Citat:
Ursprungligen postat av
Joe88
Men det finns ju bara två alternativ. Är du inte det ena så är du det andra, liksom.
Så om det är någon som känner igen dig baserat på alla ingående detaljer du ständigt delar med dig om ditt liv, så är det knappast könstillhörigheten de hänger på om de lyckas lista ut vem du är eller inte.
Hade du brytt dig om din anonymitet så hade det ju varit smartare att inte berätta allt möjligt om din familj, partner och bekantskapskrets osv. Men eftersom din argumentation till 100% bygger på anekdotisk bevisföring så är det väl det du måste göra.
Nope. Av det jag har berättat så kan ingen veta vem jag är IRL. Då inte alla vet allt om mig. Min partner är väl den enda som eventuellt skulle kunna lista ut det. Fast min partner hänger aldrig på FB och blir mest upprörd om jag berättar om vissa debatter här, tycker det är "misogyna idioter" på FB. Så. Nope. Ingen.
Men skulle jag tex. Skriva ut att jag är kvinna. Så skulle gamla kollegor inom ett visst yrke som kanske är på FB, kunna lista ut att det var jag.
Och skulle jag skriva ut att jag är man, så skulle vissa ex och vänner kunna lista ut att det är jag. Om de ör på FB.
Jag skriver nu inte vilket av könen jag är. Men försöker förklara för dig saker och ting.
Jag håller i övrigt hemligt om exakt ålder, min partners exakta ålder, mina barns exakta åldrar, bostadsort, nuvarande yrke, min partners nuvarande yrke. Detta då det skulle vara för mycket att avslöja.
Så. Ge dig nu och sluta snoka, tror rentav det bryter mot forumets regler.