2026-06-10, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snusbuslus
Ju mer jag läser desto sjukare förhör.

Det ni ska läsa är mormors förhör och Emmas egna förhör samt hennes nuvarande pojkväns förhör.

Enligt Mamman , emma, så kunde hon känna i vecka 17 som gravid att hennes nu döda dotter hade autism och adhd pågrund av hur mycket hon sparkade…..

Altså dom sparkar väl inte förrän efter vecka 25-30?!? Eller senare?
Hur fan kan man tro barnet kommer ha autism och adhd pågrund av gravid sparkar från fostret?
Sedan, hennes nu döda dotter fick aldrig diagnos autism och adhd för vården ville vänta att utreda tills barnet är 6 år…. Stackars flicka var bara en trotsig 3-4 åring och mamman kallade det för bebisstadiet, att dotter var bra fram till 2 års åldern men sedan kom i någon ”bebisstadie” och då förstog mamman att dottern är sjuk och har diagnos?!? NEJ DET ÄR FAN TROTTSÅLDERN!!! Denna mamma verkar HELT blind och fattar inte saker…. Mormorn har totalt ignorerat och bara duschat mamman med pengar och betalat för allt…. Orkar inte

Nej, mitt barn började sparka i v 15-16. Vecka 20 bör man definitivt känna fosterrörelser.

Men ja... Resten håller jag med om. Till hundra procent.

Jag tror inte heller ett ögonblick på npf-problematik hos flickan. Hur som helst skulle det inte ha gått att särskilja eventuell medfödd npf med sviter från en extremt isolerad uppväxt utan stimulans och vettiga föräldrar att knyta an till.
Citera
2026-06-10, 15:46
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolie13
Gällande rättegång: Huvudförhandling startar mån 15 juni kl 9.00 i Göteborgs tingsrätt.

Kommer det vara öppet för allmänheten?
Citera
2026-06-10, 15:49
Medlem
Scrattys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Kommer det vara öppet för allmänheten?
Ärligt så vill man nästan åka ner och bevittna rättegången!
Citera
2026-06-10, 15:50
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scratty
Ärligt så vill man nästan åka ner och bevittna rättegången!

Jag vill, men ändå inte. Rädd att jag ska bryta ihop. Vill se avskummet live dock.
Citera
2026-06-10, 16:08
Medlem
Extremeflys avatar
Vilken sida är förhör med Viktor? Försökte hitta
Citera
2026-06-10, 16:31
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extremefly

CTRL+F, Viktor
Citera
2026-06-10, 16:45
Medlem
Citat:

Första förhöret börjar på sidan 1253.
Citera
2026-06-10, 17:08
Medlem
https://www.tv4.se/artikel/2L4QTq3HSqmxwwhHIZVWWL/l-kraever-haverikommission-om-flickan-som-brann-inne?fbclid=PAdGRleASWVDRleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFw cF 9pZA8xMjQwMjQ1NzQyODc0MTQAAafgaWByp5OXSEPDa7Tme3T_ jtWp_wpkFkWc-4l9TEYfbBfL_h-dkTJHYK1V_A_aem_qUI0HPa jvZsQpT63vJFsfg

Nu tänker socialen i Hisingen starta en intern utredning över denna händelse men även L kräver att haverikommissionen utreder detta..
Ytterligare ett bevis att samhället svek denna lilla flicka när hon behövde våran hjälp som mest. Så många alarmsignaler redan i den anonyma orosanmälan som kom in då 2025 där det står att kvinnan lämnar sin dotter själv flera timmar, att hon är verbalt nedlåtande mot henne och brottar ner henne men ändå valde socialen att lägga ner detta ärende!!!

För övrigt så var det länge sen jag mådde såhär dåligt av en händelse som denna. En sån oskyldig flicka som behövde känna alla dessa känslor, ensamhet, oro, rädsla, panik, smärta, övergiven. Allt på en o samma gång och ingen som kom och rädda henne när hon behövde det som mest, kan bara tänka mig den paniken hon måste haft när rökutvecklingen/branden startade.
Tänk om man bodde i närheten och bara hade kunnat hjälpa henne.

Har själv barn i åldrarna 8 och 5 år, båda mina barn älskar Huntrix och veta att sista sökningen av D var Huntrix, kommer aldrig mer kunna lyssna på Huntrix utan att tänka på henne.
Jag är ledsen för att samhället svek dig Daya, jag hoppas att du aldrig mer behöver känna den ensamheten som du fick uppleva här på jorden och att du får den tryggheten du förtjänar. 🕊️❤️‍🩹❤️
Citera
2026-06-10, 17:08
Medlem
Scrattys avatar
Citat:

Han leker bara ovetande om exakt allt. Även när han motsäger sigsjälv hela tiden.

Lika som att mamman hävdar att hon var hemma och sov när branden började!
Citera
2026-06-10, 17:16
Medlem
israelisinnocents avatar
Vad för droger tog hon?

Blev hon verkligen instängd på rummet?!
Hur hade mamman tänkt att hon skulle äta och gå på toa?

Tänker att hon hade dött i sömnen även om hon inte var inlåst tyvärr vad det nu innebär

Önskar barn hade ett tryggt ställe att berätta sånt här, barn döljer inte sanningen
Sanslöst att soc inte gjorde nåt, nån som kan förstå hur mamman slapp soc när andra åker dit för mkt mindre?

Tycker även rubriceringen är fel, vållande död? Dödligt barnövergrepp? Vårdnadsbrott? Mordbrand?

Vad hette flickan? Lex???
Senast redigerad av israelisinnocent 2026-06-10 kl. 17:21.
Citera
2026-06-10, 17:17
Medlem
StojanVlatkovichs avatar
Borde bli livstid plus sterilisering för den subban, vilket jävla as.
Dessutom bör de ansvariga på soc avskedas och egentligen straffas, de har definitivt inte gjort sitt jobb i det här fallet.
Helt otroligt egentligen med tanke på hur petiga de är i vissa fall.
Senast redigerad av StojanVlatkovich 2026-06-10 kl. 17:42.
Citera
2026-06-10, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent

Blev hon verkligen instängd på rummet?!
Hur hade mamman tänkt att hon skulle äta och gå på toa?

Dom hitta en potta under sängen och en skål med spaghetti. Och bilder i FUP:en syns det hur flickan klättrar på bänkar och öppnar kyl och skafferi och på bilder syns det hur flickan äter mat sent på kvällen….
Mamman hade satt en barngrind med kompostgaller som gjorde grinden högre. På bilder från kameran kunde man se hur flickan lärde sig att klättra över grinden.. På kameran när kvinnan ser att lägenheten är rökfylld är dörren till flickans rum stängd så oklart om dörren till hennes rum var låst eller om hon hade tillgång till resten av lägenheten då..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in