2026-07-14, 13:55
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mechila
Jag tror inte att de nödvändigtvis ljuger, många högerextrema har ju börjat kliva ur garderoben de senaste åren. Dock gör ju inte det frågan mindre intressant då högerextrema nog är kompisar med vem som helst hellre än att vara kompis med en sosse eller miljöpartist.

Sen håller jag inte med om att HBTQ-människor bör rösta på L, det är väl möjligtvis om de gillar SD:s invandringspolitik det vore vettigt för att rädda Tidö. Men då är det ju mer fråga om stödröstning. Annars är nog sossarna det vettigaste partiet för HBTQ-människor att rösta på. Är man "bara" homo är det nog bäst att se till vilket parti man inbillar sig för den politik man föredrar mest.

Källa på att många högerextrema börjat kliva ur garderoben de senaste åren? Jag misstänker själv att det finns många bögar inom manligt centrerade miljöer, där känner de sig hemma, men lämna gärna källa som sagt.

Varför i helv. skulle islamistpartiet (S) vara bästa parti för HBTQ-människor att rösta på?
Citera
2026-07-14, 13:59
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Nej det är dom bevisligen inte, dom är sexuellt avvikande och inte programmerad för att fortplanta sig så dom behöver inte tänka på framtida generationer. Så att bara tänka på det egna välbefinnandet här och nu får anses som vanligare bland homosexuella och rimligare, har man ingen investering i framtiden så varför befatta sig med den?

Många homosexuella har barn så programmeringen att fortplanta sig tycks de inte ha undsluppit.

Att inte bara tänka på sig själva utan också sina barn - och därför rösta på L - borde därför vara naturligt.
Citera
2026-07-14, 14:00
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varmboga-10.2
Din ideologiska undergivenhet gör dig sexuellt avvikande också. Rent perverst i vanliga människors ögon.

Det är många som inte fortplantar sig men de allra flesta har ändå intresse av att det ska gå bra för sin släkt, sina vänner och världen i stort.

Har högermedia lyckats böga dig så hårt i huvudet att du har börjat tro att det enda folk i gemen bryr sig om är hur det går för sina egna blodslinjer?

Bryr du dig inte om dina egna gener kan du lika gärna vara bög, det är du som visar undergivenhet här fröken.
Citera
2026-07-14, 14:00
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det där är faktiskt en intressant fråga.

En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"? Då de som kommer, till den absoluta majoriteten, är människor med en religion och kultur som vill stena, kasta ut från hustak samt hänga alla hbtq-människor i mobilkranar som söndagsnöje?

Svaret jag fick var att hon inte riktigt tänkt på det, men att hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster. Vänstermänniskor är generellt känslomänniskor med nedsatt logiskt tänkande samt konsekvenstänk, vilket gör att de även vurmar för flyktingar, för det är ju stackars människor på "flykt", utan att reflektera över vad det egentligen är för människor det handlar om, eller vilka värderingar dessa människor för med sig och vad det kommer att resultera i. Vänstermänniskor agerar bara nyttiga idioter åt Kremls agenda att destabilisera väst utan att förstå det själva.

Det var i alla fall hennes förklaring.
Så är det, utsatta värnar andra utsatta och de känner då en slags positiv sektkänsla av samförstånd. De har ju själva utsatts för utanförskap och kan förstå den andra gruppen.

Detta gäller t.ex gays eller judar i väst, på bred nivå fattiga eller kvinnor som alltid är på utsattas sida eftersom män dominerar världen.

Medans män alltid tänker på sig själva.
Citera
2026-07-14, 14:02
Avstängd
Lund-NoGo-zones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Många homosexuella har barn så programmeringen att fortplanta sig tycks de inte ha undsluppit.

Att inte bara tänka på sig själva utan också sina barn - och därför rösta på L - borde därför vara naturligt.
Kända gays verkar mer ha barn för att det är lite prestige och ett mål i sig, och sedan blir det ändå skilsmässa på en gång.
Citera
2026-07-14, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Foliekavaj
Bryr du dig inte om dina egna gener kan du lika gärna vara bög, det är du som visar undergivenhet här fröken.

