2026-07-14, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Med nya samtyckeslagen så kan det absolut leda till fällande dom. Det är det hela tråden handlat om.

Inte en falsk anmälan nej.
Citera
2026-07-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vad gjorde det 17 åriga barnet på krogen? Varför kysstes det 17 åriga barnet på krogen med en 30 årig man?
Inför lagen är vi lika? Eller? Jag resonerar utifrån att jag anser lagen vara rättsosäker.
Är det olagligt för en 30 årig man att ha sex med en 17 årig tjej? Är det olagligt för en 30 årig man att vilja ha sex med en 17 årig tjej?

Du undviker att svara på en enkel och rak fråga.

Varför ställer du högre krav på rationaliyet på ett 17 årigt barn än på en vuxen 30 åring.

Det är tämligen lätt, ta ett nej istället för att som 30 åring tvinga dig på en 17 åring som med all önskvärd tydlighet både muntligt och fysiskt ytterst tydligt sagt nej.

Eller vill du göra gällande att vi vuxna män är för efterblivna för att förstå ett nej?
Citera
2026-07-14, 22:20
Medlem
Citat:
Det här har jag också fört fram flera gånger och jag har inget emot ifall åldersgränsen ändras men idag anses en 15 åring vuxen nog att lämna samtycke.

Återigen frågar jag dig om det är olagligt för en 30 åring att ha sex med en 17 åring?

Ja, när 17 åringen gång på gång säger nej. Intressant att du anser att våldta någon vara att ha sex.

Oavestt om någon är 17, 28 eller 52 är det olagligt att strunta i ett nej.
Citera
2026-07-14, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
HAHHAHAHA!!

Japp men Jocke är en aning störd i huvudet. Han vibe:ar på en annan nivå än oss andra.

Hoppas 30 åringen sattes dit så det stänkte om det. Bra jobbat av tjejen att iallafall anmäla det hela, inte alla 17 åringar som klarar det.

Ja, känns inte riktigt vara i samma värld som alla vi andra.
Citera
2026-07-14, 23:06
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Inte en falsk anmälan nej.

Tror du att det i teorin skulle vara möjligt att få någon dömd till våldtäkt under samtyckeslagen i Sverige?
Citera
2026-07-14, 23:09
Medlem
Citat:
Tror du att det i teorin skulle vara möjligt att få någon dömd till våldtäkt under samtyckeslagen i Sverige?

Är det nu de desperata kuggfrågorna kommer?
Senast redigerad av gum69mo 2026-07-14 kl. 23:13.
Citera
2026-07-14, 23:12
Medlem
Citat:
Det här har jag också fört fram flera gånger och jag har inget emot ifall åldersgränsen ändras men idag anses en 15 åring vuxen nog att lämna samtycke.

Återigen frågar jag dig om det är olagligt för en 30 åring att ha sex med en 17 åring?

Håller på att ögna igenom domslutet nu. 30 åringen framstår som ett as. Förstår inte varför du känner sånt behov av att ta hans sida och tro blint på hans version.
Citera
2026-07-14, 23:23
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Är det nu de desperata kuggfrågorna kommer?

Det är ingen kuggfråga, jag vill bara veta om du har en religiös tro på svensk lagstiftning eller om du bara är okunnig.

Det är bara att läsa lagen så är det tydligt att det går att få någon oskyldigt dömd. Det är ingen fringe-åsikt, det finns gott om jurister och journalister som håller med mig.
Citera
2026-07-14, 23:26
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Håller på att ögna igenom domslutet nu. 30 åringen framstår som ett as. Förstår inte varför du känner sånt behov av att ta hans sida och tro blint på hans version.

Jamen dåså, as skiter vi i, dom kan vi döma lite hur som helst.
Citera
2026-07-14, 23:48
Medlem
Citat:
Det är ingen kuggfråga, jag vill bara veta om du har en religiös tro på svensk lagstiftning eller om du bara är okunnig.

Det är bara att läsa lagen så är det tydligt att det går att få någon oskyldigt dömd. Det är ingen fringe-åsikt, det finns gott om jurister och journalister som håller med mig.

Ok, skönt då att i stort sett alla falska anmälningar läggs ner direkt och aldrig leder till nåt överhuvudtaget.

Citat:
Jamen dåså, as skiter vi i, dom kan vi döma lite hur som helst.

Yes, där tycker vi lika, speciellt om de försätter sig i en sådan situation som detta korkade aset försatte sig i.
Citera
2026-07-14, 23:59
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ok, skönt då att i stort sett alla falska anmälningar läggs ner direkt och aldrig leder till nåt överhuvudtaget.

"I stort sett" är inte alla.

Jag kan upplysa dig om att i snitt en dom i månaden av våldtäktsdomar enligt samtyckeslagen har enbart muntlig bevisning. Begriper du inte att det är möjligt att fejka sådan bevisning så har vi inget mer att diskutera.

Kanske kommer du till sans om någon av dina närstående döms.
Citera
2026-07-15, 00:35
Medlem
Citat:
"I stort sett" är inte alla.

Jag kan upplysa dig om att i snitt en dom i månaden av våldtäktsdomar enligt samtyckeslagen har enbart muntlig bevisning. Begriper du inte att det är möjligt att fejka sådan bevisning så har vi inget mer att diskutera.

Kanske kommer du till sans om någon av dina närstående döms.

Korrekt. Som jag nämnde innan så finns det fall som exempelvis Kaj Linna.

Ingen av mina närstående är så korkade och naiva att de sätter sig i såna situationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in