2020-02-04, 06:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vanderbeek
Inte i den här kontexten, vilket är viktigt att man förstår.
Vilken kontext är det då? Du svarade inte på vad mental mognad är enligt dig.
Citat:
Vilket test är det du refererar till? Låt oss börja där.
https://www.skolverket.se/download/18.6bfaca41169863e6a658295/1553961641530/pdf1653.pdf Du kan fortsätta med vart du har fått det ifrån att män ligger 10 år efter kvinnor i mental mognad.
Citat:
Faktum är att pojkar presterar sämre i skolan idag och att flickor presterar bättre, varför det är så har jag gett TVÅ förklaring till.
Det finns kanske fler än en förklaring men en utan dem är den jag tog upp, som även stöds av forskning. Du måste väl förstå att mental mognad påverkar studieresultat.
Citat:
Tidigare så har pojkar presterat bättre
Källa på det?
Citat:
Vilka faktorer skulle det vara? Jag har etablerat att pojkar inte klarar av stökig skolmiljö och brist på diciplin. Jag har också nämnt att skolan idag är utformad för att gynna flickor och inte pojkar. Det är dessa faktorer som har ändrats de senaste 20 åren.

Så min fråga till dig blir då följande, vilka andra faktorer påverkar pojkars dåliga skolresultat. Jag har gett exempel, du har inte gett mig några överhuvudtaget.
Det skulle jag kunna skriva om jag förstod relevansen till det vi diskuterar.
Senast redigerad av Virgo1 2020-02-04 kl. 07:16.
Citera
2020-02-04, 10:36
Medlem
vasaduellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Om du pallar att vara med en tjej på 22 och kan connecta med henne så visst kör. Tänker mig att det hela löser sig automatiskt. De kvinnor som är för unga för dig kommer du inte orka bygga ett förhållande med.
Det är sant.

Och inte i strid med något som jag har skrivit.

Om man gärna vill jämföra:
Ponera att du har två kvinnor som är väldigt omogna och egocentrerade, med större fokus på sociala medier, och på att få bekräftelse av andra män, än på sin partner/relation och ”djupare” frågor. Den ena kvinnan är 22, den andra är 42;
Då är det ganska självklart att män som kan välja, väljer en ung, fräsch kvinna. En ung kvinna kan ju dessutom växa upp och utveckla ”bättre” vanor och värderingar.

MEN... Det är ju självklart att man helst vill ha en partner som man dels har kemi/känslor/tillit/vänskap etc. med. Och som man kan samtala och leva med i praktiken, utan att ständigt vara irriterad eller uttråkad. Och sannolikheten för att hitta detta hos en kvinna, är sannolikt större om hon är 25+, om man själv är 40+.
Men återigen, om allt annat är lika, så är ungdom en positiv faktor hos kvinnor. Det går bra att hålla hatiska, ideologiska brandtal mot det, men det kommer aldrig att förändra människors biologi.

Vad jag själv har för personliga preferenser, har jag inte redogjort för, så det blir meningslöst att diskutera.
Citera
2020-02-04, 10:48
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasadueller
Det är sant.

Och inte i strid med något som jag har skrivit.

Om man gärna vill jämföra:
Ponera att du har två kvinnor som är väldigt omogna och egocentrerade, med större fokus på sociala medier, och på att få bekräftelse av andra män, än på sin partner/relation och ”djupare” frågor. Den ena kvinnan är 22, den andra är 42;
Då är det ganska självklart att män som kan välja, väljer en ung, fräsch kvinna. En ung kvinna kan ju dessutom växa upp och utveckla ”bättre” vanor och värderingar.

MEN... Det är ju självklart att man helst vill ha en partner som man dels har kemi/känslor/tillit/vänskap etc. med. Och som man kan samtala och leva med i praktiken, utan att ständigt vara irriterad eller uttråkad. Och sannolikheten för att hitta detta hos en kvinna, är sannolikt större om hon är 25+, om man själv är 40+.
Men återigen, om allt annat är lika, så är ungdom en positiv faktor hos kvinnor. Det går bra att hålla hatiska, ideologiska brandtal mot det, men det kommer aldrig att förändra människors biologi.

