2026-07-14, 14:54
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobbyboi
Nej, du har PÅSTÅTT att de blodtörstiga verserna ( (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi) är relaterade till någon sorts "försvar" mot något icke definierat, utan att presentera några som helst belägg för ditt påstående.

VAD "försvaras" gentemot??? Hemska "otrogna" som vägra underkasta den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära?

Du kan "utmana" bäst du vill. Det ligger fortfarande på DIG att styrka ditt påstående, men det kan du inte, härav kräver du att jag skall "bevisa" dina fantasier...

Nej, jag påstår inte alls att "koranen säger muslimer ska döda icke muslimer utan anledning", det är ditt påhitt i dina desperata försök att "försvara" den pedofile krigsherrens lära.

Jag hävdar att länkade verser ger uttryck för blodtörst vis-a-vis "otrogna".

DU, å andra sidan, PÅSTÅR att de länkade verserna handlar om någon sorts "försvar", men du kan inte presentera några som helst bevis för dina påståenden... Jag säger "kom med bevis"...

Absolut är det blodtörst. Om muslimer blir attackerade så beordras dom hämnas.
Jo jag länkade till att det handlar om försvar. Du får leta upp det.
Citera
2026-07-14, 14:56
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
"In Islamic tradition, "waging war against Allah and His Messenger" refers to serious acts of rebellion, violence, or corruption that oppose Islamic law and the Prophet's teachings, with Quran 5:33 specifying punishments such as execution, crucifixion, amputation, or exile for such crimes."

Således "försvar" genom avrättning, korsfästning, amputation eller exil för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

"Hela meningen säger på ren svensk": "I islamisk tradition avser "att föra krig mot Allah och Hans Sändebud" allvarliga handlingar av uppror, våld eller korruption som strider mot islamisk lag och profetens läror, där Koranen 5:33 specificerar straff som avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning för sådana brott."

DU synes "hänvisa" till din egna "tolkning" att "fredens religion" och de som underkastas densamma har någon sorts "rätt" att utöva våld mot otrogna, som begår "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

Varför anser du att de som motsätter sig den pedofile krigsherrens perverterade lära gör sig "skyldiga" till att "föra krig mot allah och hens sändebud" genom att inte efterleva "islamsk lag och profetens läror" och att sådana individer skall "straffas" medelst "avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning"???

Nej nu låter du dina känslor styra igen. Versen och tolkningen säger inte man ska döda dom som inte tror på islam eller följer profeten. Den säger man ska döda eller utvisa dom som gör kaos I samhället eller krigar mot muslimer.
Citera
2026-07-14, 14:57
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
DU, personligen, har all rätt att "underkasta" dig allah eller valfri sagofigur. Problemen i sammanhanget är relaterade till att de som tillber den pedofile krigsherrens perverterade lära allt som oftast anser sig ha "rätt" att tvinga andra, "otrogna", till detsamma, t.ex. genom tidigare nämnda avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning. Varför understödjer du tvång och förtryck?

Koranen säger "finns inget tvång i religionen" sök upp den versen.

Så ingen får tvinga någon atr tro på något. Det är islamofober och isis som delar samma skeva syn på texterna.
Citera
2026-07-14, 15:03
Medlem
Nej, du har PÅSTÅTT att de blodtörstiga verserna ( (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi) är relaterade till någon sorts "försvar" mot något icke definierat, utan att presentera några som helst belägg för ditt påstående.

VAD "försvaras" gentemot??? Hemska "otrogna" som vägra underkasta den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära?

Du kan "utmana" bäst du vill. Det ligger fortfarande på DIG att styrka ditt påstående, men det kan du inte, härav kräver du att jag skall "bevisa" dina fantasier...

Nej, jag påstår inte alls att "koranen säger muslimer ska döda icke muslimer utan anledning", det är ditt påhitt i dina desperata försök att "försvara" den pedofile krigsherrens lära.

DU, å andra sidan, PÅSTÅR att de länkade verserna handlar om någon sorts "försvar", men du kan inte presentera några som helst bevis för dina påståenden... Jag säger "kom med bevis"...
… [ Visa mindre ]

Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Absolut är det blodtörst. Om muslimer blir attackerade så beordras dom hämnas.
Jo jag länkade till att det handlar om försvar. Du får leta upp det.

Nej, jag har ingen lust att "leta upp" bevis för dina fantasier. DU PÅSTÅR att det handlar om någon sorts "försvar", men kan uppenbarligen inte presentera något som helst bevis för detsamma.
Citera
2026-07-14, 15:09
Medlem
"In Islamic tradition, "waging war against Allah and His Messenger" refers to serious acts of rebellion, violence, or corruption that oppose Islamic law and the Prophet's teachings, with Quran 5:33 specifying punishments such as execution, crucifixion, amputation, or exile for such crimes."

