2026-08-14, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nina906
Jag verkar vara en av få som tror på att Viktor verkligen inte visste nåt. I ljudfilerna låter han så trög och menlös. Noll emotionell och social förmåga. Att han inte har frågat om barnet och att barnet inte varit ett centralt samtalsämne, antagligen för att han inte bryr sig och tänker helt enkelt inte på att fråga sånt som normala människor hade gjort. Jag får bilden av honom som en instängd, svettig haschtomte. Lämnar inte lägenheten förutom när han ska köpa Billys panpizza, typ. Hade man kunnat döma människor för deras tröghet hade han åkt dit, men jag håller inte med om att han är någon medbrottsling.

Håller med. Jag har då aldrig tänkt tanken att någon jag känner som är förälder, skulle ha lämnat sitt lilla barn ensamt hemma medan vi vuxna umgås själva. Det är så världsfrånvänt att lämna ett litet barn själv, att man inte tänker på att risken ens skulle finnas. Vad vi i efterhand tycker att V borde ha reagerat på, är ju orättvist mot honom eftersom vi har facit på att det otänkbara hände.
Citera
2026-08-14, 16:54
Medlem
Pandalina4s avatar
Från Chat GPT Det nya vittnet
Mammans expojkvän har själv tagit kontakt med polisen efter att han fått kännedom om vad som hänt. Han bor utomlands. Enligt åklagaren Sara Selheden berättar han att flickan systematiskt lämnades ensam redan från ungefär två års ålder.
OMNI
Citat:
Expojkvännen uppger att flickan ”systematiskt” lämnats ensam från det att hon var två år gammal, enligt åklagaren Sara Selheden.Uppgifterna kan bli viktiga när fallet prövas i hovrätten, enligt Selheden.
https://omni.se/vittne-flickan-lamnades-ensam-redan-nar-hon-var-tva-ar/a/43xxzo

https://www.sverigesradio.se/artikel/femarig-flicka-dog-i-brand-nytt-vittne-trader-fram

Hoppas hon får betydligt längre straff.
Fråga
- Hur mycket kan hon få som högsta straff? Kan åklagaren komma in med nya rubriceringar? Har för mig att det som ryms i de befintliga kan hon fälllas på.
Senast redigerad av Pandalina4 2026-08-14 kl. 17:09.
Citera
2026-08-14, 17:12
Medlem
b00b00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Från Chat GPT Det nya vittnet
Mammans expojkvän har själv tagit kontakt med polisen efter att han fått kännedom om vad som hänt. Han bor utomlands. Enligt åklagaren Sara Selheden berättar han att flickan systematiskt lämnades ensam redan från ungefär två års ålder.
OMNI

https://omni.se/vittne-flickan-lamnades-ensam-redan-nar-hon-var-tva-ar/a/43xxzo

https://www.sverigesradio.se/artikel/femarig-flicka-dog-i-brand-nytt-vittne-trader-fram

Hoppas hon får betydligt längre straff.
Fråga
- Hur mycket kan hon få som högsta straff? Kan åklagaren komma in med nya rubriceringar? Har för mig att det som ryms i de befintliga kan hon fälllas på.

Frågade du Grok?
Citera
2026-08-14, 17:27
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av b00b00
Frågade du Grok?
Nej ChatGPT. Göteborgsposten hade låst artikel så frågade om det nya vittnet.
Citera
2026-08-18, 00:16
Medlem
Lyssnat igenom detta fall nu på prime crime. Ingen bakgrundbild och inte läst tråden. Men hon e den vidrigaste människan jag lyssnat på. Som hon försöker snärja åklagaren i början. Det e roligt för henne tills hon inte kan längre. Sinnessjukt att hon kan med att överklaga. Ett mänskligt lågvattenmärke
Citera
2026-09-02, 23:09
Medlem
Sjukt att det för 55 år sedan inträffade ett annat likadant fall i just Biskopsgården. En psykiskt störd subba precis som i detta fall lämnade sin 2-åriga son ensam i lägenheten i flera månader för att kröka och umgås med pojkvänner i Danmark. Sista gången gav hon fan i att komma tillbaka och pojken hittades slutligen död av svält och törst...... I domen framkom att det inte var första gången pojkstackarn lämnats ensam under en längre period.

https://files.catbox.moe/3hsnfv.jpg
Citera
2026-09-09, 12:38
Medlem
Idag börjar hovrättsförhandlingen. Åklagaren yrkar på högre straff medans mamman från helvetet vill bli friad eller få lägre straff.
Citera
2026-09-09, 13:44
Medlem
Jag kunde inte se något om målet hos hovrätten, någon som vet mer eller har varit där?
Citera
2026-09-09, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HKfury
Jag kunde inte se något om målet hos hovrätten, någon som vet mer eller har varit där?

Förhandlingen idag inleddes utan Emma då hon bröt ihop från ett annat rum ,och kördes tillbaka till häktet.
Citera
2026-09-09, 16:31
Medlem
J.Doessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abm123
Förhandlingen idag inleddes utan Emma då hon bröt ihop från ett annat rum ,och kördes tillbaka till häktet.
Undra om hon grät för att hon har förstått vad hon har gjort eller för att hon har blivit varse att det kommer dröja tills hon kommer ut 🤔
Citera
2026-09-09, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gravande-j
Sjukt att det för 55 år sedan inträffade ett annat likadant fall i just Biskopsgården. En psykiskt störd subba precis som i detta fall lämnade sin 2-åriga son ensam i lägenheten i flera månader för att kröka och umgås med pojkvänner i Danmark. Sista gången gav hon fan i att komma tillbaka och pojken hittades slutligen död av svält och törst...... I domen framkom att det inte var första gången pojkstackarn lämnats ensam under en längre period.

https://files.catbox.moe/3hsnfv.jpg

Nej, så sjukt. Alltså gör ont i hjärtat att höra hur barn lider på detta sättet. Barn utan kärlek och trygghet. Så orättvist! I det fallet verkar det ju som att mamman lämnade barnet ensamt i över en månad. Hur är man funtad då? Samma med detta fall nu... hur är man egentligen funtad? Fattar inte. Jag har småbarn. Skulle aaaaaldrig. Det går liksom inte. Det finns en spärr i huvudet, i kroppen, i hela mitt väsen.
Citera
2026-09-10, 11:08
Medlem
EnLitenkilles avatar
Finns det någon bild på horan??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in