2026-07-13, 18:35
Medlem
Varmlandskorvens avatar
Hur är man funtad om man knivar en 5-åring? Droger inblandat förmodligen och blatteradarn går i botten .
Citera
Medlem
Den jäkeln är gripen!
Citera
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av joneeze
Kan det vara ett 764-dåd?
Jag tycker det känns som en osannolik plats för ett sånt dåd. Visst, är inget jättebra väder i Skåne idag, men borde väl fortfarande vara en en hel del människor. Känns som dålig risk vs reward.
Citera
2026-07-13, 18:36
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
13 år känns väl aningen för ungt för att kunna hitta och radikaliseras i sådana kretsar? 09A och 764 är väl typiskt sett lite äldre gärningsmän?

Kan de vara gängrelaterat? Exempelvis straffa någon för en obetald skuld eller liknande. Jag tror dock inte själv på den teorin. Tror det är.en familjemedlem som skadat flickan. Kan vara mamman. Vem vet...
Citera
2026-07-13, 18:36
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENP87
Den jäkeln är gripen!
Källa?
Citera
2026-07-13, 18:38
Medlem
Krasigts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleavmoe
Kan de vara gängrelaterat? Exempelvis straffa någon för en obetald skuld eller liknande. Jag tror dock inte själv på den teorin. Tror det är.en familjemedlem som skadat flickan. Kan vara mamman. Vem vet...
Tycker även det låter väldigt osannolikt. Att leta upp någon familjemedlem i en park av alla ställen? Massvis med vittnen förmodligen. Låg chans att komma undan.

Känns mer psykos eller typ invandrare-som-fått-avslag-på-uppehållstillstånd? Nu är GM tydligen gripen enligt någon i tråden, så vi lär väl snart veta.
Citera
Medlem
Fleavmoes avatar
Japp. En person gripen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angeliqa
Prio 1 är att larma ambulans. Inte efterfråga barnets pass.

Det vimlar av turister från ffa Belgien, Nederländerna och Tyskland nu. Har varit flera reportage om familjer därifrån som flyr värmeböljor i hemländerna. Sverige är svalare och ett traditionellt populärt resmål för mellaneuropéer.
Fast nu fattade du inte , jag frågade snällt.
Av ren respekt för dennes nationalitet.
Citera
2026-07-13, 18:39
Medlem
Fleavmoes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krasigt
Tycker även det låter väldigt osannolikt. Att leta upp någon familjemedlem i en park av alla ställen? Massvis med vittnen förmodligen. Låg chans att komma undan.

Känns mer psykos eller typ invandrare-som-fått-avslag-på-uppehållstillstånd? Nu är GM tydligen gripen enligt någon i tråden, så vi lär väl snart veta.

Ja, lite osannolikt. Agree.

Aftonbladet skriver också att en person är gripen..
Citera
2026-07-13, 18:39
Medlem
Krasigts avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8pOVld/barn-ska-ha-skadats-i-park-i-helsingborg

Citat:
En person har gripits, enligt uppgifter till Aftonbladet. Polisen vill inte bekräfta om några gripanden har gjorts.
Citera
2026-07-13, 18:40
Medlem
OM det nu stämmer att gm är 13 år så satsar jag min peng på att han har huggit sin syster.
Kanske en halv eller bonussyster. Tror detta handlar om separerade föräldrar och avundsjuka
Citera
2026-07-13, 18:40
Medlem
Enligt aftonbladet är en person (eller bättre att säga as), gripen. Ålder står inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in