Citat:
Ursprungligen postat av
Zackow
Är det ingen annan som får problem med kalla händer och fötter? dem började sänka min dos, men då vart funktion av medicinen betydligt sämre. och kombinering av mediciner för att motverka biverkningar av andra mediciner sa läkaren att det inte gjordes i sverige.
Ja blodkärlen dras ihop och hjärtkärlsystemet tar stryk. Det ihop med ångest, oro, svettningar gör att jag inte kan ta sådant. Tycker den stissiga effekten av elvanse är svag och medioker, får bättre stimulerande, fokus och motiverande effekter från hälsosamma alternativmediciner som ibland saknar samma slags bieffekter. Tar jag mer elvanse mår jag ännu mer skit och blir förmodligen trött som av för mycket koffein.
Rekommenderar därav alla med att add/adhd att pröva andra metoder innan man tar toxiska konventionella centralstimulanter, det finns faktiskt många alternativ som kan funka mycket bättre än folk utan sådana erfarenheter tror. Har botat svår melankolisk depression med svår ångest, panikångest och grov insomnia med naturlig hälsosam alternativmedicin, funkade bra bättre än cocktail förskrivna mediciner (prövade hela fass i princip, under flera års tid). För rätt många år sedan sa vissa till mig att det var placebo och att det inte skulle funka, men fast forward typ 5-6 år senare så hjälper det fortfarande väldigt väl och är extremt viktigt för att få en fungerande vardag när symptomen kommer fram.
Trodde först på den medicinska vägen av vanlig utskriven medicin men det resulterade i svåra bieffekter vilket tvingade mig att trappa ner det, och det var anledningen till varför jag sökte mig till alternativmetoder från början.
Jag brinner för vetenskapen och hälsomedvetenhet, ser att så många lider av diverse neuroåkommor(och fysiska) idag i samhället, därav man försöker belysa att det finns andra metoder/möjligheter att pröva då många är hjälplösa och inte vet om alternativen ens, och den vanliga vägen(vård > utskriven medicin) funkar inte för alla.