Citat:
Ursprungligen postat av
Flashshit
Det där är faktiskt en intressant fråga.
En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"? Då de som kommer, till den absoluta majoriteten, är människor med en religion och kultur som vill stena, kasta ut från hustak samt hänga alla hbtq-människor i mobilkranar som söndagsnöje?
Svaret jag fick var att hon inte riktigt tänkt på det, men att hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster. Vänstermänniskor är generellt känslomänniskor med nedsatt logiskt tänkande samt konsekvenstänk, vilket gör att de även vurmar för flyktingar, för det är ju stackars människor på "flykt", utan att reflektera över vad det egentligen är för människor det handlar om, eller vilka värderingar dessa människor för med sig och vad det kommer att resultera i. Vänstermänniskor agerar bara nyttiga idioter åt Kremls agenda att destabilisera väst utan att förstå det själva.
Det var i alla fall hennes förklaring.
Mycket bra sammanfattning om det som gör det så irriterande också att dessa sen ska rösta. Man ser inte ett enda steg längre än just nu. Jo det är jättesnällt att alla 15 000 Afghaner ska stanna för de har det ju så svårt och Lena har ju bondat jättebra med grabben som bodde där. Ja men sen då? Sandviken skulle tjäna en miljard på invandringen, jag ser inget nytt Dubai i den hålan direkt...
Allt är så förbannat kortsiktigt. JA, en nu muslimsk invandrare gör ingenting, knappast 1000 heller över tid men snälla rara, det är inte det det handlar om. Men när de börjar få inflytande, speciellt lokalt så kommer dessa "Refugees Welcome"-grupper vara de första som får se vad de har röstat och propagerat för. I övrigt är jag helt för sossarnas förslag med tvångsblandning, kan lova att det kommer ge exakt motsatt effekt än vad de tror.