Citat:
Ursprungligen postat av
nina906
Jag verkar vara en av få som tror på att Viktor verkligen inte visste nåt. I ljudfilerna låter han så trög och menlös. Noll emotionell och social förmåga. Att han inte har frågat om barnet och att barnet inte varit ett centralt samtalsämne, antagligen för att han inte bryr sig och tänker helt enkelt inte på att fråga sånt som normala människor hade gjort. Jag får bilden av honom som en instängd, svettig haschtomte. Lämnar inte lägenheten förutom när han ska köpa Billys panpizza, typ. Hade man kunnat döma människor för deras tröghet hade han åkt dit, men jag håller inte med om att han är någon medbrottsling.
Håller med. Jag har då aldrig tänkt tanken att någon jag känner som är förälder, skulle ha lämnat sitt lilla barn ensamt hemma medan vi vuxna umgås själva. Det är så världsfrånvänt att lämna ett litet barn själv, att man inte tänker på att risken ens skulle finnas. Vad vi i efterhand tycker att V borde ha reagerat på, är ju orättvist mot honom eftersom vi har facit på att det otänkbara hände.