2026-07-13, 14:32
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Du kan väl bara gå till en begravningsplats och sitta där varje dag, om du glömmer att du är odödlig.

Säger du även till din fru att hon inte är lika attraktiv som en 18 åring? Du låter som en pojke utan visdom. Eller kanske har du bara autism?

Ja, självklart kommer man säga det. Vill du att jag ska ljuga eller? Om du har en 50 år gammal fru som exempel, vad förväntar du dig att man ska säga? Självklart är hon själv medveten att en 18 år gammal kvinna är mer attraktiv. Min mamma som exempel är väl medveten att hon var mer attraktiv när hon var 18-22 år gammal.

Förstår verkligen inte dagens sjuka samhälle. Folk lever ju i en egen verklighet.
Citera
2026-07-13, 15:01
Medlem
Kleiners avatar
Jag förstår inte varför du är så besatt av att vara så brutal ärlig. Har du engång i tiden varit en stor lögnare?

Självklart är kvinnor självmedvetna när det kommer till deras utseende. Men det handlar om fingertoppskänsla, och att veta när man ska vara ärlig och när man ska hålla käften.

Citat:
Ursprungligen postat av Iman2014
Ja, självklart kommer man säga det. Vill du att jag ska ljuga eller? Om du har en 50 år gammal fru som exempel, vad förväntar du dig att man ska säga? Självklart är hon själv medveten att en 18 år gammal kvinna är mer attraktiv. Min mamma som exempel är väl medveten att hon var mer attraktiv när hon var 18-22 år gammal.

Förstår verkligen inte dagens sjuka samhälle. Folk lever ju i en egen verklighet.
Senast redigerad av Kleiner 2026-07-13 kl. 15:06.
Citera
2026-07-13, 15:10
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kleiner
Jag förstår inte varför du är så besatt med att vara så brutal ärlig. Har du engång i tiden varit en stor lögnare?

Självklart är kvinnor själv medveten när det kommer till deras utseende. Men det handlar om fingertoppskänsla, och att veta när man ska vara ärlig och när man ska hålla käften.

Det du skriver här är logiskt om det inte vore för att vi lever i ett sjukt samhälle idag där vi är besatta av ålder och där en man kommer bli attackerad och demoniserad om han väljer att vara med yngre kvinnor.

Ta denna kvinnan som exempel.

https://www.instagram.com/p/DXFMhjrDd7P/

https://www.instagram.com/reel/DXmg0hfjSCw/

Hon är 19 år gammal. Alla män hade velat gifta sig med henne eller vara i förhållande med en sådan kvinna om det är möjligt.

Men om du har idioter som börjar demonisera dig och attackera dig som man för att du är med en sådan kvinna när du är äldre eller vill vara med en sådan kvinna när du är äldre, och börjar använda massa idiotiska argument om hur 19 åringar är "barn" eller att 19 åringar är "omogna" och börjar attackera dig personligen och attackerar din karaktär. Och börjar prata om hur du borde vara med kvinnor din ålder och så vidare.

Då är det logiskt att svara med att kvinnor i 19 års åldern är mycket mer attraktiva än äldre kvinnor, och att du vill vara med sådana kvinnor då dessa är snyggare och mer attraktiva.
Citera
2026-07-13, 15:18
Medlem
Kleiners avatar
Citat:
Det du skriver här är logiskt om det inte vore för att vi lever i ett sjukt samhälle idag där vi är besatta av ålder och där en man kommer bli attackerad och demoniserad om han väljer att vara med yngre kvinnor.

Men om du har idioter som börjar demonisera dig och attackera dig som man för att du är med en sådan kvinna när du är äldre eller vill vara med en sådan kvinna när du är äldre, och börjar använda massa idiotiska argument om hur 19 åringar är "barn" eller att 19 åringar är "omogna" och börjar attackera dig personligen och attackerar din karaktär. Och börjar prata om hur du borde vara med kvinnor din ålder och så vidare.

