2026-07-15, 00:44
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simon-hitlerson
Visst, jag ska bara lita blint på en random användare på Flashback och ladda ner filer. Det låter som en fantastisk idé om man vill få datorn infekterad.Bara en riktig dumskalle laddar ner filer från en random användare på Flashback.
Haha, herregud. Du är bra efterbliven, du.
Citera
2026-07-15, 10:10
Medlem
"Vissa ska inte ha barn" är ju ett bra uttryck till henne. Och hon ska ju egentligen inte ha fängelse utan vård så hade hon säkert fått sitta längre. De här kommer ju inte hjälpa henne, hon kommer komma ut och va likadan eller ännu värre och de kan ju leda till att hon ger sig på andras barn osv. Man har så många frågor! hon hade ju tydligen katter också, brann dom också inne? etc etc
Citera
2026-07-15, 11:53
Medlem
Rättegången finns nu hos Prime Crime på YouTube
Citera
2026-07-15, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Rättegången finns nu hos Prime Crime på YouTube

Hon minns inte mycket när de handlar om när hon lämnade henne själv
Citera
2026-07-15, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hello87
Har bara hört cs en timme men det är uppenbart att hon inte har begrepp om hur barn fungerar med tanke på hennes prat om att D bla glömde gå på toaletten när hon var upptagen med något annat ,sådant är helt typiskt för ett barn ända upp till 5-6 år , ett evigt påminnande om att gå på toa sysslar de flesta föräldrar med .
Allt verkar gå tillbaka till att E såg pappan i D och det var inget positivt med det , redan när D var nyfödd såg hon problem hos henne . Hade E uttryckt allt det problematiska hon såg till soc , bvc eller till annan instans hade det funnits hjälp i föräldraroll , avlastning eller möjligtvis familjehem för de båda
Citera
2026-07-15, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Inspelade förhör. Inspelning nr 7 med Emma saknas, antagligen p.g.a. stängda dörrar.

Förhör med tillalad, 1
Förhör med tillalad, 2
Förhör med tillalad, 3
Förhör med tillalad, 4
Förhör med tillalad, 5
Förhör med tillalad, 7
Vittne V.J.
Vittne A.A.
Vittne H.F.
Vittne J.S.
Vittne J.P.N.
Vittne S.H.
Vittne S.S.
Vittne T.B.
Sakkunnig psykolog

Hur får jag filerna att fungera på min iPhone?
Citera
2026-07-15, 17:44
Medlem
Citat:

Började lyssna av en slump och hade tidigare bara läst rubrikerna. Stackars lilla barn, hon hade ju inte en chans och det är nästan så att man kan tro att mamman placerade tändare i rummet med flit. Lyssnat i mer än 3h och inte en enda gång så visar hon någon typ av känsla för dottern. ”Hade du dåligt samvete för att du lämnade henne ensam?” ”Ja, jag hade dåligt samvete för att jag inte gavs möjlighet att vara den mamman jag ville vara”. Man önskar ju henne faktiskt allt ont i världen när man hör henne prata i detalj om hur förskolan och myndigheter inte stöttat henne men när det kommer till att hon låst in sin dotter på ett sätt som är olagligt om hon vore en hund eller boskap minns hon ingenting.

Tror tyvärr att hon fick ut något av att göra det när hon lämnar medd tlll en kompis om att ”hon har varit jätteduktig och varit i sin säng hela dagen”. Hon har mått bra av att se hur någon som inte kan försvara sig begränsas och anpassar sig efter reglerna hon bestämmer och den enda trösten är väl att det inte hade blivit bättre för dottern.
Citera
2026-07-15, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Började lyssna av en slump och hade tidigare bara läst rubrikerna. Stackars lilla barn, hon hade ju inte en chans och det är nästan så att man kan tro att mamman placerade tändare i rummet med flit. Lyssnat i mer än 3h och inte en enda gång så visar hon någon typ av känsla för dottern. ”Hade du dåligt samvete för att du lämnade henne ensam?” ”Ja, jag hade dåligt samvete för att jag inte gavs möjlighet att vara den mamman jag ville vara”. Man önskar ju henne faktiskt allt ont i världen när man hör henne prata i detalj om hur förskolan och myndigheter inte stöttat henne men när det kommer till att hon låst in sin dotter på ett sätt som är olagligt om hon vore en hund eller boskap minns hon ingenting.

Tror tyvärr att hon fick ut något av att göra det när hon lämnar medd tlll en kompis om att ”hon har varit jätteduktig och varit i sin säng hela dagen”. Hon har mått bra av att se hur någon som inte kan försvara sig begränsas och anpassar sig efter reglerna hon bestämmer och den enda trösten är väl att det inte hade blivit bättre för dottern.
Finns 7 timmar till att lyssna till om man vill prova PrimeCrime medlemskap gratis i en månad , förhör med pedagoger mfl .

E säger i förhör att det förutom ptsd fanns misstanke om personlighetsstörning också.
E menar att hon hade förlossningsdepression och inte visste hur man skulle vara som förälder pga hennes egen bakgrund dock säger hon inget om att hon tagit upp detta med mödravård eller BVC eller ens att hennes föräldrar fått detta till sig , låter mer som att hon googlat fram detta och använder detta som försvar
Citera
2026-07-15, 19:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Finns 7 timmar till att lyssna till om man vill prova PrimeCrime medlemskap gratis i en månad , förhör med pedagoger mfl .

E säger i förhör att det förutom ptsd fanns misstanke om personlighetsstörning också.
E menar att hon hade förlossningsdepression och inte visste hur man skulle vara som förälder pga hennes egen bakgrund dock säger hon inget om att hon tagit upp detta med mödravård eller BVC eller ens att hennes föräldrar fått detta till sig , låter mer som att hon googlat fram detta och använder detta som försvar

Vore intressant om hennes störning blev bedömd av någon annan än henne själv😊 Hon var ju otroligt vältaligt vad gällde hur hennes egen barndom påverkat henne och alla fel som andra gjort men när frågorna gällde dotterns upplevelse försvann hela det tjusiga ordförrådet.

Mindes något om domen och trodde det var 16 år men insåg att det var 6 år - en skam för samhället. Mamman borde förvaras inom rättspsyk.
Citera
2026-07-15, 20:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DinoRex
Vore intressant om hennes störning blev bedömd av någon annan än henne själv😊 Hon var ju otroligt vältaligt vad gällde hur hennes egen barndom påverkat henne och alla fel som andra gjort men när frågorna gällde dotterns upplevelse försvann hela det tjusiga ordförrådet.

Mindes något om domen och trodde det var 16 år men insåg att det var 6 år - en skam för samhället. Mamman borde förvaras inom rättspsyk.
Rättspsyk gäller för svåra psykiska sjukdomar exempelvis att personen vid brottet inte är förankrad i verkligheten , personlighetsstörningar är inte en psykisk sjukdom
Citera
2026-07-15, 21:32
Medlem
CharlieRs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jordgubbsbubblan
Hur får jag filerna att fungera på min iPhone?
Ingen aning, jag använder inte appleprodukter. Du behöver en app som kan hantera formatet.
Citera
2026-07-15, 23:03
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:

Men allt annat kan hon beskriva väldigt detaljerat
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto