2026-07-15, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Vad du skruvar dig....spelar dock ingen roll, saken är fortsatt sådan att hävdar man att samtyckeslagen ska leda till X, och X inte skett så har altlså X inte skett, hur mycket du än skruvar dig.

Lycka till!
Du vill uppenbarligen inte erkänna att det finns de som har mer kunskap.
Citera
2026-07-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pitschka
Skulle jag?

Det är din idé. Inte min.
Om du läser mellan raderna så har du fått mitt svar.

Att Kvinnan ifråga har haft, eller har, beroende på, ett något eller mycket förhöjt antal sexpartners än vad gemene man tror och vad denna vill ge sken av.

Bodycount handlar om siffror. Du påstår dig kunna veta dessa siffror utifrån vissa parametrar, vore därmed kul om du kunde svara i just siffrorna, eftersom det är det du säger dig kunna.

Så.

Hur många har en man med de parametrarna, legat med?

Och hur många har en kvinna med de parametrarna legat med?

Slingra dig inte nu! 😃 svara i siffror!
Citera
2026-07-15, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Det är bevisfrågan som är det svåra. Hur har du det med läsförståelsen?

Samtyckeslagen är rättsosäker av sin natur, som sagt. De låga beviskraven är ett problem i sexualbrottmål generellt.
Citera
2026-07-15, 13:32
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Bodycount handlar om siffror. Du påstår dig kunna veta dessa siffror utifrån vissa parametrar, vore därmed kul om du kunde svara i just siffrorna, eftersom det är det du säger dig kunna.

Så.

Hur många har en man med de parametrarna, legat med?

Och hur många har en kvinna med de parametrarna legat med?

Slingra dig inte nu! 😃 svara i siffror!

Kvinnan kanske ligger mellan 20-25 totalt i förstaläget, och 25-30 i andraläget.

Män skiter jag i, är straight.
Citera
2026-07-15, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Problemet är att du hängt upp dig på endast en parameter. Sen biter du dig fast med näbbar och klor fast vid "din sanning".

Om man skall kunna se problem måste man ha ett öppet sinne och se saker ur flera olika perspektiv.

Håller man krampaktigt fast vid enbart en parameter, i ditt fall samtyckeslagen letar man enbart saker som stödjer just den teorin.

Det kan vara nyttigt att kliva ur filterbubblan.

Det finns fler parametrar.
Och det tas med i studien. Och jag är öppen för att det kan finnas något annat som påverkar. Men det är troligtvis snarlikt fenomen.

Vi har sett det här fenomenet tidigare vid annan typ av lagstiftning vad gäller sex.

Om en tex inför en striktare lagstiftning vad gäller byxmyndighet så minskar antalet oönskade graviditeter för tjejer. Således minskar antalet aborter.
Citera
2026-07-15, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tomatkungen avslöjar inte sitt kön, för då skulle hens identitet röjas.

Alla andra ingående detaljer om sig själv, sitt liv, sin partner, sin enorma bekantskapskrets osv, har hen inga som helst problem att dela med sig av. Men könet däremot, där går gränsen. Känner man till det så vet man direkt vem Tomatkungen är. Men nu när vi inte vet vilket av de två könen hen tillhör, då är vi chanslösa och hens anonymitet är idiotsäker.

OnT:

Det blir förstås svårt att uppnå någon form av nivå gällande parbildning och barnafödande när det pga feministiska lagar som samtyckeslagen numera är förenat med livsfara för män att spela sin roll i parningsleken. Vi vet ju alla att kvinnor kräver att män ska ta alla initiativ inom dejting och att sådant som att fråga om lov och liknande innebär en enkelbiljett till vänzonen.

Så ja, ska vi få någon ordning på de rekordlåga födelsetalen så är ju att avskaffa samtyckeslagen ett bra första steg.

Med tanke på ett av mina arbeten, där få kvinnor jobbar. Så skulle det ja, kunna röja min identitet om jag sa att jag är kvinna. För de som känner mig irl.

Och med tanke på en annan sak jag varit öppen med, som är ovanligare bland män. Så ja, då skulle jag kunna röja min identitet om jag sa att jag är man. För dem som känner mig irl.

Därav är jag anonym om min könstillhörighet. Svårare då för folk som känner mig IRL att veta att det är jag bakom TomatKungen.

Men så långt kunde du tydligen inte tänka.
Citera
2026-07-15, 13:46
Medlem
Citat:
Kvinnan kanske ligger mellan 20-25 totalt i förstaläget, och 25-30 i andraläget.

Män skiter jag i, är straight.

Personen, oavsett könstillhörighet har legat med 6 män och 6 kvinnor. Totalt: 12 personer. Inga one night stands, utan samtliga sexpartners har varit seriösa dejter på minst några månader eller seriösa förhållande på minst några månader upp till några år. Någon kk bland dem också (blev kk efter seriöst dejtande). Inga konstiga sexuella preferenser. 11 av dessa sexpartners har personen haft mellan 15-33 års ålder. Därefter har personen bara haft "nummer 12" = nuvarande partner (som är av motsatt kön)! Som personen genuint älskar och har 2 barn med! Personen närmar sig nu 50.

Den "psykologiska profilen" du knåpat ihop stämmer i övrigt inte! Glad, snäll, omhändertagande person. Extrovert och artig. Stabilt psykiskt mående. Men något dominant och envis. Kan nörda in kopiöst på sina intressen. Alltså: tvättäkta nörd! Envishet på både gott och ont...