Då är det logiskt att svara med att kvinnor i 19 års åldern är mycket mer attraktiva än äldre kvinnor, och att du vill vara med sådana kvinnor då dessa är snyggare och mer attraktiva.

Du kan omöjligt vara typen som har ett problem med vad andra människor tycker och tänker? Eller du kanske bara är modig bakom skärmen? Jag är tveksam över att du ligger sömnlös på nätterna och grubblar över vad människor tycker om dig.

Kör hårt broder ! Har du en 19 årig bredvid dig så har du min välsignelse. Just keep it Halal
Citera
2026-07-13, 16:02
Medlem
Citat:
En 18 åring är inget barn ditt mongo.
För en vuxen man är en kvinna på 18år ett barn.
Citera
2026-07-13, 16:11
Medlem
Jag tycker nånstans runt 22-23 år..
Citera
2026-07-13, 16:17
Avstängd
Iman2014s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsaek
För en vuxen man är en kvinna på 18år ett barn.

Nej, ditt korkade fan, en 18 år gammal kvinna är inget barn utan är en vuxen kvinna. Då hon är vuxen förblir hon vuxen oavsett mannens ålder. Jag blir så sjukt irriterad på er. Även en 17 åring är vuxen och inget barn.
Citera
2026-07-13, 20:24
Medlem
Vit-spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Jag är själv lite drygt 40, men relativt ung och fräsch utseendemässigt.

Jag upplever mer och mer, att det är svårt att veta hur gamla tjejer är. Det gäller tjejer som jag ser på stan, på gymet, på fester och rent allmänt i livet. Jag kan se en tjej, och reagera på att hon är attraktiv, och ser henne helt naturligt som en potentiell sex- och/eller livspartner. Sedan kan jag komma på mig själv, och inse att tjejen i fråga kanske är alldeles för ung för mig. När jag tittar efter igen, och försöker bilda mig en uppfattning om tjejens ålder, så blir jag förvirrad. Ibland kan jag inte avgöra om en tjej är 16 eller 36. Oftare kanske jag gissar mellan 23-33.

Jag är inte gift, utan numera singel efter ett antal långa samboförhållanden. Jag har inga egna barn, men det finns gott om ungdomar och unga vuxna, av bägge kön, bland släkt och vänner. Trots det, så tycker jag att det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder på tjejer/kvinnor. Och ännu svårare att avgöra vad som är ok, i fråga om "romantik", när man är en 40+ man.

Jag har definitivt inga pedofila drag, utan attraheras av kvinnlighet och fullvuxna bröst och höfter. Däremot så kan jag komma på mig själv med att snegla på tjejer som gissningsvis är så unga som 16-20 år, och tycka att de är skitsexiga. Och jag tänker automatiskt på mig själv som en plausibel partner för dem. Men allt oftare så tänker jag att detta är någon form av "gubbsjuka", och att jag måste slå bort sådana tankar.

I de fall jag av någon praktisk anledning samtalar med unga, snygga tjejer, så har jag vid några tillfällen inbillat mig att de har sett mig som en "farbror", som omöjligtvis skulle kunna vara attraherad av dem (eller de av mig). Vilket säkert är helt naturligt och normalt, men som trots det kraschar min världsbild lite. Jag menar, jag är någorlunda snygg och vältränad, och van vid att ganska många kvinnor sneglar på mig, eller uppvisar åtminstone små tecken på "kvinna-man-respons", i förhållande till mig. Inte så att jag är någon hunk som kvinnor kastar sig över, men jag verkar ofta vara tillräckligt snygg/spännande/whatever, för att få lite mer respons från kvinnor, än genomsnittsmannen. Och min tidigare erfarenhet är att jag har ganska lätt för att få kvinnor, när jag så önskar.

