Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Ja det såklart, folk som skrävlar och skroderar på forum eller över fikabord etc har ju aldrig fel utan vet alltid bättre än vetenskap…
Men sätt dig på än pall vid nån stor korsning en vecka eller så, och räkna alla bilar som inte ger korrekt tecken och vilka bilmärken det är.
Jag ser givetvis också t ex BMWs som inte blinkar eller beter sig som man bör i trafiken, men efter att ha tröttnat på tjatet om denna myt så har jag börjat kolla mer noga om andra bilar gör samma sak, och det är generellt sett ingen stor skillnad mellan märken vad jag kunnat se. Men å andra sidan blir det ju inte nåt bra klickbete då…
Så viktig är inte frågan för mig at jag skulle lägga tid på att verkligen räkna och studera det. Det finns säkert andra som kan ta an sig den rollen.
Jag bara stör mig på det, men samtidigt är det inte så viktigt att jag orkar lägga tid på det.
Jag kör dock rätt mycket bil. Kan handla om runt 15-20 timmar i veckan så jag ser rätt mycket hela tiden och inte bara nu senste månaden, året eller så, utan under många många år har jag haft samma uppfattningen av det jag ser i trafiken, att förare av alla bilmärken kan göra fel, men just när det gäller blinkers i vanliga korsningar så är det alltid mest BMW och Audi där den första är "värst".