Så. Dina parametrar kan du slänga överbord! Det är bara inbillningssjuka och Konspirationsteorier att tro att man kan "lista ut" någons bodycount.

Alltså nu förutsatt att du hade gissat samma på män som på kvinnor. Vilket du förmodligen hade gjort.
Citera
2026-07-15, 13:50
Medlem
Citat:
Med tanke på ett av mina arbeten, där få kvinnor jobbar. Så skulle det ja, kunna röja min identitet om jag sa att jag är kvinna. För de som känner mig irl.

Och med tanke på en annan sak jag varit öppen med, som är ovanligare bland män. Så ja, då skulle jag kunna röja min identitet om jag sa att jag är man. För dem som känner mig irl.

Därav är jag anonym om min könstillhörighet. Svårare då för folk som känner mig IRL att veta att det är jag bakom TomatKungen.

Men så långt kunde du tydligen inte tänka.

Men det finns ju bara två alternativ. Är du inte det ena så är du det andra, liksom.

Så om det är någon som känner igen dig baserat på alla ingående detaljer du ständigt delar med dig om ditt liv, så är det knappast könstillhörigheten de hänger på om de lyckas lista ut vem du är eller inte.

Hade du brytt dig om din anonymitet så hade det ju varit smartare att inte berätta allt möjligt om din familj, partner och bekantskapskrets osv. Men eftersom din argumentation till 100% bygger på anekdotisk bevisföring så är det väl det du måste göra.
Citera
2026-07-15, 13:51
Medlem
Pitschkas avatar
Citat:
Personen, oavsett könstillhörighet har legat med 6 män och 6 kvinnor. Totalt: 12 personer. Inga one night stands, utan samtliga sexpartners har varit seriösa dejter på minst några månader eller seriösa förhållande på minst några månader upp till några år. Någon kk bland dem också (blev kk efter seriöst dejtande). Inga konstiga sexuella preferenser. 11 av dessa sexpartners har personen haft mellan 15-33 års ålder. Därefter har personen bara haft "nummer 12" = nuvarande partner (som är av motsatt kön)! Som personen genuint älskar och har 2 barn med! Personen närmar sig nu 50.

Den "psykologiska profilen" du knåpat ihop stämmer i övrigt inte! Glad, snäll, omhändertagande person. Extrovert och artig. Stabilt psykiskt mående. Men något dominant och envis. Kan nörda in kopiöst på sina intressen. Alltså: tvättäkta nörd! Envishet på både gott och ont...

Så. Dina parametrar kan du slänga överbord! Det är bara inbillningssjuka och Konspirationsteorier att tro att man kan "lista ut" någons bodycount.

Alltså nu förutsatt att du hade gissat samma på män som på kvinnor. Vilket du förmodligen hade gjort.

Du tog en kvinnas ekvation och applicerade den på en man.
Citera
2026-07-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyepost
Jag har problem med lagens utformning. Den är ju medvetet gjord så att du kan anmäla och eventuellt straffa perosner du har haft sex med. Genom att göra den vag så blir bevisfrågan sådan.

Lagen är inte vag. Den är mycket tydlig: är du osäker på att du har samtycke, kör då inte vidare utan se till att samtycke finns. Och: är du likgiltig inför om samtycke finns, fast du borde kunna förstå att det sannolikt inte finns, lägg av med din likgiltighet och fråga efter samtycke! Svårare än så är det inte!

Och återigen: det är hur saken ska bevisas du har problem med.
Citera
2026-07-15, 13:55
Medlem
Citat:
Du tog en kvinnas ekvation och applicerade den på en man.

Det vet du inte, eftersom du inte vet min könstillhörighet. Jag kan ju vara kvinna, vet du. Precis som jag kan vara man. Oavsett vilket så stämde inte dina siffror med facit! 😃👎
Citera
2026-07-15, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Tomatkungen avslöjar inte sitt kön, för då skulle hens identitet röjas.

Alla andra ingående detaljer om sig själv, sitt liv, sin partner, sin enorma bekantskapskrets osv, har hen inga som helst problem att dela med sig av. Men könet däremot, där går gränsen. Känner man till det så vet man direkt vem Tomatkungen är. Men nu när vi inte vet vilket av de två könen hen tillhör, då är vi chanslösa och hens anonymitet är idiotsäker.

OnT:

Det blir förstås svårt att uppnå någon form av nivå gällande parbildning och barnafödande när det pga feministiska lagar som samtyckeslagen numera är förenat med livsfara för män att spela sin roll i parningsleken. Vi vet ju alla att kvinnor kräver att män ska ta alla initiativ inom dejting och att sådant som att fråga om lov och liknande innebär en enkelbiljett till vänzonen.

Så ja, ska vi få någon ordning på de rekordlåga födelsetalen så är ju att avskaffa samtyckeslagen ett bra första steg.

Jag tror tyvärr inte att vi kommer bli av med samtyckeslagen. Det finns för mycket stolthet investerat hos en hel del politiker.
Det behöver bli många fall där det upptäcks att folk blivit oskyldigt dömda och att de får resning. Vilket är extremt svårt i Sverige.

Det som skulle kunna påverka är om en ändrar om i förtalslagen.

För kombinationen av att en man måste vara beredd att punga ut 100 000 för att en kvinna begår förtal och samtyckeslagen är en dålig kombination för unga mäns dejtande och i förlängningen våra födelsetal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in