muslimer...

Men faktagranskande är inte ytterhögerns grej direkt.

Jag kommer själv vara avvaktande till jag vet med säkerhet.

Det har varit klart att det handlade om etniska svenskar redan från den 13:e, men eftersom många idioter blandat ihop händelsen med en likartad tragisk händelse i Stenungsund som skedde typ samtidigt där det handlade om invandrare så har de felaktiga uppgifterna spridit sig.. De har fått till sig att det är fel, men eftersom missuppfattningen tydligen gynnar en del mindre nogräknade personer/grupperingars agendor så rättar de inte till informationen…

Halva tråden handlar redan om detta så vore bra om vi slipper det framåt (vilket även moderatorn påpekat).. Å det har även diskuterats i oändlighet kring skräp-motivet utan att någon kunnat lämna någon tydlig källa. Det är bara att läsa tråden så ser du själv vad som stämmer.
Senast redigerad av dalia83 Igår kl. 01:27.
Citera
Igår, 03:24
Medlem
semen.12s avatar
Hawaii havsbad på Stenungsön

Citat:
Ursprungligen postat av zurfarn
Härregud. Hur jävla svårt är det att hålla isär 2 olika händelser?

STENUNGSUND: minst tre blattar som MGM och antagligen BO också blatte.

RÅDASJÖN i Mölnlycke: minst tre pursvenskar som MGM som släckte livet på på BO i 45-årsålden som också var pursvensk.

Skärpning.

Jag håller med varför trollar folk TRE blattar har omedelbart varit utpekade och är häktade kniv är livsfarligt. Bo mycket äldre 47 år.
Senast redigerad av semen.12 Igår kl. 03:28.
Citera
Igår, 07:20
Medlem
Citat:
Jag hänger inte med.

Så 3 etniska svenskar är misstänkta?

Wow så SD råttorna har ljugit hela tiden!

Namn på misstänkta nu!
Citera
Igår, 07:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richmoney
Så 3 etniska svenskar är misstänkta?

Wow så SD råttorna har ljugit hela tiden!

Namn på misstänkta nu!

De är två händelser men blandats ihop, denna med 3-4 svenska gm sedan Stenungsund med minst 3 invandrare som gm..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in