Citat:
Ja vad var det för vittnesuppgifter ? Vänner som också var på lyset , det ger jag inte mycket för ! Säger inte det är rätt att antasta men tycker det är alldeles för lätt att sätta dit killar / män då det är
Enbart ord mot ord ! Vi går mot en framtid där ons-one night stand, inte kommer kunna ske
Tänk dig du är ute och står och flörtar med en labil kvinna sen flippar hon och anmäler dig hux flux är du häktad
sen att hennes vänner bara bekräftar det ger jag inte som ngn bevisningen ! Står ingenstans i fupen att någon såg det Daniel påstått gjort
Nu orkar jag inte diskutera mer , min poäng är som alla förstått det är för enkelt om män ska kunna åka dit när det enbart är ord mot ord , han hade också vittne !
Enbart ord mot ord ! Vi går mot en framtid där ons-one night stand, inte kommer kunna ske
Tänk dig du är ute och står och flörtar med en labil kvinna sen flippar hon och anmäler dig hux flux är du häktad
sen att hennes vänner bara bekräftar det ger jag inte som ngn bevisningen ! Står ingenstans i fupen att någon såg det Daniel påstått gjort Nu orkar jag inte diskutera mer , min poäng är som alla förstått det är för enkelt om män ska kunna åka dit när det enbart är ord mot ord , han hade också vittne !
Citat:
Enig denna lag är enbart för att enklare sätta dit (män)
Alla sexuella brott får kvinnor i stort sett lindrigare straff , undra varför eller att mannen inte blir trodd och i det flesta fall när jag läst fupar i karaktär där mannen anmält kvinnor, då ska mannen skylla sig själv!
Alla sexuella brott får kvinnor i stort sett lindrigare straff , undra varför eller att mannen inte blir trodd och i det flesta fall när jag läst fupar i karaktär där mannen anmält kvinnor, då ska mannen skylla sig själv!
Citat:
Nåväl, vetalltisverige, här har ni verkligen låtit förnuftets skepp gå på grund och sedan stått kvar på stranden och skällt på tidvattnet. Synnerligen märkliga resonemang.
Att en dom i ett sexualbrott icke behagar eder är naturligtvis en sak. Men att därifrån dra slutsatsen att lagen är tillkommen för att ”sätta dit män”, och att vänners vittnesmål närmast automatiskt skall avfärdas eftersom de varit berusade, är ett resonemang som haltar betänkligt.
En domstol behöver icke hava en åskådare sittande bredvid för att ett brott skall kunna bevisas. Bevisning är en mosaik, icke ett fotografi.
Och detta eviga ”det är bara ord mot ord” är lika märkligt. Två berättelser står naturligtvis mot varandra i många mål, men domstolen har att värdera dem tillsammans med den övriga bevisningen. Det är inte riktigt så rättskipningen fungerar att pärmen stängs så snart ingen råkat stå med kikare bredvid.
Vad gäller uppgifterna från FMI bör ni däremot kanske sansa eder en smula. Om registret visar en viss sak är det naturligtvis den uppgiften vi har att förhålla oss till. Men att därefter kalla alla som säger något annat för clowner är en tämligen primitiv metod för att reda ut vad registret faktiskt betyder. Det ena följer inte automatiskt av det andra.
Och beträffande framtidens one-night-stands kan ni vara lugn. Mänskligheten torde överleva även den dag då man förväntas förstå skillnaden mellan flirt, samtycke och övergrepp.
Det är också just denna sorts resonemang som gör samtalet om sexuella övergrepp så mycket fattigare och världen en smula sämre. När utgångspunkten är att kvinnors berättelser med automatik skall misstänkliggöras och att män som döms i praktiken måste vara offer för ett system riggat mot dem, då har man lämnat den sakliga diskussionen och börjat försvara en världsbild.
Jag skulle nästan rekommendera eder en termin vid någon gammaldags pojkskola, där man ännu lärde ynglingar skillnaden mellan att ha en åsikt och att föra sig som folk. Lite hut, eftertanke och elementär respekt vore sannolikt mer gagneligt än genomläsning av ytterligare FUP:ar som du uppenbarligen icke haver förmåga att begripa.
Ty att kalla varje rättssäkerhetskrav ett angrepp på män är ungefär som att kalla säkerhetsbältet ett övergrepp på bilisten. Det må kännas dramatiskt bakom ratten, men det gör det icke sant.
Senast redigerad av BiskopHansBrask 2026-08-27 kl. 16:42.
Senast redigerad av BiskopHansBrask 2026-08-27 kl. 16:42.