2026-07-13, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AI-2000
Konstigt det låter, att polisen släpper någon som precis knivhuggit ett litet barn i halsen. Vad ska batikhäxorna på socialtjänsten göra?

Man kan inte gripas eller lagföras när man är under 15 år i Sverige, då blir man istället omhändertagen av socialtjänsten.
Citera
Medlem
esprit21s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devalvera
Jag vill minnas att Luna i Morö Backe som blev hjärnskadad efter att ha blivit överfallen av ett psykfall på 15 år.

Den 15-åriga somaliern fick rättspsykiatrisk vård. Jag tror han aldrig kommer sätta sin fot ute i samhället igen. Jag misstänker att det kommer bli likadant här.

Sverige låser inte in barn på det sättet, han finns väl på okänd ort och slussas successivt ut tills han får bevisa förbättring och prova på sin intjänade frihet utan uppsyn, då han garanterat ger sig på en ny flicka igen så fort han får chansen, because "barnkonventionen" och han bara var ett baaaaaaarn när han gav sig på Luna.

Polisen släpper alltså en person som nyss huggit en 5-åring i halsen bara för den inte fyllt 15 ännu, så nu blir det socialtjänsten som får hantera psykfallet. Det blir kramar, vattenkrig, playstation och GTA 6 istället.
Citera
Medlem
AI-2000s avatar
Blir det locket på nu med en minderårig gärningsman? Man vill ju veta vad som hänt
Citera
2026-07-13, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrogg
På riktigt? Hittar ingen info om det. Han det vara bror?
Jag blir mörkrädd över allt som händer nu.

Kolla Aftonbladet. Han är omhändertagen av soc nu. Världen är mörk men det är knappast nytt att män eller unga pojkar begår våldsbrott oavsett hudfärg. Kolla bara usa.
Citera
2026-07-13, 21:16
Medlem
StonedAssassins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skeldersan
Sadistnätverket 764..?

Är dem idioterna fortfarande igång?
Senast redigerad av StonedAssassin 2026-07-13 kl. 21:31.
Citera
2026-07-13, 21:17
Medlem
okok1s avatar
Säkert en framtida mördare. Istället för att förgripa sig på små djur och tortera och döda så blev det ett litet barn istället.
Citera
2026-07-13, 21:17
Medlem
Vintergrisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bensprattel
Aftonbladet skriver att:

Syskon?

Kanske, eller bara en ovanligt ung GM.

Hur som helst känns väl kommentaren om en 13-åring lite mer trovärdig nu när det uppgifter om låg ålder på den gripne även kommer från annat håll. Sedan kan man väl fråga sig hur den som skrev kommentaren på Facebook kunde vara så specifik gällande åldern. Kanske är GM en person som åtminstone vissa i det aktuella området känner igen.
Citera
2026-07-13, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av okok1
Säkert en framtida mördare. Istället för att förgripa sig på små djur och tortera och döda så blev det ett litet barn istället.

Finns det någon rättvisa så finns det ingen framtid för denna personen som har gjort detta.
Citera
2026-07-13, 21:21
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av okok1

Personen kan ha gått från djur till människor. Ev vet socialen sedan tidigare vem personen är.
Citera
2026-07-13, 21:25
Medlem
Jag sa det tidigt och blir mer och mer säker på att det är en storebror som huggit sin syster. Högst troligen en halvsyster eller bonussyster. Föräldrarna har separerat och familjen har ändrat sammansättning. Antingen har någon förälder träffat någon ny som hade 4-åringen sedan tidigare eller så är det ett halvsyskon. Oavsett vad så gissar jag på att grabben har känt att allt handlar om systern som får all uppmärksamhet, han kanske till och på det får ta mer och mer ansvar över henne och när föräldrarna ber honom att ta med flickan ner till lekparken så rinner det över och väl där så hugger han henne.

Svamlar kanske men känner att jag är på rätt spår
Citera
2026-07-13, 21:28
Medlem
Nationalromantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ
Jag sa det tidigt och blir mer och mer säker på att det är en storebror som huggit sin syster. Högst troligen en halvsyster eller bonussyster. Föräldrarna har separerat och familjen har ändrat sammansättning. Antingen har någon förälder träffat någon ny som hade 4-åringen sedan tidigare eller så är det ett halvsyskon. Oavsett vad så gissar jag på att grabben har känt att allt handlar om systern som får all uppmärksamhet, han kanske till och på det får ta mer och mer ansvar över henne och när föräldrarna ber honom att ta med flickan ner till lekparken så rinner det över och väl där så hugger han henne.

Sthlm syndrom.

GM ska oavsett anledning avlivas
Citera
2026-07-13, 21:28
Medlem
AI-2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RageQ

Konstigt att göra det helt offentligt i så fall, särskilt eftersom han hade kniv med sig och därmed planerat detta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in