2026-06-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Lagarna kring våldtäkt har luckrats upp och utformats på ett sådant vis att det är omöjligt att dra en gräns mellan brottsligt sex och lagligt sex. Män diskrimineras i vårdnadstvister och är de största ekonomiska förlorarna vid en skilsmässa. Detta leder till att män börjar dra öronen åt sig när de träffar kvinnor och blir mer försiktiga. Vem vet om krogragget är ett psykfall som falskanmäler dig för våldtäkt?

Topic:

Hur påverkar feminismens sjukligt starka inflytande på lagstiftningen i Sverige och västvärlden unga mäns förmåga att kunna parbilda och skaffa familj, och att ha normala sexuella relationer? Alla med öppna ögon vet att det är en katastrof. Män börjar undvika kvinnor alltmer, vilket är en frisk och naturlig reaktion. Är det detta som kvinnorna önskar?
Det hat inget att göra med barnafödande.
Det är inget sjukligt inflytande
Det påverkar inte normala relationer däremot onormala.
Allt fel.
Du lever ditt liv i en värld du inte begriper dig på.
Citera
2026-06-27, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nej. Stämmer inte alls. Saknas det samtycke till sex eller saknas samtycke till den sorts sex man själv vill ha. Så låter man ju bli att ha sex eller låter bli att ha sex på ett sådant sätt där det saknas samtycke.

Fast där har du fel. Initierar du ett nytt moment sexuellt begår du en våldtäktshandling, enligt svensk lagstiftning.
Citera
2026-06-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Feminismen är en väldigt central orsak till det minskade barnafödandet.

Samtyckeslagen och "metoo" är en del i det.

Det som var extremfeminism för 20 år sedan är nuförtiden lagstiftning och obligatorisk värdegrund på skolor och kommuner. De som är 20 år vet nog inte om det, då de är för unga för att ha kunnat följa debatten, men det är som jag skriver.

Egentligen är det låga barnafödande ett stort problem, men jag är ändå skadeglad. Feminismen vann på vissa sätt, men det feministiska samhället kan inte överleva. Jag vill inte fixa barnafödandet innan feminismen backas. Tills dess får helt enkelt den svenska befolkningen dö ut. Vi måste dock hålla invandringen på 0, det ska inte gå att fuska sig ur det läget vi hamnat i. Det ska backas och rullas tillbaka. Men jag är förmodligen inte nöjd ens då. Jag vill ha hämd. Vi bör återinföra häxbränning. Sen kanske.

Barnafödandet går ju ner överallt, förutom i afrikanske länder söder om Sahara. Hur förklarar du det?
Citera
2026-06-27, 00:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Ja. Folk ligger hela tiden utan att bli anklagade för våldtäkt.

Förändrar inte faktumet att de begått en våldtäktshandling enligt svensk lagstiftning.
Citera
2026-06-27, 00:49
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Barnafödandet går ju ner överallt, förutom i afrikanske länder söder om Sahara. Hur förklarar du det?

Hur skulle barnafödandet sett ut utan p-piller och feminism? Förklara det!
Citera
2026-06-27, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Förändrar inte faktumet att de begått en våldtäktshandling enligt svensk lagstiftning.
Hur då, om samtycke funnits?
Citera
2026-06-27, 00:50
Medlem
Citat:
Hur skulle barnafödandet sett ut utan p-piller och feminism? Förklara det!
Om du med p-piller menar preventivmedel generellt skulle väl alla ligga mindre utan.
Citera
2026-06-27, 00:51
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apedonien
Det hat inget att göra med barnafödande.
Det är inget sjukligt inflytande
Det påverkar inte normala relationer däremot onormala.
Allt fel.
Du lever ditt liv i en värld du inte begriper dig på.

Du är hjärntvättad av feminsm. Jag tycker inte synd om dig. Nazismens företrädare fick ta sina konsekvenser, samma sak kommer att gälla feminismens främsta medlöpare. Totalitära och förtryckande ideologier.
Citera
2026-06-27, 00:52
Medlem
Citat:
Du är sjuk och kommer att hamna på min ignore-list inom kort om du inte skärper dig.

Jag är inte sjuk. Jag försöker få dig att fatta att lagen om oaktsam våldtäkt inte är något problem. Den lagen är bra och behövs. Då det tyvärr finns en och annan stolle som skiter i om den har samtycke eller inte och bara kör på ändå och alltså våldtar en annan människa och skadar denna människa på djupet.

Det är mer hur bevisningen ska gå till, som är problemet. Det är mer bevisfrågan som behöver diskuteras och säkras upp. Hur bevisar man på ett rättssäkert sätt att samtycke inte fanns? Det är ju detta ni antifeminister bland annat, har svårt med.
Citera
2026-06-27, 00:53
Avstängd
Vi har ett system där man vet att det inte funkar i längden men eftersom "vi kan inte gå tillbaka till gamla tider"

Så vill dom att vi alla sjunker i samma båt och dom vet om det.

Vi har dessa sjuka människor som indoktrinerar kvinnor till att tro att dom är förföljda, diskriminerade och att dom hela tiden måste ha kniven i handen bakom ryggen.

En sorts kollektiv schizofreni där dessa efterblivna idioter som gör det värre för män och för hela samhället.

Så länge vi har finanserna till att upprätthålla detta cp system så kommer den fortsätta

Men om ni har märkt så har Sverige blivit mer fattigare där vi märker av det i vårat sätt att leva vilket är en faktor där feminismens tankesätt och beslut har förstört det svenska samhället.

Det är kvinnorna som i grunden är problemet man ser inte helheten av uppoffringar man har gjort för att ha det system vi har idag.
Citera
2026-06-27, 00:53
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Om du med p-piller menar preventivmedel generellt skulle väl alla ligga mindre utan.
Har du några bevis för det? Folk låg massvis förut och fick tonvis med barn. Har du sett Rasken med tasken och Ida med sin slida?
Citera
2026-06-27, 00:54
Medlem
Citat:
Har du några bevis för det? Folk låg massvis förut och fick tonvis med barn. Har du sett Rasken med tasken och Ida med sin slida?
När var förr?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in