Ja sen blir det många andra faktorer du får landa hos dig själv.

Väljer du 25+ så vill hon ha barn förr eller senare. Även om hon inte är sugen idag. 40+ är klar med den biten. Då vore det himla märkligt att neka henne(25+) "livet" för att hon blev kär i en äldre.

Sen kan yngre kvinnor ha en väldigt driv/energi. Har man det själv kan det vara kul. Har man det inte kan det bli jobbigt.

Om mitt nuvarande förhållande skulle krascha skulle jag framförallt känna inåt själv. Vad vill jag göra nu? Är jag färdig med att skaffa barn? Vilket liv vill jag leva osv?

Dejtade en tjej som var 19 ett tag, själv var jag 30+. Var rätt kul. Bästa var sexet. Den generationen är porrskadade, även kvinnorna. Så det gick vilt till på en gång.

Men sen kom den bristande mogenheten in. Hon trodde att hon var himla mogen och redo att skaffa familj. Problemet var att hon inte ens visste vem hon var eller vad hon stod för. Väldigt skiftande som man är i den åldern.

Sen vågade hon inte höra av sig om det var fnurr på tråden. Hon var rädd för att bli dissad. Hon agerade överlag som man gör i den åldern.

Själv kände jag mest mig störd på det. Att jag var klar med de problemen hon hade fast för länge sedan. Efter det dejtade jag mest tjejer som hade mer livserfarenhet. Har visat sig vara väldigt attraktivt i mina ögon. Framförallt skönt i dialogerna man har och samspelet.

Så mitt enda råd är att vända dig inåt. Det är du som ska vara lycklig med ditt liv. Det är du som är ansvarig för dina behov. Du ansvarar också för dina beslut och vem du släpper in i ditt liv.

Vad allmänheten säger spelar mindre roll. Även om det spelar roll. Men de ska inte sitta där och prata med dig i soffan framför nyheterna en tisdag kl 21 en mulen februaridag.
Citera
2020-02-04, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuggish
Ja sen blir det många andra faktorer du får landa hos dig själv.

Väljer du 25+ så vill hon ha barn förr eller senare. Även om hon inte är sugen idag. 40+ är klar med den biten. Då vore det himla märkligt att neka henne(25+) "livet" för att hon blev kär i en äldre.

Sen kan yngre kvinnor ha en väldigt driv/energi. Har man det själv kan det vara kul. Har man det inte kan det bli jobbigt.

Om mitt nuvarande förhållande skulle krascha skulle jag framförallt känna inåt själv. Vad vill jag göra nu? Är jag färdig med att skaffa barn? Vilket liv vill jag leva osv?

Dejtade en tjej som var 19 ett tag, själv var jag 30+. Var rätt kul. Bästa var sexet. Den generationen är porrskadade, även kvinnorna. Så det gick vilt till på en gång.

Men sen kom den bristande mogenheten in. Hon trodde att hon var himla mogen och redo att skaffa familj. Problemet var att hon inte ens visste vem hon var eller vad hon stod för. Väldigt skiftande som man är i den åldern.

Sen vågade hon inte höra av sig om det var fnurr på tråden. Hon var rädd för att bli dissad. Hon agerade överlag som man gör i den åldern.

Själv kände jag mest mig störd på det. Att jag var klar med de problemen hon hade fast för länge sedan. Efter det dejtade jag mest tjejer som hade mer livserfarenhet. Har visat sig vara väldigt attraktivt i mina ögon. Framförallt skönt i dialogerna man har och samspelet.

Så mitt enda råd är att vända dig inåt. Det är du som ska vara lycklig med ditt liv. Det är du som är ansvarig för dina behov. Du ansvarar också för dina beslut och vem du släpper in i ditt liv.

Vad allmänheten säger spelar mindre roll. Även om det spelar roll. Men de ska inte sitta där och prata med dig i soffan framför nyheterna en tisdag kl 21 en mulen februaridag.