Således "försvar" genom avrättning, korsfästning, amputation eller exil för "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

"Hela meningen säger på ren svensk": "I islamisk tradition avser "att föra krig mot Allah och Hans Sändebud" allvarliga handlingar av uppror, våld eller korruption som strider mot islamisk lag och profetens läror, där Koranen 5:33 specificerar straff som avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning för sådana brott."

DU synes "hänvisa" till din egna "tolkning" att "fredens religion" och de som underkastas densamma har någon sorts "rätt" att utöva våld mot otrogna, som begår "brottet" att inte leva efter sharia-lagar, eller överhuvudtaget motsätta sig den pedofile krigsherrens blodtörstiga lära...

Varför anser du att de som motsätter sig den pedofile krigsherrens perverterade lära gör sig "skyldiga" till att "föra krig mot allah och hens sändebud" genom att inte efterleva "islamsk lag och profetens läror" och att sådana individer skall "straffas" medelst "avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning"???

Citat:
Nej nu låter du dina känslor styra igen. Versen och tolkningen säger inte man ska döda dom som inte tror på islam eller följer profeten. Den säger man ska döda eller utvisa dom som gör kaos I samhället eller krigar mot muslimer.

Nej, jag låter fakta/sanningen/verkligheten "styra". Detta i stark kontrast till de som tillber sagofigurer t.ex. på basis av den pedofile krigsherrens lära.

VARFÖR anser du att de som inte efterlever "islamsk lag och profetens läror" gör "kaos i samhället" och bör bestraffas medelst "avrättning, korsfästelse, amputation eller förvisning"???
Citera
2026-07-14, 16:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:

… [ Visa mindre ]

Nej, jag har ingen lust att "leta upp" bevis för dina fantasier. DU PÅSTÅR att det handlar om någon sorts "försvar", men kan uppenbarligen inte presentera något som helst bevis för detsamma.

Jag har gett dig bevis och kan ge dig det igen. Posta en vers som du tror säger muslimer har rätt döda icke muslimer bara för att de inte tror på Gud eller profeten. Så kan jag motbevisa dig.
Citera
2026-07-14, 16:36
Medlem
Citat:

Citat:

Citat:
Bevisbördan ligger på dig som påstår något. Du påstår Koranen säger muslimer ska döda icke muslimer utan anledning.

Jag säger kom med bevis. Men det gör du inte. Jag har inte kommit med något påstående. Det är du som påstår islam är för dödande av icke muslimer men vägrar komma med källa eller bevis. Sluta länka till något och skriv ut dina bevis eller erkänn du inte har bevis för ditt påstående.

Citat:
Du hänvisar till en tolkning och fetmarkerar mitt i en mening. Hela meningen säger på ren svensk att den som utövar våld eller korruption i motsats till islams lagar ska straffas.

Sharia är lagar precis som svenska lagar eller amerikanska lagar. Självklart säger Koranen att om man utövar våld eller bryter mot lagen så ska man straffas. Precis som amerikanska lagar straffar om man är korrupt eller utövar våld. Inget konstigt med det. Tolkningen säger inte man ska döda dom som inte följer islam. Utan dom som aktivt utövar våld eller bryter mot lagen ska straffas.

Citat:

Citat:
Jag har gett dig bevis och kan ge dig det igen. Posta en vers som du tror säger muslimer har rätt döda icke muslimer bara för att de inte tror på Gud eller profeten. Så kan jag motbevisa dig.

Nej, du har inte "gett" några "bevis" överhuvudtaget. Du PÅSTÅR saker utan bevis, vilket är något helt annat.

Varför kan inte DU "bevisa" vad du vill angående de blodtörstiga verserna, vilka länkats till mången gång ( (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi) och därigenom och dina fantasier om "fredens religion"
Citera
2026-07-14, 17:17
Medlem
EnCartes avatar
Citat:
Självklart har muslimer fört krig. Det har alla civilisationer. Koranen är en sak, människor, stateroch emperier något annat.

Ingenstans I Koranen står det muslimer ska kriga mot icke muslimer bara för att dom inte är muslimer. Tvärtom säger Koranen "vi har vår religion och ni har er religion"
Fast här är det grundaren till religionen som var imperiebyggare och krigare.
Citera
2026-07-14, 23:18
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Nej, du har inte "gett" några "bevis" överhuvudtaget. Du PÅSTÅR saker utan bevis, vilket är något helt annat.

Varför kan inte DU "bevisa" vad du vill angående de blodtörstiga verserna, vilka länkats till mången gång ( (FB) Richard Jomshof (SD): Jag står för att jag hatar islam som ideologi) och därigenom och dina fantasier om "fredens religion"

Posta en i taget. Orkar inte svara på alla i ett inlägg. Har faktiskt ett liv också.
Citera
2026-07-14, 23:19
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnCarte
Fast här är det grundaren till religionen som var imperiebyggare och krigare.

Religionens grundare erövrade inte några länder eller byggde imperie. Det var hans efterföljare. Läs på.
Citera
2026-07-14, 23:42
Medlem
Citat:
Koranen säger "finns inget tvång i religionen" sök upp den versen.

