Igår, 08:06
Medlem
Jag tycker att det är väldigt märkligt att dom flesta bögar röstar vänster? Varför gör dom det?

Det är SD som pratar om "hotet" utifrån mot framförallt jämställdhetsfrågor!

Tror dom verkligen att dom kommer kunna leva med sina perversa beteenden när mena- folket tagit över?

Moske ja tack?
Senast redigerad av Reddead2 Igår kl. 08:22.
Citera
Igår, 08:39
Medlem
Gridiots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2
Jag tycker att det är väldigt märkligt att dom flesta bögar röstar vänster? Varför gör dom det?

Tror dom verkligen att dom kommer kunna leva med sina perversa beteenden när mena- folket tagit över?

Moske ja tack?
De tänker att islamerna inte kommer ta över eller ha inflytande
Citera
Igår, 09:06
Medlem
Tror inte de flesta bögar röstar höger. Var har du fått det ifrån?
Citera
Igår, 09:24
Medlem
Flashshits avatar
Det där är faktiskt en intressant fråga.

En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"? Då de som kommer, till den absoluta majoriteten, är människor med en religion och kultur som vill stena, kasta ut från hustak samt hänga alla hbtq-människor i mobilkranar som söndagsnöje?

Svaret jag fick var att hon inte riktigt tänkt på det, men att hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster. Vänstermänniskor är generellt känslomänniskor med nedsatt logiskt tänkande samt konsekvenstänk, vilket gör att de även vurmar för flyktingar, för det är ju stackars människor på "flykt", utan att reflektera över vad det egentligen är för människor det handlar om, eller vilka värderingar dessa människor för med sig och vad det kommer att resultera i. Vänstermänniskor agerar bara nyttiga idioter åt Kremls agenda att destabilisera väst utan att förstå det själva.

Det var i alla fall hennes förklaring.
Citera
Igår, 09:31
Medlem
Ja herregud.... Varför skulle HBTQI människor inte rösta på extremhögern som i grunden är anti hela deras existens och anti allt vad div. tillkämpade rättigheter heter.

Det handlar i stort om
Konservativa värderingar
kontra progressiva värderingar....

och nej HBTQI rättigheter har aldrig någonsin gynnats av konservativa värderingar.
Citera
Igår, 10:04
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit

En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"?

/ ... /

hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster

/ ... /

Ja, belysande exempel. Bland fotfolket som inte reflekterar, så är nog känslomässiga argument vanliga.

De rödas ledare däremot, vet att det fungerar bra få också den s.k. "upplysta" bättre medelklassen att joina deras led och hylla LGTBQIA+- och gilla Ham@s och hat-basha ISR. Detta då dessa samhällsbärare och därmed viktiga väljare mest av allt vill ses tillhöra Den Goda sidan och vill signalera Mångfaldskramande.

Kamraterna i (V), har bus-höga opinions-siffror i storstäderna inför höstens val. Tvåsiffrigt!

Och då blir HBTQIA-communityn stärkta i tron att det är för deras skull. De blir i sina egna förblindade jack en viktig pusselbit, i den av de röda påbjudna "kampen emot Högern".

Demoniseringen, från vänsterhåll, av Tidö och av värdekonservativa, är massiv.
Citera
Igår, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flashshit

En gång hade jag en kollega som är flata, jag frågade henne varför de flesta hbtq-människor är vänster och varför de är så "Refugee Welcome"? Då de som kommer, till den absoluta majoriteten, är människor med en religion och kultur som vill stena, kasta ut från hustak samt hänga alla hbtq-människor i mobilkranar som söndagsnöje?

Svaret jag fick var att hon inte riktigt tänkt på det, men att hon antog att "vänstern" generellt sett engagerar sig i "utsatta minoriteter", och eftersom att de själva ser sig som en "utsatt minoritet" så blir HBTQ-folket vänster. Vänstermänniskor är generellt känslomänniskor med nedsatt logiskt tänkande samt konsekvenstänk, vilket gör att de även vurmar för flyktingar, för det är ju stackars människor på "flykt", utan att reflektera över vad det egentligen är för människor det handlar om, eller vilka värderingar dessa människor för med sig och vad det kommer att resultera i. Vänstermänniskor agerar bara nyttiga idioter åt Kremls agenda att destabilisera väst utan att förstå det själva.

Det är faktiskt helt tvärtom.

vänstern = progressivt tänkande bygger betydligt mer på just logiskt tänkande, förmåga att just ta till sig logik.
än
högern = konservativt tänkande, som bygger betydligt mer på känsloresonemang.

Finns också gott om forskning och data som visar att
progressiva i regel är mer intelligenta än konservativa.

https://pmc.ncbi.nlm.nih.gov/articles/PMC11308703/
Citera
Igår, 10:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reddead2

Moske ja tack?
Men du är accepterande och älskar bögar gissar jag?
Citera
Igår, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja herregud.... Varför skulle HBTQI människor inte rösta på extremhögern som i grunden är anti hela deras existens och anti allt vad div. tillkämpade rättigheter heter.

Det handlar i stort om
Konservativa värderingar

och nej HBTQI rättigheter har aldrig någonsin gynnats av konservativa värderingar.

De flesta bögar jag stött på är pantade och har låg iq. Ävenn om undantag säkert finns.

Kommer ihåg när homos skulle demonstrera för Palestina och blev ombedda att dra därifrån då de var icke önskvärda. (FB) Transar för Palestina fick inte demonstrera med muslimerna
Citera
Igår, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunn-den-4de
De flesta bögar jag stött på är pantade och har låg iq. Ävennom undantag säkert finns.

Kommer ihåg när homos skulle demonstrera för Palestina och blev ombedda att dra därifrån då de var icke önskvärda. (FB) Transar för Palestina fick inte demonstrera med muslimerna

vad lustigt...de flesta bögar jag stött på är högutbildade, och definitivt med huvudet på skaft.
Citera
Igår, 10:13
Medlem
Citat:

Det handlar i stort om
Konservativa värderingar

Högern har inget emot bögar och flator. Däremot vill de inte stödja vänsterextrema organisationer - som Pride och RFSL.
Organisationer som dessutom bedriver grymma medicinska experiment på unga människor…
Citera
Igår, 10:15
Medlem
Citat:
vad lustigt...de flesta bögar jag stött på är högutbildade, och definitivt med huvudet på skaft.

Att en homo inte är nazist är ju rimligt. Men att de går och röstar på FI, MP, V är ju en röst för sin egen undergång. (FB) Det muslimska styret i Hamtramck i USA har förbjudit Prideflaggan - Snart i Järva?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in