Låter vettigt

Hade precis tänkt skriva att dejta en tjej i den ålder som känns bra, så länge hon är myndig så att hon av samhället anses kunna ta eget ansvar för vem hon väljer att dejta
Vad andra tycker kan man inte alltid ta hänsyn till.
Citera
2020-02-04, 11:10
Medlem
tuggishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Låter vettigt

Hade precis tänkt skriva att dejta en tjej i den ålder som känns bra, så länge hon är myndig så att hon av samhället anses kunna ta eget ansvar för vem hon väljer att dejta
Vad andra tycker kan man inte alltid ta hänsyn till.

Nej sen tror jag knappast "allmänheten" bryr sig speciellt mycket om man är man nog att stå för sina val.

Sen är trenden just nu att vara "viril, frisk, stark, högpresterande" osv oavsett ålder. Så om du visar för allmänheten att du ser bra ut, mår bra och har en relation med en 15 år yngre kvinna, tror jag knappast att det kommer så mycket negativa reaktioner alls. Snarare tvärtom.

Är du 50, tjock och allmänt sjavig. Går runt med din 15 år yngre thailändska som du inte ens kan konversera med så går din status ner.

Men status är att må bra och ha en sund/vettig relation. Så det är inte så tokigt heller i mina ögon.
Citera
2021-07-30, 01:03
Medlem
Beror helt på hur du ser ut.

Är du riktigt snygg så kan du garanterat få tjejer i 20 års åldern eller yngre.
Precis som att snygga 40 åriga kvinnor kan få unga killar.

Direkt du börjar bli lite average eller åt fulare hållet så ska du satan inte hålla på med unga tjejer, då är du ett så kallat gubbäckel.

Tyvär ser man allt för ofta hur småfulla 40 plussare ska föra samtal med yngre tjejer och de har noll social skillz. Jag är 35 och tycker det är jävligt äckligt med gubbar som ska hålla på med unga tjejer.

25 tycker jag är det lägsta man kan gå. Vid den åldern börjar man se det är en kvinna och dom börjar även bli lite fulare och börjar vilja ha barn.
Min farbror blev ihop med en 28 åring när han var 40 efter att ha varit singel i 20 år. Tyckte det var jävligt stor åldersskillnad då och tycker även det nu när jag är nästan lika gammal som min farbror var då. Iaf så har dom 3 små barn nu.

Tycker också det beror på hur du raggar. Går du ut och sen beter dig som en raggarslusk förtänar du en smäll. Men sköter du det snyggt och kan föra ett samtal och faktiskt är trevlig så är det mer okej tycker jag.
Citera
2021-07-30, 02:18
Medlem
Känner igen det där. Dagens tjejer är skitsvåra att gissa åldern på.

Jag har en 20-åring som flirtar med mig men väljer att inte gå på då jag är dubbelt så gammal.
Citera
2021-07-30, 08:45
Medlem
18 och uppåt så klart. Beror så klart på vad man söker, men är det en framtida familj så är tyvärr naturen rätt besvärlig att förhålla sig till, finns inga planer på familj så kan man vara lite mer flexibel och leta sig uppåt i åldrarna.

Grejen är väl den att vill man ha barn är 25-30 mer eller mindre vad som finns att tillgå. Rensar man då ut alla singelmorsor finns inte mycket kvar. Då kan det krävas att man sjunker djupare

Men söker du enbart ragg, ja då är det väl 18± helt enkelt.

Vet gott om folk 40-60ish som tjejer i alla åldrar flockas till. Men jag tror att ska du som äldre ragga på yngre tjejer så bör du ha tagit god hand om dig, ffa din kropp och ditt bankkonto.

De jag mött 50+ som haft det så är inte några medelmåttor, ser unga ut, tränar mycket, bra jobb men inte bara det yttre utan även personligheterna har varit mer som den yngre generationen, mycket fest osv.
Citera
2021-08-01, 00:05
Medlem
ANewWayToSayHoorays avatar
Citat:
Det är just det som är mitt problem, att jag har svårt att avgöra en kvinnas ålder utifrån utseende. Och ofta även efter artighetsfraser.

Jag har även svårt att avgöra om flirtar är på skoj eller allvar. Om jag t ex är på gymet, och det verkar som om två unga tjejer viskar och tittar lite, så har jag svårt att avgöra om de skämtar om mig, eller om de finner mig intressant. Jag kan börja tänka på åldersskillnaden, och intalar mig själv att de antingen tror att jag är 10 år yngre, eller att de mest vill driva. Samtidigt så minns jag tecknen på att en kvinna kan vara intresserad, och de torde väl vara de samma nu som senast jag var singel (för typ 10 år sedan).

