2026-07-15, 09:50
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hon sa inte "nej" flertalet gånger innan på kvällen?

Hon sade nej till att följa med hem till killen. Det är vad det är sagt att hon sade nej till
Citera
2026-07-15, 09:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Det är olagligt för en 30 åring att våldta en 17 åring ja. + Alla andra åldrar.

Sluta vara löjlig. Helt otroligt att ni alltid måste sjunka till en sådan här nivå. Man kan tycka vad man vill om att en 30 åring och en 17 åring har sex med varandra men det är inte olagligt bara på grund av åldersskillnaden vilket somliga tycker. Lagen ser inte ut så.
Citera
2026-07-15, 09:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Håller på att ögna igenom domslutet nu. 30 åringen framstår som ett as. Förstår inte varför du känner sånt behov av att ta hans sida och tro blint på hans version.

Vem har sagt att det just är honom jag vill försvara? Kan du delge vad det är som gör att han är ett as enligt dig?
Citera
2026-07-15, 09:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Visa mig gärna en dom på de premisserna du nyss redogjorde för.

Du kan väl själv ställa en fråga här inne om det finns domar som visar på att man inte kan göra tolkningar enligt de premisser jag ställde upp?

Fråga också de som är på "din sida" om de anser att samtyckt vaginalsex innebär att tjejen samtyckt till alla de premisserna eller om de tycker att killen måste fråga om samtycke när position byts eller om han för in ett finger i stället för snorren?

Jag håller med dig om att en kille rimligen borde kunna tänka att han har samtycke till de premisser jag ställde upp.
Citera
2026-07-15, 09:57
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Ta av er offerkoftan för helvete. Nu är den historiska orättvisan påhittad, men om det vore sant, hur vore det möjligt för män att ens förtrycka kvinnor om de vore lika kapabla som män? Ni feminister missar att ni själva i alla sammanhang utgår från att kvinnor är svaga och imbecilla våp. Det är ju egentligen ni som är de största kvinnohatarna av alla.

Vilka är det egentligen som bär offerkofta i den här frågan?
Citera
2026-07-15, 10:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du undviker att svara på en enkel och rak fråga.

Varför ställer du högre krav på rationaliyet på ett 17 årigt barn än på en vuxen 30 åring.

Det är tämligen lätt, ta ett nej istället för att som 30 åring tvinga dig på en 17 åring som med all önskvärd tydlighet både muntligt och fysiskt ytterst tydligt sagt nej.

Eller vill du göra gällande att vi vuxna män är för efterblivna för att förstå ett nej?

Jag vill att du i domen pekar ut ett enda ställe där det påstås att hon fysiskt visat att hon säger nej?
Muntligt så sade hon nej till att åka hem till killen. Jag har inte sett att hon sagt nej till något annat.

Visa var man i domen kan se att det har skett med tvång?!

Återigen kan man tycka vad man vill om att en 17 åring och en 30 åring har sex. Men det är inte per default olagligt enbart baserat på åldersskillnaden. Det är inte det.

Personligen skulle jag egentligen inte ha något som helst emot att höja byxmyndighetsåldern till 17 eller 18 år. Här har du svaret på frågan om rationalitet om du förstår det. En 17 åring anses vara så gammal att denne ska kunna fatta ett rationellt beslut angående samtycke till sex. Lagen ser ut så.
Att det per automatik hade blivit våldtäkt om hon varit under 15 beror ju på att lagen säger att man i den åldern inte kan fatta ett sådant rationellt beslut.
Citera
2026-07-15, 10:08
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag kan ta frågan med dig också. Flera skribenter har sagt att en tjej t.ex. kan ge samtycke till vaginalt sex. Vad innebär det?
Vet du inte det?

Att ge samtycke till vaginalt samlag betyder att det inte finns samtycke till oralt eller analt.

Fram tills ett eventuellt samtycke till de senare inhämtats.
Citera
2026-07-15, 10:09
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja, när 17 åringen gång på gång säger nej. Intressant att du anser att våldta någon vara att ha sex.

Oavestt om någon är 17, 28 eller 52 är det olagligt att strunta i ett nej.

Var står det att hon tackat nej till att följa med in på toaletten och ha sex där?
Citera
2026-07-15, 10:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Vet du inte det?

Att ge samtycke till vaginalt samlag betyder att det inte finns samtycke till oralt eller analt.

Fram tills ett eventuellt samtycke till de senare inhämtats.

Jo men vilka handlingar ingår i vaginalt sex?
Citera
2026-07-15, 10:12
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Jo men vilka handlingar ingår i vaginalt sex?

Han måste såklart försäkra sig om vad tjejen anser ska ingå.
Citera
2026-07-15, 10:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Han måste såklart försäkra sig om vad tjejen anser ska ingå.

OK så om samtycke till vaginalt sex getts så måste killen ändå fråga om det är Ok både i missionären och bakifrån? Han måste fråga om det är OK att slicka henne och om det är OK att föra in ett finger?
Citera
2026-07-15, 11:06
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det är en väldigt seriös fråga från mig. Kan du definiera vad vaginalt sex innebär? Vad omfattas av den definitionen?
Tänk på att 3 år i fängelse och hundratusentals kronor i skadestånd står på spel. För att inte tala om den sociala förlusten man gör när man får stämpeln våldtäktsman.
Vad som ingår?

Varje samlag bedöms individuellt och du får försäkra dig om att du har samtycke till vad som sker i varje samlag.

Är du autistisk?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in