2026-07-14, 10:06
Medlem
colis avatar
Det spånas vilt på nätet.

En av de spånade, absolut inte bekräftade, spridda teorierna just nu, går ut på att flickan hade en judisk Davidsstjärna runt halsen och det triggade den unge möjligen muslimske gärningsmannen att hugga henne.
Citera
2026-07-14, 10:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Jag tycker det känns som en osannolik plats för ett sånt dåd. Visst, är inget jättebra väder i Skåne idag, men borde väl fortfarande vara en en hel del människor. Känns som dålig risk vs reward.
Du vet den där filmen - på en basketplan där man ska hålla koll på hur många gånger bollen studsar, och sen när filmen är slut får man frågan om man såg gorillan.
Exakt så fungerar människan. Folk tittar på sitt barn, sin mobil och ser absolut inget annat. Det är således en rätt bra plats att göra vad som helst på. Dessutom är människan notoriskt värdelös på att komma ihåg saker. Tio personer som bevittnar samma bankrån (studier från FBI där man fingerat bankrån inför ovetande försökspersoner) lämnar tio vitt skilda vittnesmål där varken ålder, kön, hudfärg, klädsel är samma i ett enda vittnesmål. Likaså körs det tio olika bilar i tio olika färger.
Det är med andra ord otroligt liten risk/chans (beroende på perspektiv) att någon ser eller kommer med ett signalement eller skildring värt något.
Citera
2026-07-14, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag sa det tidigt och blir mer och mer säker på att det är en storebror som huggit sin syster. Högst troligen en halvsyster eller bonussyster. Föräldrarna har separerat och familjen har ändrat sammansättning. Antingen har någon förälder träffat någon ny som hade 4-åringen sedan tidigare eller så är det ett halvsyskon. Oavsett vad så gissar jag på att grabben har känt att allt handlar om systern som får all uppmärksamhet, han kanske till och på det får ta mer och mer ansvar över henne och när föräldrarna ber honom att ta med flickan ner till lekparken så rinner det över och väl där så hugger han henne.

Svamlar kanske men känner att jag är på rätt spår

Men shit va sjuk du e som sitter såhär o hittar på. NEJ! Så va det inte. Riktig skadad kommentar
Citera
2026-07-14, 10:27
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tydligen väldigt många vittnen.

Hur kan någon inte ha läckt någonting om pojken ännu?

Möjlig teori är att det är väldigt invandrartät. Det brukar vara tystnad och lite skyddande. Få på sociala medier samt här på FB som kommer vittna då eller framför allt. Säga sanningen.

Men den lär inte kunna mörkas. Den kommer fram innan veckans slut.
Citera
2026-07-14, 10:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av coli
Det spånas vilt på nätet.

En av de spånade, absolut inte bekräftade, spridda teorierna just nu, går ut på att flickan hade en judisk Davidsstjärna runt halsen och det triggade den unge möjligen muslimske gärningsmannen att hugga henne.

Kan inte stämma då hade det stått i varje tidning
Citera
2026-07-14, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfascist
Säkert en storebror och lillasyster
NEJ!!!
Citera
2026-07-14, 10:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Godhetsnarkoman
Du har inte fel i sak, alla dessa händelser hände och var såklart förkastliga, men det kan vara värt att nämna att i stort sett alla som nämns i interna kommunikationer i 764, enligt åtalen som har väckts på senaste tiden, är gripna. Intern kommunikation och propaganda nämner konsekvent samma namn, och alla av dessa personer, även utanför Sverige, har gripits och lagförts.

Det betyder såklart inte att händelserna som diskuteras i den här tråden inte är ett brott av misantropisk karaktär, men oddsen är mycket lägre än för ett par år sedan, då de som ansågs ha höga positioner inom nätverket var oidentifierade. SÄPO tar numera denna sortens grupperingar på mycket stort allvar, har fått kurser av FBI som är världsledande och ett exempel på hur bra de är på att fånga upp den här typen av grupper just nu är exemplet med MKY-medlemmen från Uppsala.

Dampbarn har funnits i alla tider och för mig låter inte detta som 764, utan som en dampunge utan tyglar som gjort någon jävligt illa utan att förstå konsekvensen av sitt agerande.

Vet inte hur gammal du har och om du har barn men vi som har det och haft barn som varit 13 så kommer du förstå att de vet mycket väl vad som kan hända om man skär någon med kniv. De har hyfsat bra koll vad som är lagligt och olagligt. De har absolut inte samma konsekvenstänk som vuxna men de fattar mer än vad man tror
Citera
2026-07-14, 10:31
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Tydligen väldigt många vittnen.

Hur kan någon inte ha läckt någonting om pojken ännu?

De som inte är integrerade hänger inte på flashback
Citera
2026-07-14, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tejezza
Men shit va sjuk du e som sitter såhär o hittar på. NEJ! Så va det inte. Riktig skadad kommentar

Välkommen till flashback. Jag hittar inte på, jag delar min tes om det jag TROR har hänt. Kan ha 1000% fel men du behöver inte bli så kränkt av en teori
Citera
2026-07-14, 10:32
Medlem
Extremeflys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngridBe
Är politikerna informerade om färgen?

Verkar ju nästan som det
Citera
2026-07-14, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av israelisinnocent
Ärlig fråga, är det vanligt att femåringar får leka ensamma på sin egen gård?

Eller så fick storebror en jättedum ide

"Ska vi kasta kniv som vi såg på cirkusen?"

Detta va i en park!! Anhöriga va i parken. Håller du din unge i handen när den leker på en lekplats?! Varför sitter folk o skyller på flickan o föräldrarna?!?! Varför va flickan på lekplatsen är nog den sjukaste kommentaren folk kommer med!! Var fan skulle hon va?! Gömd hemma?! Snart kan man inte gå ut. Folk blir ihjälsparkade o knivhuggen på stranden o i parker o skogar. Sjuka sjuka land! Sjuka äckliga människor
Citera
2026-07-14, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Halvtrasch
Hmmm lite fundersam , kunde dessa prata samma språk ?
Det kan man ju fundera på om man e dum I huvudet! Eller så kan båda engelska? Arabiska? Danska?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in