Jag kan inte säga att det är vanligt att unga tjejer flirtar med mig på ett helt uppenbart sätt. Men i de enstaka fall det har hänt, så kan jag få lite panik, och tänka att de antingen luras för att genera mig, eller att de försöker locka in mig i någon fälla med juridiskt efterspel. Samtidigt som min naturliga instinkt är att jag är het och att de är kåta på mig på riktigt.

Mitt syfte med tråden var bland annat att få tips på hur jag skall bli bättre på att tolka verkligheten, eftersom det var 10 år sedan jag var på marknaden senast, och eftersom jag finner att jag fortfarande är attraherad av samma tjejer som den gången.

Du ska utgå från att alla tjejer är intresserade av dig. Det är den vinnande attityden som är attraktiv. Tills motsatsen är bevisad då och det är helt ok och då är det bara att gå vidare till nästa kvinna som visar intresse. Finns gott om yngre som gillar män i din ålder. Det är attraktivt om du tar hand om dig fysiskt och mentalt. Alla män gillar brudar i yngre ålder. Så fort dem börjar mogna kroppsligt är vi sexuellt intresserade åtminstonde. Och ja det är i princip omöjligt att veta vilken ålder människor är. Finns 30 åringar som ser ut som 15 åringar och tvärtom.
Citera
2021-08-01, 00:28
Medlem
Det är väl rätt naturligt att gilla tjejer som är i åldern 20-30 och är som mest fertila och därmed tilltalande för alla män oavsett ålder. Tyvärr.

Det som blir lite weird om du är 40+ och blir ihop med en 18-åring och sen ska du äta middag med hennes föräldrar som eventuellt är i din ålder plus några år kanske. Därför håller jag mig till de som är max 10 år yngre än mig själv. Om det är något seriöst iaf.
Citera
2021-08-01, 06:15
Medlem
scoremaxs avatar
Alternativ 1 i trådstarten Skall du gå på.
Om du får det att fungera med henne.
Vad andra tycker om det är helt irrelevant.

Om du ändå bryr dig om andras åsikt:
Om du dyker upp på en sällskapskväll och folk börjar tissla och tassla har du lyckats, eftersom det aldrig är någon man ser ned på som man kommenterar och håller på med.
Det är den man är avundsjuk på.

Dom vill vara där du är.
Citera
2021-08-01, 06:31
Medlem
Citat:
Jag är själv lite drygt 40, men relativt ung och fräsch utseendemässigt.

Jag upplever mer och mer, att det är svårt att veta hur gamla tjejer är. Det gäller tjejer som jag ser på stan, på gymet, på fester och rent allmänt i livet. Jag kan se en tjej, och reagera på att hon är attraktiv, och ser henne helt naturligt som en potentiell sex- och/eller livspartner. Sedan kan jag komma på mig själv, och inse att tjejen i fråga kanske är alldeles för ung för mig. När jag tittar efter igen, och försöker bilda mig en uppfattning om tjejens ålder, så blir jag förvirrad. Ibland kan jag inte avgöra om en tjej är 16 eller 36. Oftare kanske jag gissar mellan 23-33.

Jag är inte gift, utan numera singel efter ett antal långa samboförhållanden. Jag har inga egna barn, men det finns gott om ungdomar och unga vuxna, av bägge kön, bland släkt och vänner. Trots det, så tycker jag att det kan vara väldigt svårt att avgöra ålder på tjejer/kvinnor. Och ännu svårare att avgöra vad som är ok, i fråga om "romantik", när man är en 40+ man.

Jag har definitivt inga pedofila drag, utan attraheras av kvinnlighet och fullvuxna bröst och höfter. Däremot så kan jag komma på mig själv med att snegla på tjejer som gissningsvis är så unga som 16-20 år, och tycka att de är skitsexiga. Och jag tänker automatiskt på mig själv som en plausibel partner för dem. Men allt oftare så tänker jag att detta är någon form av "gubbsjuka", och att jag måste slå bort sådana tankar.