Alla bryr dig om sina egna gener, hjon. Har du svårt att förstå skriven text? Jävla stereotyp du är.
Citera
2026-07-14, 14:05
Medlem
Citat:
Samma med den övriga högern. Det bögas hejvilt i lönndom och sen går de ut med kukstinkande andedräkt och skanderar om hur moraliskt förkastligt det är att böga röv.

Nä det har du fått om bakfoten. Visst finns det nog någon enstaka smygbög inom den konservativa högern, men inte i närheten av den muslimska världen. De lever ändå i öppna fria samhällen och blir kallade fascister och nazister dagligen. Att bli kallad bög är en fis i rymden.

Muslimerna är så sexuellt undertryckta att om det inte finns getter lättillgängligt så börjar de böga hej vilt i smyg automatiskt.
Citera
2026-07-14, 14:05
Medlem
Foliekavajs avatar
Citat:
Alla bryr dig om sina egna gener, hjon. Har du svårt att förstå skriven text? Jävla stereotyp du är.

Du är bara exceptionellt kass på att formulera dig, för emotionell kanske?
Citera
2026-07-14, 14:06
Medlem
needAlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit
Det där är faktiskt en intressant fråga.

En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"? Då de som kommer, till den absoluta majoriteten, är människor med en religion och kultur som vill stena, kasta ut från hustak samt hänga alla hbtq-människor i mobilkranar som söndagsnöje?

Svaret jag fick var att hon inte riktigt tänkt på det, men att hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster. Vänstermänniskor är generellt känslomänniskor med nedsatt logiskt tänkande samt konsekvenstänk, vilket gör att de även vurmar för flyktingar, för det är ju stackars människor på "flykt", utan att reflektera över vad det egentligen är för människor det handlar om, eller vilka värderingar dessa människor för med sig och vad det kommer att resultera i. Vänstermänniskor agerar bara nyttiga idioter åt Kremls agenda att destabilisera väst utan att förstå det själva.

Det var i alla fall hennes förklaring.
Mycket bra sammanfattning om det som gör det så irriterande också att dessa sen ska rösta. Man ser inte ett enda steg längre än just nu. Jo det är jättesnällt att alla 15 000 Afghaner ska stanna för de har det ju så svårt och Lena har ju bondat jättebra med grabben som bodde där. Ja men sen då? Sandviken skulle tjäna en miljard på invandringen, jag ser inget nytt Dubai i den hålan direkt...

Allt är så förbannat kortsiktigt. JA, en nu muslimsk invandrare gör ingenting, knappast 1000 heller över tid men snälla rara, det är inte det det handlar om. Men när de börjar få inflytande, speciellt lokalt så kommer dessa "Refugees Welcome"-grupper vara de första som får se vad de har röstat och propagerat för. I övrigt är jag helt för sossarnas förslag med tvångsblandning, kan lova att det kommer ge exakt motsatt effekt än vad de tror.
Citera
2026-07-14, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JacquesDuquesne
Att rösta på mikroskopiska partier är att rösta indirekt vänster och alltså på mer massinvandring från homofobiska kulturer. Partierna du nämner är för övrigt homofobiska även de.

Att rösta på L är det mest logiska för HBTQ-personer som vill ha frihet och skydd i en liberal polisstat.

Det är inte ett argument, bara spekulation. Jag syftade till vilken ideologi som skulle vara bögarna mest til gagn om den genomförddes. Det är AFS eller NMR.

L är också ett mikroparti och en direkt röst på S isåfall som är minst lika illa om inte värre än L för bögarna och HBTQ personerna.
Citera
2026-07-14, 14:25
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Kända gays verkar mer ha barn för att det är lite prestige och ett mål i sig, och sedan blir det ändå skilsmässa på en gång.

Relevans?
Citera
2026-07-14, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Seasons15
Nä det har du fått om bakfoten. Visst finns det nog någon enstaka smygbög inom den konservativa högern, men inte i närheten av den muslimska världen. De lever ändå i öppna fria samhällen och blir kallade fascister och nazister dagligen. Att bli kallad bög är en fis i rymden.

Muslimerna är så sexuellt undertryckta att om det inte finns getter lättillgängligt så börjar de böga hej vilt i smyg automatiskt.

Islamister är den konservativa högern, hjon.

Och jo det bögas minst lika friskt inom den övriga högern.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in