Citat:
Ursprungligen postat av
PeterJihadi
Det hoppas jag också. Hur kommer det sig att tredje och fjärde person, släpptes ur häktet?
Vet inget om den tredje personen som sägs ha varit med vid dödsmisshandeln, men man kan anta att han inte varit direkt delaktig (kanske "bara" tittat på). Frågan är dock hur man kan veta detta?
Vad gäller den fjärde mannen är han misstänkt för skyddande av brottsling. Man fann kanske inte skäl nog för häktning här (t ex att han kan fortsätta brottslighet eller påverka utredningen).
Dock är detta enbart spekulationer.
Citat:
Ursprungligen postat av
Gadgeet
Det har jag sagt hela tiden!! Men folk envisades med att någon hade sett en vän till BO skriva det på FB!?! Som att allt på FB stämmer? Bad om visa vad ”vännen” skrivit men sen blev det tyst….
Som vi diskuterat sprids en massa felaktigheter på FB, inte minst att GM är invandrare (en afgan och en somalier) - samt då att det handlat om nedskräpning.
Misstänker att det är en agenda bakom detta, typ SDs trollfabrik eller ryssarna. Kontot som postat det är anonymt och reagerar inte på när folk påpekar felaktigheterna.
Sjukt ändå... sist jag kollade (igår) hade inlägget fått 11 tusen likes och ett antal hundra delningar samt kommentarer från upprörda boomers som spottade ut sitt hat mot muslimer.
Inlägget känns alltså medvetet skapat för att få till just den här reaktionen.