I de fall jag av någon praktisk anledning samtalar med unga, snygga tjejer, så har jag vid några tillfällen inbillat mig att de har sett mig som en "farbror", som omöjligtvis skulle kunna vara attraherad av dem (eller de av mig). Vilket säkert är helt naturligt och normalt, men som trots det kraschar min världsbild lite. Jag menar, jag är någorlunda snygg och vältränad, och van vid att ganska många kvinnor sneglar på mig, eller uppvisar åtminstone små tecken på "kvinna-man-respons", i förhållande till mig. Inte så att jag är någon hunk som kvinnor kastar sig över, men jag verkar ofta vara tillräckligt snygg/spännande/whatever, för att få lite mer respons från kvinnor, än genomsnittsmannen. Och min tidigare erfarenhet är att jag har ganska lätt för att få kvinnor, när jag så önskar.

MEN... sanningen börjar smälta in, att jag numera hamnar i facket "gubbe" för många tjejer. Och att det säkerligen kan uppfattas som äckligt eller olämpligt, om jag skulle visa mitt intresse för tjejer under typ 27. Jag minns att när jag själv var typ 18-25, såg på 40+ gubbar som raggade unga tjejer, som äckliga, patetiska och gubbsjuka. Jag ansåg att man borde vara gift och ha barn vid den åldern, och fokusera på att vara en trogen och respektabel familjefar. Och om någon man var ensam, eller blivit frånskild vid 40+, så skulle de enbart söka nya kvinnor i liknande ålder. Och man hör ständigt tjejer uttala sig om hur äckligt det är, när killar som de inte är intresserade av, visar sitt intresse för dem.

Samtidigt så ser man en del 40+ män, med kvinnor under 25. Då talar jag inte enbart om groupies och importfruar, eller om horor, utan om till synes seriösa förhållanden och romanser med till synes normala unga tjejer. Man hör även talas om att det är ganska vanligt bland tjejer i alla åldrar, att de kan attraheras av 40+ män. Även om det kanske mest är tjejer med "daddy issues" som har en uttalad preferens för äldre män, så verkar det som om många tjejer i alla fall ser möjligheten att bli attraherade av 40+ män.

Vad anser ni vara normalt och acceptabelt i fråga om 40+ män i förhållande till tjejer mellan typ 18-30?

Är det helt fel att börja prata med unga tjejer som man finner attraktiva?

Upplevs det som mer negativt än positivt, om man skulle ge en komplimang eller uppskattande blick, till en tjej på 23, när man själv är 40+?

Om en yngre tjej själv visar intresse för mig, är det då fel/sjukt/konstigt att respondera annat än avvisande? (Om vi talar om tjejer på typ 20-25 år).

Sammanfattningsvis, borde jag...
  1. Sluta oroa mig, och visa uppskattning och söka kontakt, helt utifrån vad jag själv finner attraktivt.
  2. Dra en skarp gräns vid typ 33 års ålder, och försöka blockera ut all eventuell attraktion till tjejer i 20-årsåldern?

Hej hej! Lång text men du ska få ett litet svar.

Tjejer tycker om att få bekräftelse av en man på att dom är läckra. Det kan vara en man som är i samma ålder eller mycket äldre, till och med jävligt mycket äldre . Detta gör att en ung tjej lite oskyldigt kan ”nojsa/flirta” men inte menar så mycket med det. Det räcker med en blinkning, ett längre ögonkast eller en kommentar ”vad fräsch och glad du ser ut idag” så är hon nöjd i flera timmar.

Detta ska dock INTE förväxlas med att hon vill ha ut något mer av det hela.

Samma sekund som du börjar agera mer på den lilla mini-flirten (utan att hon tydligt visar intresse på gränsen till jagar dig) så kommer du att förvandlas till påttängande, obehaglig och i värsta fall ett pervo. Gubbslem.

Du kan som 40-åring dejta någon som är ca 29 utan att det blir allt för creepy. Tänk på att om du dejtar någon som är 23 så kommer hon vilja vänta 5-10 år med att ens tänka på barn. Då är du för gammal.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in