Citat:
Ursprungligen postat av
grimgrull
Oj ja det där påminner om mina barndsomsbadplatser, som brukade vara fulla av glada svenskar som badade och hade det mysigt. Där numer kryllar det av mellanöstern människor och afrikaner, och stranden ser ut som en soptipp redan innan dom lämnat. Dom städar inte upp efter sig, och för ett jäkla liv. Ingen svensk i sikte, jag kom dit, gjorde en U sväng och konstaterade att dit åker jag inte igen.
Ja, den där tiden saknar jag med! När man kom till en strand och det var bara svenskar på stranden som njöt av värmen och ledigheten från jobbet, självklart en del invandrare med, men nuförtiden ivarjefall här nere i södra delen av landet, så är det ju mer regel än undantag att t.o.m om du åker ner till Skanör, där boendet är svindyrt pga det räknas som en attraktiv badort, en varm sommardag, så är minst 80% på stranden av utomeuropeiskt ursprung och inte heller tillhör de den arbetande delen av befolkningen.
Att det sedan breder ut sig med hela bohaget, vattenpipor och allt möjligt, samt grillar och spelar arabisk musik, ger också bara en rent sunkig känsla som nog får de flesta vettiga att vända på klacken och bara gå.
Har själv helt lagt ner att bada eller besöka någon sjö nuförtiden för jag vet vad som väntar och då kan jag lika bra spara min tid och sitta på min balkong istället.