MEN... sanningen börjar smälta in, att jag numera hamnar i facket "gubbe" för många tjejer. Och att det säkerligen kan uppfattas som äckligt eller olämpligt, om jag skulle visa mitt intresse för tjejer under typ 27. Jag minns att när jag själv var typ 18-25, såg på 40+ gubbar som raggade unga tjejer, som äckliga, patetiska och gubbsjuka. Jag ansåg att man borde vara gift och ha barn vid den åldern, och fokusera på att vara en trogen och respektabel familjefar. Och om någon man var ensam, eller blivit frånskild vid 40+, så skulle de enbart söka nya kvinnor i liknande ålder. Och man hör ständigt tjejer uttala sig om hur äckligt det är, när killar som de inte är intresserade av, visar sitt intresse för dem.

Samtidigt så ser man en del 40+ män, med kvinnor under 25. Då talar jag inte enbart om groupies och importfruar, eller om horor, utan om till synes seriösa förhållanden och romanser med till synes normala unga tjejer. Man hör även talas om att det är ganska vanligt bland tjejer i alla åldrar, att de kan attraheras av 40+ män. Även om det kanske mest är tjejer med "daddy issues" som har en uttalad preferens för äldre män, så verkar det som om många tjejer i alla fall ser möjligheten att bli attraherade av 40+ män.

Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?

Är det helt fel att börja prata med unga tjejer som man finner attraktiva?

Upplevs det som mer negativt än positivt, om man skulle ge en komplimang eller uppskattande blick, till en tjej på 23, när man själv är 40+?

Om en yngre tjej själv visar intresse för mig, är det då fel/sjukt/konstigt att respondera annat än avvisande? (Om vi talar om tjejer på typ 20-25 år).

Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Varför ska du alls ragga på tjejer på STAN och på GYMMET oavsett deras ålder ditt äckel? Tror du att en tjej som går på gymmet gör det för att bli raggade på? Då kan jag avslöja att så är det icke, de går dit för att träna.
Citera
2026-07-14, 09:06
Medlem
448s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-spade
Varför ska du alls ragga på tjejer på STAN och på GYMMET oavsett deras ålder ditt äckel? Tror du att en tjej som går på gymmet gör det för att bli raggade på? Då kan jag avslöja att så är det icke, de går dit för att träna.

Du är en vidrig klimakterihagga och ful som fan som ingen raggar på

Smutsa inte ned trådar o ring jourhavande präst

Tack på förhand
Citera
2026-07-14, 10:15
Medlem
Link04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 448
Du är en vidrig klimakterihagga och ful som fan som ingen raggar på

Smutsa inte ned trådar o ring jourhavande präst

Tack på förhand

Haha yes vi lever bara en gång så gäller att håva in guldfiskarna 🥰
Citera
2026-07-14, 11:18
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Hur unga tjejer är det ok att ragga på som 40+ man?

Ser jag på mig själv så tyckte jag visst att 20 var okey när jag var i 40-årsåldern då det hände en gång. En 25-åring åkte med också, som jag för övrigt inledde ett förhållande med.

Men problemet för många 40-åriga snubbar är väl var de ska hitta yngre kvinnor utan att det blir alldeles för gubbsjukt, pinsamt och för mycket skitsnack?
Citera
2026-07-14, 11:28
Medlem
Citat:
Vad har åldern att göra med detta om båda är vuxna? Seriöst alltså? Jag förstår inte detta?

Om två personer är vuxna och gillar varandra varför bryr du dig? Detta är mentalt sjukt alltså. Denna besattheten av ålder.

Varför är du besatt av ålder? Ålder visar ju bara hur många kalenderår en person levt på planeteten. Du bryr ju dig inte alls om en person är vuxen eller inte utan bara om ålder och åldersskillnad. Detta är riktigt sjukt.

Är det inte så mer att det är du som är besatt av ålder? Närmare bestämt 17-18 åringar och ibland yngre? Och för "syns skull" skriver du att upp till 30 kan gå bra.

Det är ju därmed du som är besatt av ålder (och ungdom).

Hur vore det om du vidgade dina vyer och lärde känna folk i alla åldrar, förutsättningslöst. Vem vet? Den du kanske skulle bli som mest attraherad av och kär i, kanske kommer råka vara 38 eller 27 eller 52 eller 41... vem vet vad som skulle hända om du slutade vara så åldersfixerad!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in