https://www.tv4.se/artikel/2L4QTq3HSqmxwwhHIZVWWL/l-kraever-haverikommission-om-flickan-som-brann-inne?fbclid=PAdGRleASWVDRleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFw cF 9pZA8xMjQwMjQ1NzQyODc0MTQAAafgaWByp5OXSEPDa7Tme3T_ jtWp_wpkFkWc-4l9TEYfbBfL_h-dkTJHYK1V_A_aem_qUI0HPa jvZsQpT63vJFsfg
Nu tänker socialen i Hisingen starta en intern utredning över denna händelse men även L kräver att haverikommissionen utreder detta..
Ytterligare ett bevis att samhället svek denna lilla flicka när hon behövde våran hjälp som mest. Så många alarmsignaler redan i den anonyma orosanmälan som kom in då 2025 där det står att kvinnan lämnar sin dotter själv flera timmar, att hon är verbalt nedlåtande mot henne och brottar ner henne men ändå valde socialen att lägga ner detta ärende!!!
För övrigt så var det länge sen jag mådde såhär dåligt av en händelse som denna. En sån oskyldig flicka som behövde känna alla dessa känslor, ensamhet, oro, rädsla, panik, smärta, övergiven. Allt på en o samma gång och ingen som kom och rädda henne när hon behövde det som mest, kan bara tänka mig den paniken hon måste haft när rökutvecklingen/branden startade.
Tänk om man bodde i närheten och bara hade kunnat hjälpa henne.
Har själv barn i åldrarna 8 och 5 år, båda mina barn älskar Huntrix och veta att sista sökningen av D var Huntrix, kommer aldrig mer kunna lyssna på Huntrix utan att tänka på henne.
Jag är ledsen för att samhället svek dig Daya, jag hoppas att du aldrig mer behöver känna den ensamheten som du fick uppleva här på jorden och att du får den tryggheten du förtjänar. 🕊️❤️🩹❤️