2026-07-14, 07:16
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cryptoburger
Är märkligt att flera av er som skriver har nystartade konton och bara ett enda inlägg. Det ger intrycket av att det finns en agenda mot personen.

Om ni påstår att detta stämmer, kan ni gärna visa en trovärdig källa. Att sprida allvarliga anklagelser utan bevis är inte rättvist mot någon.

Jag hoppas att administratören granskar inläggen och tar bort de om uppgifterna inte stämmer.

Som sagt, jag har läst tråden om och om igen, särskilt de senare diskussionerna, eftersom min son arbetar för varumärket. Du är helt rätt ute.
Citera
2026-07-14, 07:20
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av betraktare92
Ja det får jag ju göra då. Ord från anonymt konto på Flashback är ju inte värt någonting.

Jag ser med glädje fram emot resultatet. Publicera det gärna när du har något att visa.

Jag gissar dock att det kommer att bli en rejäl skämskudde för dem som skrivit de tidigare inläggen.
Citera
2026-07-14, 07:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konrad
Tänkte i samma banor det första jag gjorde. En 40-åring som tror att han fortfarande är 20 år. Beklämmande att se sådana. Än värre är att han tydligen är gift.

Ja. Det blir intressant att se hur Bjurfors agerar här vid en friande dom i HR. Även om D inte då är dömd så finns det svart på vitt att han har en ganska förkastlig kvinnosyn. Går det emot Bjurfors värderingar? Det kommer are visa sig tydligt på hur de väljer att agera.
Citera
2026-07-14, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaptenjoe123
Jag ser med glädje fram emot resultatet. Publicera det gärna när du har något att visa.

Jag gissar dock att det kommer att bli en rejäl skämskudde för dem som skrivit de tidigare inläggen.

Ja, så kan det bli. Och då är det bra att det kommer fram. Jag är också helt emot att tomma rykten sprids här utan grund. Det är såklart förkastligt.
Citera
2026-07-14, 07:30
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Ja, så kan det bli. Och då är det bra att det kommer fram. Jag är också helt emot att tomma rykten sprids här utan grund. Det är såklart förkastligt.

Jag ser fram emot att följa hur du fullföljer det du skrivit ovan och hur du reder ut vad som är rätt och fel. Men som jag nämnde tidigare är mina källor väl insatta och vet hur det faktiskt ligger till.
Senast redigerad av Kaptenjoe123 2026-07-14 kl. 07:40.
Citera
2026-07-14, 07:49
Medlem
Citat:
Jag ser fram emot att följa hur du fullföljer det du skrivit ovan och hur du reder ut vad som är rätt och fel. Men som jag nämnde tidigare är mina källor väl insatta och vet hur det faktiskt ligger till.

Jag kommer ladda upp svaret jag får från Polisen. Och det kommer ju visa på att någon anmälan aldrig har gjorts. Jag har ingen anledning att varken tro eller misstro dig. Jag tar bara inte anonyma ord på Fb för sanning utan vill ha svart på vitt vad som stämmer och ej.
Citera
2026-07-14, 08:02
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Jag kommer ladda upp svaret jag får från Polisen. Och det kommer ju visa på att någon anmälan aldrig har gjorts. Jag har ingen anledning att varken tro eller misstro dig. Jag tar bara inte anonyma ord på Fb för sanning utan vill ha svart på vitt vad som stämmer och ej.

Som jag nämnt tidigare har jag insyn i rättsväsendet. Som privatperson kommer du sannolikt inte att få någon ytterligare information i den här frågan. Därför kan jag lika gärna säga det direkt. Det finns inget att hitta. Men om du mot förmodan hittar något vore det tacksamt om du delade det.
Citera
2026-07-14, 08:06
Medlem
Citat:
Som jag nämnt tidigare har jag insyn i rättsväsendet. Som privatperson kommer du sannolikt inte att få någon ytterligare information i den här frågan. Därför kan jag lika gärna säga det direkt. Det finns inget att hitta. Men om du mot förmodan hittar något vore det tacksamt om du delade det.

Som privatperson har jag rätt att ta del av allmän handling. Jag har nu skickat in en sådan begäran. Om svaret blir ”det finns ingen polisanmälan upprättad mot nämnda person” så bekräftar det ditt påstående.
Citera
2026-07-14, 08:22
Medlem
Kaptenjoe123s avatar
Citat:
Som privatperson har jag rätt att ta del av allmän handling. Jag har nu skickat in en sådan begäran. Om svaret blir ”det finns ingen polisanmälan upprättad mot nämnda person” så bekräftar det ditt påstående.

Absolut. En begäran om allmän handling innebär dock inte att myndigheten kommer att bekräfta eller dementera om det finns en anmälan mot en namngiven person. Hoppas du får ett svar. 😉
Senast redigerad av Kaptenjoe123 2026-07-14 kl. 08:25.
Citera
2026-07-14, 08:32
Medlem
Citat:
Absolut. En begäran om allmän handling innebär dock inte att myndigheten kommer att bekräfta eller dementera om det finns en anmälan mot en namngiven person. Hoppas du får ett svar. 😉

Förstår inte vad du pratar om. Jag har alltså begärt ut alla upprättade anmälningar mot personen inom ett visst tidsspann. Antingen får jag ut handlingarna, eller så är svaret att det inte finns några. Eller så kan svaret också bli att de inte lämna ut pga sekretess. Det är så det funkar. Och självklart får jag svar. Polisen är en myndighet och de är skyldiga att svara.
Citera
2026-07-14, 09:00
Medlem
Citat:
Tro mig, jag vet. Jag ser fram emot att ta del av utfallet.

När du skriver att du ”hoppas” att jag får svar, så är det väldigt uppenbart att du inte vet hur rättsvårdande myndigheter fungerar. Om du själv någon gång begärt ut offentliga handlingar från en myndighet utan att ens få ett svar så hoppas jag att du har anmält detta.
Citera
2026-07-14, 17:37
Medlem
Citat:
Ja. Det blir intressant att se hur Bjurfors agerar här vid en friande dom i HR. Även om D inte då är dömd så finns det svart på vitt att han har en ganska förkastlig kvinnosyn. Går det emot Bjurfors värderingar? Det kommer are visa sig tydligt på hur de väljer att agera.

Just Bjurfors värkar ej va så brydda gällande just "förkastlig kvinnosyn". I K*lmar värvades en mäklare som fick sparken från en annan byrå för att sexuellt ofredandet av en 15 åring flicka på en stor fest och dessutom frågat ytterligare småkex om sex på privata visningar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in