Så ingen får tvinga någon atr tro på något. Det är islamofober och isis som delar samma skeva syn på texterna.
Finns inget tvång i islam? Har du ens någorlunda förstått dig på koranen, haditherna och sirat eller är du ett troll?
Citera
2026-07-14, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AbortRetryIgnore
Du behöver inte kalla mig "ni", jag är bara en person.

Försvar av religionsfrihet och försvar av religion är två helt olika saker. Jag gör det förstnämnda.

Jag menar inte att högerextrema missbrukar yttrandefriheten, den är allas att åtnjuta. Religionsfriheten är en central del av yttrandefriheten, så om du vill ha en stark yttrandefrihet så kommer med det även en stark religionsfrihet. Vill du ha ett fritt land så får du acceptera sånt du inte tycker om här.

Islam som religion är en uppsättning intoleranta idéer och ett antal anspråk som saknar verklighetsförankring. Detta är anledningarna till att den ofta jämställs med andra religioner. Jag ser ingen nytta med att omtolka den till en ideologi eller att respektera dess idéer som alternativa fakta. Jag ser heller ingen anledning att angripa eller hat den eller deras anhängare. Detsamma gäller för andra religioner och dessas anhängare.

Principerna är vad som behöver försvar. Att angripa det som påstås vara i motstånd till dessa gör inget för deras försvar. Du tycks utgå från en anfall-är-bästa-försvar-filosofi. Hur ser det ut när det har tillämpats i verkligheten?

Hade du varit lite mindre aggressiv hade du kanske insett att när jag funderar på om du har missuppfattat mig att det är en kritik av min egen förmåga att förmedla vad jag menar snarare än att jag dumförklarar dig.

Du är långsint och fortfarande arg på Fredrik Reinfeldt för något som Jimmie Åkesson fulciterade honom för. Du är även långsint för något du inte ens minns vad som var något om Mona Sahlin.
Alltså du har ju HELT FEL...

För det första så MOTSÄGER du dig SJÄLV dels för att du i tidigare kommentarer FAKTISKT HAR FÖRSVARAT ISLAM genom att TOM hänvisa till VERSER, IFRÅGASÄTTA om ISLAM "som kanske den enda religionen som godtar andra religioner", samt dels genom att I DETTA FALL inte följa TOLERANSPARADOXEN...

Att försvara religionsfriheten och en religion är inte alls nödvändigtvis helt särskilda... Och det FASCINERANDE är att vänsterrörelsen attackerar folk som försvarar YTTRANDEFRIHETEN (t ex koranbränning, eller satir av profeten, barns oförmåga att kunna ge informerat samtycke etc) som ett sätt att försvara INTOLERANTA IDÉER...

Toleransparadoxen säger att ett samhälle som är för tolerant och tolererar de intoleranta till sist kommer att förgöra sig självt... Och det är DENNA som vänsterrörelsen GÄRNA hänvisar till angående JUST yttrandefriheten, men NEGLIGERAR den vid tal om t ex RELIGIONSFRIHETEN... Och det roliga är faktiskt att islam har inslag av att "spela med och ljuga" (bl a taqiyyah) när man är i underläge för att sen kunna agera enligt vad man EGENTLIGEN vill (sharia) när man är i majoritet/dominansställning...

Och en ideologi är "ett system av idéer och värderingar som formar hur vi ser på samhället och således hur det borde styras". Definitionen av en religion är "ett trossystem som ofta handlar om det andliga och existentiella"...

Islam har en uppsättning konkreta intoleranta idéer och anspråk som tjänar grunden till islamisk rättstolkning och formar hela kulturer... Detta är alltså inte bara metafysiska utan människor tror verkligen på det som står i koranen och haditherna och det har konkreta värde- och beteendemässiga implikationer för miljarder av människor... Oavsett den insikts- och inte sällan empatilösa vänsterrörelsen som inte har en aning om hur det är att växa upp i ett religiöst land och faktiskt få detta intryckt i skallen på dig sen barnsben.

Islam i sig är dessutom en totalitär religiös ideologi som talar om hur man ska leva sitt liv och hur samhället borde styras. Punkt slut. Jag har läst koranen, haditherna, sirat, fått till seriösa samtal med muslimer, och kikat på statistiska undersökningar för hur kraftiga majoriteter av muslimer ser på följande basala begrepp "genuin pluralism, sekularism och intellektuell hederlighet (taqiyyah) samt fri- och rättigheter för kvinnor, homosexuella, oliktänkare/freethinkers, apostater och vem som helst eller vad som helst som motsätter sig skriften".

Du begår exakt samma misstag som kännetecknar den hycklande insikts- och inte sällan empatilösa vänsterrörelsen, där man godtyckligt gör en till synes total distinktion mellan religion och ideologi (när det PASSAR men INTE när man DIREKT utvisar LÄNKEN mellan kristendomen och abortmotstånd)... Islam är just en religiös ideologi som är totalitär i hur den ska styra ditt liv.
Senast redigerad av social.newbie 2026-07-14 kl. 23:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in